90. urodziny Nikona - świętujmy razem!

Dokładnie 90 lat temu, 25 lipca 1917 roku powstała firma Nippon Kogaku, którą przyjęło się uznawać za protoplastę Nikona. Z okazji tej rocznicy japoński producent zaplanował dla miłośników swojej marki moc atrakcji. W obchody włączyła się redakcja Fotopolis.pl - wspólnie z Nikonem Polska przygotowaliśmy dla naszych czytelników cykl historyczny, plebiscyt i konkurs. Zapraszamy!
Nikonowi stuknęło 90 lat. Firma postanowiła uczcić tak piękny jubileusz. Z tej okazji osoby, które od 1 czerwca do końca wakacji kupią D40/D40x z obiektywem będą uprawnione do otrzymania rabatu w wysokości równowartości 90 euro (czyli 340 złotych). Redakcja Fotopolis.pl oraz Nikon Polska postanowili włączyć się do obchodów z dodatkowymi atrakcjami. Organizujemy plebiscyt na Nikona 90-lecia - wśród czytelników, którzy wezmą udział w głosowaniu pod hasłem "Pstryknęło nam 90 lat!" rozlosujemy 90 upominków z logiem Nikona. Od dziś co tydzień będziemy też publikować cykl artykułów zatytułowany "9 dekad Nikona", w którym czołowy "nikonolog" Polski, czyli Marcin Górko, opisuje losy firmy od jej powstania po dzień dzisiejszy. Zwieńczeniem obchodów 90-lecia Nikona na łamach Fotopolis.pl będzie konkurs wiedzy, który ogłosimy na zakończenie cyklu historycznego. Na zwycięzców czekają wyjątkowe, niepowtarzalne nagrody. Zapraszamy do wspólnego świętowania.


Dostojnemu jubilatowi życzymy wszystkiego najlepszego, licząc, że mimo sędziwego wieku wciąż jest młody duchem i już wkrótce zaskoczy nas ciekawymi produktami. A już za dziesięć lat będziemy świętowali jeszcze bardziej okrągłą rocznicę. Mamy nadzieję, że rozpoczynająca się właśnie dziesiąta dekada istnienia firmy zaowocuje kolejnymi aparatami, które zyskają status kultowych. Trzymamy kciuki.

Więcej szczegółów na temat jubileuszu w zamieszczonej poniżej informacji prasowej Nikona Polska.

Nikon świętuje 90 lat doskonałości w optyce i fotografii

Warszawa, 25 lipca 2007: Tego lata Nikon Polska, wspólnie ze światową centralą firmy, świętuje 90 urodziny. Firma Nikon Corporation - lider produkcji sprzętu fotograficznego i optycznego, została założona 25 lipca 1917 roku.


"Od momentu założenia firmy jej filozofia opiera się na wiarygodności, kreatywności w badaniu i wykorzystaniu światła" powiedział Michio Kariya, Prezes firmy Nikon Corporation. "Jak dowodzą ostatnie nagrody TIPA (Technical Image Press Association), Nikon nieustannie kontynuuje tradycję utożsamiania firmy - przez europejskich profesjonalistów i amatorów - z fotograficzną doskonałością."

Z okazji 90-lecia istnienia Nikon wprowadza okolicznościowe logo. Przedstawia ono jak firma zamienia moc wyobraźni w nieskończone możliwości technicznej innowacji i kreatywności. Upamiętniając tym samym historię Nikona oraz wysoką jakość aparatów, obiektywów i i produktów z zakresu optyki.

Nikon Corporation - pierwotnie nosząca nazwę Nippon Kogaku, K.K., lub Japan Optical Co. - została utworzona 25 lipca 1917 roku poprzez połączenie trzech mniejszych firm optycznych i posiada długie doświadczenie we współpracy z krajami europejskimi. Pierwszych ośmiu niemieckich inżynierów dotarło do Japonii już w styczniu 1921 roku.

