Reaktywacja LIFE - kultowe czasopismo powraca na rynek

Autor: Maciej Luśtyk

2 Kwiecień 2024
Artykuł na: 4-5 minut

Współpracujący z najlepszymi autorami i fotografami, magazyn Life był jedną z najważniejszych publikacji XX wieku. Po ponad 20 latach od zakończenia regularnej dystrybucji, magazyn zostanie reaktywowany za sprawą modelki Karlie Koss.

Skupiony wokół fotografii magazyn LIFE, w XX wieku stał się synonimem jakościowego dokumentu i reportażu. Przez kilkadziesiąt lat czasopismo dominowało rynek tygodników, przedstawiając zarówno codzienne życie Ameryki, jak i najważniejsze wydarzenia międzynarodowe w oparciu o zdjęcia fotografów, którzy na stałe zapisali się na kartach historii fotografii. Wśród pracowników i współpracowników LIFE znaleźli się między innymi Gordon Parks, W. Eugene Smith, Robert Capa czy Philippe Halsman. W szczycie popularności czasopismo wychodziło w nakładzie 13,5 mln egzemplarzy.

Wydawane od końca lat 70. w formie miesięcznika, LIFE w latach 90. wpadło w problemy finansowe i wraz z rokiem 2000 zniknęło z regularnej dystrybucji (choć było wydawane w formie wydań specjalnych aż do roku 2008).

Modelka Karlie Koss reaktywuje kultowy magazyn

Mogłoby się wydawać, że w czasach internetu i sprowadzenia fotografii prasowej do roli miniaturki ilustrującej seryjnie publikowane newsy, magazyn taki, jak LIFE, nie ma racji bytu. Okazuje się jednak, że nie do końca, a przynajmniej w to wierzą przedsiębiorcy, którzy podjęli się zadania reaktywacji kultowego magazynu.

Zobacz także:
Wirtualne archiwum magazynu LIFE

Archiwalne numery magazynu z lat 1937-1972 możecie bezpłatnie przejrzeć w serwisie Google Books [Czytaj więcej]

Kilka dni temu informację o wznowieniu publikacji przekazała firma Bedford Media, będąca własnością modelki Karlie Koss i jej męża, miliardera Joshua Kushnera. "Postrzegamy LIFE jako podnoszący na duchu i jednoczący głos w chaotycznym krajobrazie dzisiejszych mediów. Jesteśmy głęboko zainspirowani kultowym dziedzictwem LIFE i zdolnością łączenia różnych odbiorców z uniwersalnymi narracjami o ludzkości” - komentuje Karlie Kloss, CEO Bedford Media.

Jakie będzie nowe LIFE? Publikacji przyświeca jasna idea

Na razie nie wiemy jeszcze jaką ostateczną formę przybierze nowe LIFE, ale możemy mieć nadzieję, że nowa publikacja będzie starała się kultywować najlepsze tradycje dawnego czasopisma. Bedford Media identyfikuje się jako holding medialny, koncentrujący się na „rzemieślniczym”, autentycznym opowiadaniu historii o silnym oddziaływaniu kulturowym. „Łącząc znane marki ze współczesnymi sposobami prowadzenia biznesu i docierania do odbiorców, strategia firmy odchodzi od idei wszechobecności i zasięgów w kierunku jakości i poszukiwania głębi.”

Można się więc spodziewać, że nowe LIFE będzie celowało w niszę świadomych odbiorców, poszukujących alternatywy dla współczesnego przekazu medialnego. Czy taki plan się powiedzie? O tym przekonamy się zapewne już za kilka miesięcy.

Na chwilę obecną wiadomo jedynie, że czasopismo powróci w formie fizycznej i będzie regularne wydawane, ale plany wydawcy wydaja się być zakrojone znacznie szerzej. "LIFE będzie głosem wszystkich pokoleń za pośrednictwem mediów drukowanych, cyfrowych i wideo.” - czytamy w informacji prasowej. Jeśli więc wszystko pójdzie z godnie z planem już niedługo możemy zyskać bardzo atrakcyjną platformę do promowania współczesnego dokumentu i reportażu, która wyjdzie daleko poza tradycyjny schemat prasy drukowanej.

Źródło: prnewswire.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły