Generowanie obrazów z opisu jest już passé. Ten system AI robi to z wideo

Autor: Maciej Luśtyk

12 Sierpień 2022
Artykuł na: 4-5 minut

Większość z Was słyszała już o nowych systemach AI, które tworzą obrazy na podstawie prostego tekstu. Zapnijcie pasy, bo oto jesteśmy w przeddzień kolejnej rewolucji. Już niebawem za pomocą prostych komend będziemy w stanie tworzyć i edytować również filmy.

Technologie obrazowania AI rozwijają się w zawrotnym tempie. To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się nieprawdopodobne, dziś jest już zupełnie normalne, a my co i rusz jesteśmy zaskakiwania kolejnymi osiągnięciami z pogranicza science-fiction.

Kilka miesięcy temu informowaliśmy Was o systemie Dall-E 2, który potrafi generować dowolne grafiki i „zdjęcia” na podstawie prostych opisów. Projekt wszedł niedawno w wersje publicznych testów, a media społecznościowe co chwila zalewane są niewiarygodnymi przykładami jego możliwości (z jego pomocą powstała m.in. niedawna okładka magazynu Cosmopolitan). Z dużym prawdopodobieństwem jest to technologia, która wywróci rynek reklamy do góry nogami. Internet jeszcze na dobre nie ostygł po tych rewelacjach, a my już otrzymujemy przedsmak kolejnej potencjalnej rewolucji.

Technologia zamiany tekstu w obraz już niebawem zawita na rynku wideo

Twórcy webowej aplikacji do edycji wideo Runway i programiści z Stability AI pracują aktualnie nad narzędziami, które w podobny sposób pozwolą nam transformować materiały filmowe. Wszystko bazuje tu na nowym systemie Stable Diffusion, którego możliwości z grubsza przypominają wspomniany model Dall-E 2. Z tą różnicą, że technologia cechować ma się doskonałą wydajnością (do generowania obrazu wystarczy zwykły komputer), być udostępniana za darmo i - jak widać na powyższym przykładzie - dawać adaptować się także do zastosowań filmowych.

Powyższe demo nie pokazuje być może zbyt wiele. Widzimy raptem sprytną adaptacje tła i tracking ruchów kamery, niemniej nietrudno wyobrazić sobie potencjalne zastosowania. Tego typu rozwiązania, ze względu na wygodę i oszczędność czasu oraz środków mają szansę m.in. odmienić sposób postprodukcji materiałów wideo i cały rynek VFX. O tym czy tak się stanie, przekonamy się gdy rozwiązanie zagości w aplikacji Runway, co według zapewnień wydarzyć ma się już wkrótce.

Następny krok? Generowanie całych sekwencji wideo

W niedługim czasie z pewnością zobaczymy również modele potrafiące tworzyć całe filmowe sekwencje od podstaw, bez konieczności wykorzystywania materiałów źródłowych. W końcu od pojedynczego obrazka do animacji już niedaleka droga, a system wytrenowany na odpowiednio dużej bazie materiałów wideo powinien być w stanie poradzić sobie z wygenerowaniem praktycznie dowolnych zmiennych w ruchomym obrazie.

Czy w niedalekiej przyszłości większość tego, co oglądamy będzie sztucznie wytwarzana przez systemy AI? Tego na razie nie wiemy, możemy się jednak założyć, że przez tego typu dokonania już za kilka lat rynek reklamy i szeroko pojętej sztuki będzie w niewielkim stopniu przypominał to, co znamy dzisiaj.

Więcej informacji o systemie Stable Diffusion znajdziecie na stronie stability.ai.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
6
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
7
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)