Ten hollywodzki film nakręcono wyłącznie przy użyciu światła naturalnego

Ten hollywodzki film nakręcono wyłącznie przy użyciu światła naturalnego
Zwykle to, co uważamy za klimat filmu jest efektem ciężkiej pracy ekipy oświetleniowców. Warto jednak pamiętać o potędze światła naturalnego. Emanuel Lubezki, filmowiec odpowiedzialny za najnowszą hollywodzką produkcję z Leonardem DiCaprio, sfilmował niemal cały materiał bez użycia sztucznego oświetlenia.
Emanuel Lubezki zdążył już wyrobić sobie mocną pozycję wśród amerykańskich filmowców. W 2014 roku otrzymał oskara za zdjęcia do filmu „Grawitacja”, a rok później pomógł stworzyć wyjątkową narrację filmu „Birdman”, zamykającą całą akcję w jednym długim ujęciu. Jak dowiadujemy się z rozmowy z twórcą, przeprowadzoną przez magazyn Variety, również po najnowszym filmie z jego udziałem możemy spodziewać się wyjątkowych efektów wizualnych.



Okazuje się bowiem, że zdjęcia do filmu „The Revenant”, w którym główną rolę gra Leonardo DiCaprio, prawie w całości powstały przy użyciu światła naturalnego. „Chcieliśmy, by ten film był jak najbardziej wciągający i bezpośredni. Zdecydowaliśmy się na nie korzystanie ze sztucznego oświetlenia, by publiczność uwierzyła, że to co widzi dzieje się naprawdę. Dodatkowego światła użyliśmy wyłącznie przy kręceniu jednej sceny z ogniskiem. Silny wiatr powodował odciągające uwagę migotanie płomienia. Użyliśmy więc kilku żarówek, by wyrównać oświetlenie.” - mówi autor zdjęć.

Film „The Revenant”, w reżyserii Alejandro Gonzáleza Iñárritu, opowiadający dramatyczną historię podróżnika i odkrywcy Hugha Glassa trafi do polskich kin pod koniec stycznia 2016 roku. Jesteśmy bardzo ciekawi efektów. Zapowiada się bowiem uczta dla oka. Przedsmak tego, czego możemy się spodziewać oferuje powyższy zwiastun.

Warto pokazać go osobom narzekającym na brak dobrego światła do pracy.

Więcej informacji znajdziecie na stronie variety.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix TZ200 - test praktyczny
16 Sie 2018
Jest tak mały i lekki, że można go nosić w kieszeni spodni, ale oferuje aż 15-krotny zoom optyczny z funkcją stabilizacji obrazu. Do tego mamy 1-calową matrycę 20 Mp, filmy 4K, świetny AF, ekran LCD i malutki wizjer oraz wiele inteligentnych trybów czy Wi-Fi i Bluetooth. Czego chcieć więcej w aparacie dla podróżnika? Sprawdziliśmy, jak w praktyce sprawuje się Panasonic Lumix TZ200.
2
Fujifilm X-T100 - test aparatu
8 Sie 2018
Fujifilm wie, jak robić małe, piękne aparaty, a najnowszy model X-T100 jest tego świetnym przykładem. Ze stylem w parze idą interesujące parametry: 24-megapikselowa matryca APS-C, odchylany o 180 stopni, dotykowy ekran LCD, duża wydajność pracy na baterii i niezła ergonomia. Sprawdziliśmy, jak X-T100 radzi sobie w praktyce.
1
Sigma Art z mocowaniem Sony E - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
30 Lip 2018
Jesteście ciekawi, co do zaoferowania mają obiektywy Sigma Art z mocowaniem do Sony E? Sprawdziliśmy, jak w praktyce wypadają dostępne już w sprzedaży modele 20, 24, 35, 50 i 85 mm ze światłem f/1.4.
8
EIZO ColorEdge CG2730 - test monitora
27 Lip 2018
Ten profesjonalny 27-calowy monitor o rozdzielczości 2560 x 1440 px, z wbudowanym czujnikiem do automatycznej kalibracji, zaprojektowano do zastosowań w fotografii, grafice, druku i postprodukcji. Od zawsze monitory z serii CG wyznaczały najwyższe standardy obrazowania na rynku. Czy z tym modelem będzie podobnie? Sprawdźmy!
0