Ten hollywodzki film nakręcono wyłącznie przy użyciu światła naturalnego

Ten hollywodzki film nakręcono wyłącznie przy użyciu światła naturalnego
Zwykle to, co uważamy za klimat filmu jest efektem ciężkiej pracy ekipy oświetleniowców. Warto jednak pamiętać o potędze światła naturalnego. Emanuel Lubezki, filmowiec odpowiedzialny za najnowszą hollywodzką produkcję z Leonardem DiCaprio, sfilmował niemal cały materiał bez użycia sztucznego oświetlenia.
Emanuel Lubezki zdążył już wyrobić sobie mocną pozycję wśród amerykańskich filmowców. W 2014 roku otrzymał oskara za zdjęcia do filmu „Grawitacja”, a rok później pomógł stworzyć wyjątkową narrację filmu „Birdman”, zamykającą całą akcję w jednym długim ujęciu. Jak dowiadujemy się z rozmowy z twórcą, przeprowadzoną przez magazyn Variety, również po najnowszym filmie z jego udziałem możemy spodziewać się wyjątkowych efektów wizualnych.



Okazuje się bowiem, że zdjęcia do filmu „The Revenant”, w którym główną rolę gra Leonardo DiCaprio, prawie w całości powstały przy użyciu światła naturalnego. „Chcieliśmy, by ten film był jak najbardziej wciągający i bezpośredni. Zdecydowaliśmy się na nie korzystanie ze sztucznego oświetlenia, by publiczność uwierzyła, że to co widzi dzieje się naprawdę. Dodatkowego światła użyliśmy wyłącznie przy kręceniu jednej sceny z ogniskiem. Silny wiatr powodował odciągające uwagę migotanie płomienia. Użyliśmy więc kilku żarówek, by wyrównać oświetlenie.” - mówi autor zdjęć.

Film „The Revenant”, w reżyserii Alejandro Gonzáleza Iñárritu, opowiadający dramatyczną historię podróżnika i odkrywcy Hugha Glassa trafi do polskich kin pod koniec stycznia 2016 roku. Jesteśmy bardzo ciekawi efektów. Zapowiada się bowiem uczta dla oka. Przedsmak tego, czego możemy się spodziewać oferuje powyższy zwiastun.

Warto pokazać go osobom narzekającym na brak dobrego światła do pracy.

Więcej informacji znajdziecie na stronie variety.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Leica Q2 - pierwsze wrażenia [WIDEO]
22 Mar 2019
Matryca o rozdzielczości 47,4 Mp, dobrze znany szerokokątny obiektyw Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, uszczelniony korpus i odświeżona ergonomia. O pracy z najnowszym pełnoklatkowym kompaktem opowiada Michał Massa Mąsior.
0
Leica Q2 - zdjęcia przykładowe
20 Mar 2019
Nowa pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 47,4 Mp, dobrze znany szerokokątny obiektyw Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, uszczelniony korpus i odświeżona ergonomia - zobaczcie na co stać drugą generację kompaktu Leiki.
0
Venus Optics Laowa 9 mm f/2.8 Zero-D teraz także w wersji z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie
15 Mar 2019
Pokazana w zeszłym roku ultraszerokokątna stałka bez dystorsji doczekała się wariantu z mocowaniem M43. Na sklepowe póki trafi jeszcze w marcu.
0
Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe
11 Mar 2019
O modelu Lumix S1R powiedziano już wiele, jednak jakość obrazu wciąż pozostawała pewną tajemnicą. Do teraz. W nasze ręce wpadł flagowiec nowego pełnoklatkowego systemu Panasonica!
4