Zaczynając jako firma optyczna, Nikon produkował mikroskopy, teleskopy, urządzenia badawcze oraz optyczne urządzenia mierzące. W 1930 roku Nikkor został zaadoptowany jako nazwa określająca, cieszącą się dużym uznaniem linię obiektywów fotograficznych. W 1946 roku firma rozpoczęła produkcję małoobrazkowych aparatów dalmierzowych z wymiennymi obiektywami. Dalmierzowce były pierwszymi produktami, którym nadano nazwę Nikon.

Po sukcesie aparatów dalmierzowych, w 1959 roku Nikon przedstawił model Nikon F - jednoobiektywową lustrzankę małoobrazkową, która stanowi klasykę sprzętu fotograficznego. Wytrzymałość, doskonała technologia oraz niesłychana precyzja aparatu Nikon F, to cechy, które charakteryzują wszystkie produkty marki Nikon. Sprzęt, który szybko zyskał sobie światowe grono miłośników - zarówno wśród profesjonalistów, jak i początkujących fotografów.

Do dziś Nikon kontynuuje sukces aparatów dalmierzowych i modelu Nikon F szerokim portfolio produktów w segmentach aparatów kompaktowych oraz lustrzanek. Wraz z uznaną na całym świecie linią optyki i obiektywów Nikon przeszedł do fotografii cyfrowej wprowadzając popularną linię modeli COOLPIX oraz cieszącą się dużym uznaniem linię lustrzanek cyfrowych, z takimi aparatami jak: D2Xs, D200, D80, oraz nowy D40x.

Znany od 90 lat jako jeden z najlepszych producentów optyki na świecie, Nikon osiągnął poziom optycznej doskonałości, z którym nie może się równać żaden inny producent. Z milionami lojalnych konsumentów oraz profesjonalnych klientów, Nikon zapracował sobie na status najbardziej pożądanej marki i pozostaje główną siłą na rynku precyzyjnego sprzętu optycznego i fotograficznego.


Z okazji 90-lecia istnienia firmy Nikon Corporation, Nikon Polska przygotowała szereg działań mających uświetnić ten wspaniały jubileusz.

Promocja "Weź 340 zł"

Aby uczcić 90 rocznicę powstania firmy, Nikon zawraca równowartość 90 Euro. Każdy, kto w okresie 1 czerwca - 31 sierpnia 2007 zakupi nowy aparat Nikon D40 lub D40x w zestawie z obiektywem otrzyma zwrot 340 zł. Warunek otrzymania zwrotu to zakup nowego aparatu (zestawu) wyposażonego w europejską gwarancję oraz wysłanie zgłoszenia do Nikona Polska. Szczegóły promocji na www.nikon.pl

Plebiscyt oraz konkurs z okazji 90-lecia marki Nikon - na łamach Fotopolis.pl
Z okazji 90-lecia Nikon Polska, na łamach najpopularniejszego w Polsce portalu fotograficznego Fotolpolis.pl. ogłasza plebiscyt pod hasłem "Pstryknęło nam 90 lat!". Czytelnicy Fotopolis.pl będą mieli okazję zagłosować na jeden z 15 wybranych produktów. Nagrodami w plebiscycie będzie 90 gadżetów Nikona.

Dodatkowo począwszy od 25 lipca przez 5 kolejnych tygodni na portalu ukaże się 5 artykułów z serii "9 dekad Nikona" przybliżających historię firmy Nikon. Serię artykułów zakończy konkurs z wiedzy o firmie Nikon - najlepsi będą mieli szansę na otrzymanie unikatowych nagród.

Wyniki plebiscytu oraz konkursu ogłoszone zostaną po wakacjach.


Wystawa eksponatów
Unikatową wystawę kilkudziesięciu historycznych produktów można oglądać od 25 lipca do połowy września 2007 r. w naszym salonie wystawowym/serwisie przy ul. Postępu 14 w Warszawie, w godzinach 9:30-18:00 od poniedziałku do piątku.

Biuletyn Nikon - sierpień
Tematem przewodnim sierpniowego Biuletynu "Nikon - Co nowego?" będzie 90-ta rocznica firmy. Będzie w nim można przeczytać m.in. o działaniach, jakie z tej okazji przygotował Polski oddział firmy dla konsumentów.

To jednak nie wszystko, o pozostałych działaniach napiszemy już wkrótce...


 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
1
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0