Sony przeznaczy 100 milionów dolarów na walkę ze skutkami epidemii COVID-19

Autor: Andrzej Wencel

3 Kwiecień 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Sony Corporation utworzyło właśnie Globalny Fundusz Pomocy, który ma zająć się wsparciem gałęzi zawodowych najbardziej dotkniętych kryzysem. Będzie także wsparcie dla twórców.

Firma chce skupić się na zapewnieniu wsparcia w trzech kluczowych obszarach: pomoc dla osób zaangażowanych w działania medyczne, pomoc dla dzieci i nauczycieli, którzy muszą pracować zdalnie oraz wsparcie dla przemysłu rozrywkowego i twórców, którzy w związku z wprowadzanymi obostrzeniami często zostają pozbawieni możliwości wykonywania zawodu.

"Zrobimy wszystko, co w naszej mocy"

Wsparcie dla branży medycznej obejmie co najmniej 10 milionów dolarów. W pierwszej kolejności pieniądze otrzyma Fundusz Solidarnościowego Reagowania COVID-19, utworzony wspólnie przez WHO, Lekarzy bez Granic, UNICEF i Komisarza ONZ ds. Uchodźców (UNHCR). Wsparcie edukacyjne będzie polegało na „badaniu sposobów wykorzystania technologii w celu wspierania działań edukacyjnych”.

Jeśli zaś chodzi o społeczność twórczą, Sony połączy wszystkie swoje działy muzyczne, zdjęć, gier, animacji i rozrywki, aby „szukać sposobów wspierania przyszłych twórców, artystów oraz wszystkich osób zawodowo wspierających branżę”.

- Aby przezwyciężyć bezprecedensowe wyzwania, przed którymi stajemy teraz jako społeczeństwo, na całym świecie, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wspierać jednostki na pierwszej linii frontu COVID-19, dzieci, które są naszą przyszłością, oraz te, które wywarły wpływ na społeczność twórczą - mówi prezes i dyrektor generalny Sony, Kenichiro Yoshida.

Sony obiecuje wesprzeć także twórców, ale na tę chwilę nie ma jeszcze żadnych konkretów

Wraz ze spółkami grupy zajmującymi się branżą rozrywkową, Sony będzie poszukiwać sposobów wspierania twórców, artystów i wszystkich osób zawodowo związanych z branżą, na którą miało wpływ odwołanie lub przełożenie koncertów i wydarzeń na żywo lub zamknięcie produkcji filmowych i telewizyjnych.

Choć kwota 100 milionów dolarów wydaje się jednostkowo ogromna, to przy rozłożeniu na tak wiele krajów i obszarów dotkniętych pandemią, jest raczej kroplą w morzu potrzeb. Miejmy jednak nadzieję, że do takich inicjatyw będzie się przyłączało coraz więcej dużych korporacji i dzięki temu pomoc będzie mogła przynieść wymierne efekty.  

Dokładny sposób rozdziału środków z funduszu nie jeszcze znany. Z informacjami aktualnie opublikowanymi przez Sony Corporation możecie się zapoznać w opublikowanej na ich stronie w oficjalnym oświadczeniu.

Skopiuj link

Autor: Andrzej Wencel

Psycholog z wykształcenia, przez wiele lat pracował jako fotosista na planach filmowych. Fan ciepłych wieczorów nad Wisłą i dobrej książki. Najlepiej reportażu podszytego wielką teorią spiskową.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)