Canon przejmuje platformę Lifecake, przeznaczoną do dzielenia się zdjęciami rodzinnymi

Autor: Maciej Luśtyk

23 Kwiecień 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Canon zakupił angielski serwis Lifecake, który pozwala na przechowywanie, katalogowanie i dzielenie się zdjęciami rodzinnymi w internecie.

Lifecake to aplikacja, która umożliwia rodzinom przechowywanie w jednym miejscu zdjęć dzieci zrobionych za pomocą różnych urządzeń i dzielenie się z nimi w internecie. Za jej powstanie odpowiadają inżynierowie pracujący wcześniej dla takich firm jak Skype, Qualcomm i Yahoo. Wśród funkcji serwisu znajdziemy możliwość katalogowania zdjęć i filmów, przypisywania ich do osi czasu, a także rozbudowane funkcje prywatności, pozwalające na dokładne określenie kto ma dostęp do poszczególnych katalogów. Aplikacja posiada około 350,000 aktywnych użytkowników.

Zobacz wszystkie zdjęcia (5)

Przedstawiciele fotograficznego giganta komentują przejęcie jako ważny krok na drodze do rozbudowy oferty usług skierowanych do zwykłego użytkownika i ambicję odgrywania ważnej roli w powstawaniu każdego zdjęcia. Warto nadmienić, że Canon przejmuje firmę wraz ze wszystkimi jej pracownikami.

Możemy się więc spodziewać, że w najbliższym czasie producent rozbuduje platformę Lifecake, który korzystając z jego technologii i kapitału może stać się poważną konkurencją na rynku serwisów fotograficznych ukierunkowanych na rodziny, takich jak na przykład Adobe Revel. Dla użytkowników oznacza to większą funkcjonalność i bezpieczeństwo zdjęć umieszczonych na serwerach. Prawdopodobnie opcja przesyłania zdjęć do serwisu Lifecake pojawi się też w nadchodzących aparatach marki Canon.

Więcej informacji o przejęciu znajdziecie na stronie techcrunch.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)