Ricoh uratował 90,000 fotografii zagubionych podczas tsunami z 2011 roku

0

Autor: Maciej Luśtyk

13 Marzec 2015
Artykuł na: 6-9 minut
Wszyscy pamiętamy jak duże zniszczenia spowodowało tsunami, które w 2011 roku nawiedziło wybrzeże Japonii. Wiele rodzin straciło wtedy dobytek swojego życia, w tym albumy ze zdjęciami. Ricoh postanowił przywrócić rodzinom wspomnienia i przez 4 kolejne lata odzyskał ponad 90 tys. fotografii, które wróciły do właścicieli.

Po kataklizmie, który nawiedził Japonię w 2011 roku, Ricoh uruchomił akcję “Save the Memory”, za sprawą której przez cztery kolejne lata udało się odnaleźć około 500 tys. fotografii, z czego prawie 100 tys. wróciło do właścicieli. Na swojej stronie internetowej producent odkrywa jak przebiegał proces odzyskiwania fotografii i pokazuje jak monumentalne było to przedsięwzięcie.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Pierwszym etapem było odnalezienie zabranych przez wodę zdjęć. W akcji brały udział liczne organizacje i wolontariusze, którzy w specjalnie przygotowanych magazynach kolekcjonowali i katalogowali znalezione fotografii. Następnie zostały one przesłane do zakładów Ricoha, gdzie pracownicy związani z projektem zajęli się ich dokładnym oczyszczeniem, co na pewno nie było łatwym zadaniem patrząc na to w jakim stanie były niektóre z odnalezionych zdjęć.

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Później zdjęcia zostały osuszone, a następnie zeskanowane i skatalogowane według miejsc, w których zostały znalezione i rzeczy, które przedstawiają. Odbitki zostały zaś szczegółowo oznaczone, szczelnie zapakowane i odesłane do regionów, z których napłynęły. Następnie Ricoh utworzył wiele punktów umożliwiających ofiarom tsunami przejrzenie bibliotek odzyskanych zdjęć. W ten sposób ponad 90 tys. wspomnień wróciło do swoich właścicieli.

Więcej o akcji “Save the Memory” możecie przeczytać na stronie firmy Ricoh

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
22
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)