Ricoh uratował 90,000 fotografii zagubionych podczas tsunami z 2011 roku

Autor: Maciej Luśtyk

13 Marzec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Wszyscy pamiętamy jak duże zniszczenia spowodowało tsunami, które w 2011 roku nawiedziło wybrzeże Japonii. Wiele rodzin straciło wtedy dobytek swojego życia, w tym albumy ze zdjęciami. Ricoh postanowił przywrócić rodzinom wspomnienia i przez 4 kolejne lata odzyskał ponad 90 tys. fotografii, które wróciły do właścicieli.

Po kataklizmie, który nawiedził Japonię w 2011 roku, Ricoh uruchomił akcję “Save the Memory”, za sprawą której przez cztery kolejne lata udało się odnaleźć około 500 tys. fotografii, z czego prawie 100 tys. wróciło do właścicieli. Na swojej stronie internetowej producent odkrywa jak przebiegał proces odzyskiwania fotografii i pokazuje jak monumentalne było to przedsięwzięcie.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Pierwszym etapem było odnalezienie zabranych przez wodę zdjęć. W akcji brały udział liczne organizacje i wolontariusze, którzy w specjalnie przygotowanych magazynach kolekcjonowali i katalogowali znalezione fotografii. Następnie zostały one przesłane do zakładów Ricoha, gdzie pracownicy związani z projektem zajęli się ich dokładnym oczyszczeniem, co na pewno nie było łatwym zadaniem patrząc na to w jakim stanie były niektóre z odnalezionych zdjęć.

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Później zdjęcia zostały osuszone, a następnie zeskanowane i skatalogowane według miejsc, w których zostały znalezione i rzeczy, które przedstawiają. Odbitki zostały zaś szczegółowo oznaczone, szczelnie zapakowane i odesłane do regionów, z których napłynęły. Następnie Ricoh utworzył wiele punktów umożliwiających ofiarom tsunami przejrzenie bibliotek odzyskanych zdjęć. W ten sposób ponad 90 tys. wspomnień wróciło do swoich właścicieli.

Więcej o akcji “Save the Memory” możecie przeczytać na stronie firmy Ricoh

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)