To koniec agencji Reuters jaką znamy

To koniec agencji Reuters jaką znamy

Reuters Pictures, który przez ponad 30 lat dostarczał jednych z najlepszych reportaży, przestanie istnieć w takiej formie jaką znamy. Wraz z działem wideo utworzy zespół „Visual Journalist“. Powód: restrukturyzacja, cięcie kosztów i zwolnienia personelu.

To koniec pięknej karty historii. Po przeszło 30 latach działalności Reuters Pictures, zespół jednych z najlepszych światowych fotografów zostanie rozwiązany i połączony z działem wideo w jednostkę „Visual Journalist“. - To pokłosie zmian do jakich doszło w wyniku konsolidacji większościowego pakietu akcji finansowych w firmie Thomson Reuters - podaje serwis The Baron.

- Wielu naszych fotografów już kręci filmy, a kamerzyści tworzą zdjęcia. Ten tryb pracy staje się normalny w całej branży, ponieważ technologie związane z wideo i fotografią stają się coraz bliższe - napisał w specjalnej notatce, John Pullman, kierownik wideo i zdjęć w agencji Reuters. - Podejmiemy usystematyzowane podejście, aby połączyć nasze fotograficzne i filmowe zespoły. Przyjrzymy się technologii, szkoleniom oraz przepływowi pracy i wprowadzimy pojedyncze przywództwo tam, gdzie jest to właściwe. Głównym celem jest dostosowanie naszych zespołów do potrzeb klientów poprzez zwiększenie obecności, poprawę wydajności i zwiększenie elastyczności. Pozostajemy w pełni zaangażowani w produkcję zdjęć i filmów o najwyższym standardzie.

- Jest to w gruncie rzeczy koniec działu Reuters Pictures, który w bardzo smutny sposób idzie w dół - skomentował całą sytuację dla serwisu The Baron jeden z fotografów Reuters, który chce pozostać anonimowy. - Ten dział zdobywał Pulitzery i inne prestiżowe nagrody, ale wydaje się, że to nie wystarczy, aby uratować go od tego, co wydaje się być straszliwym końcem tego, co było wielkim osiągnięciem przez ponad 30 lat i przyniosło światu jedne z najlepszych fotoreportaży.

Taka restrukturyzacja to oczywiście problem cięcia kosztów i w efekcie zwolnień, z którymi będą musieli zmierzyć się fotografowie i kamerzyści Reutersa. Część pracowników dotkniętych zmianami została już poinformowana w zeszłym tygodniu, ale cały proces będzie się rozwijał w nadchodzących miesiącach.

źródło:  www.thebaron.info

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
3
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
2
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0