Photokina 2020 odwołana. Kolejna edycja dopiero w 2022 roku

Autor: Wojtek Skrzypczyński

19 Marzec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Raptem trzy tygodnie temu organizatorzy zapewniali nas, że impreza nie jest zagrożona i odbędzie się zgodnie z ustalonym terminem. W zaistniałych warunkach decyzja o odwołaniu targów nie jest jednak żadną niespodzianką.

Organizatorzy międzynarodowych targów Photokina wystosowali wiadomość, w której informują o tym, że tegoroczne wydarzenie nie odbędzie się z powodu obaw i ograniczeń związanych z panującą pandemią COVID-19. Według osób decyzyjnych, wirus nie jest jednak jedynym czynnikiem dlaczego zdecydowano się anulować tegoroczne targi i przełożyć je dopiero na maj 2022 roku.

Czynniki decyzyjne

Jak piszą organizatorzy, „jeszcze przed pojawieniem się koronawirusa rynek obrazowania poddany był bardzo dynamicznym ruchom. Ten trend prawdopodobnie nabierze teraz jeszcze większego tempa i musi zostać uwzględniony w planach kolejnej edycji Photokiny”. Powodem przełożenia wydarzenia aż o dwa lata było także to, że firmy zajmujące się obrazowaniem odczują konsekwencje związane ze spadkiem gospodarczym i napewno odbije się to na ich budżetach na rok 2021.

"Zorganizowanie targów w roku 2022 dać ma wszystkim zainteresowanym wystarczającą ilość czasu na stworzenie wydarzenia na zupełnie nowych zasadach, z uwzględnieniem potrzeb rynku, wystawców i osób zwiedzających" - piszą organizatorzy.

Co wiemy na ten moment?

Według treści wiadomości przesłanej przez spółkę Koelnmesse GmbH, nowa edycja Photokiny ma odbyć się w dniach 18-21 maja 2022 roku. Planowana na ten rok premierowa konferencja Imaging Innovation została na dany moment odsunięta w czasie, a organizatorzy nie podali jeszcze kiedy miałaby się odbyć. Można się jednak spodziewać tego, że zostanie ona zorganizowana przed kolejną edycją targów.

Włodarze miasta Kolonia, gdzie odbywają się targi oraz specjalny zespół zarządzania kryzysowego postanowili nie organizować żadnych targów oraz imprez masowych na terenie miasta aż do końca czerwca 2020 roku.

Skopiuj link

Autor: Wojtek Skrzypczyński

Z wykształcenia fotograf, aparat wykorzystuje głównie do dokumentacji innych działań, czasem używa kamery do realizacji swoich pomysłów. Interesuje go sztuka współczesna i kino neomodernistyczne. Najbardziej lubi wodę.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły