Podsumowanie II Aukcji Fotografii Miltona H. Greene'a

Autor: Marcin Grabowiecki

19 Grudzień 2012
Artykuł na: 2-3 minuty
Podczas II Aukcji Fotografii Miltona H. Greene'a z kolekcji FOZZ w DESIE Unicum sprzedano 145 zdjęć Marilyn Monroe i innych gwiazd. Całkowita suma sprzedaży wyniosła 1,4 mln zł.
poz. 131, Frank Sinatra, fot. Milton H. Greene

Druga i ostatnia aukcja dedykowana fotografiom Miltona H. Greene'a z kolekcji FOZZ trwała ponad 3 godziny i przyniosła obrót w wysokości 1,4 mln zł. Kolekcjonerzy sztuki oraz miłośnicy Marilyn Monroe i innych amerykańskich gwiazd wylicytowali 145 obiektów wystawionych na aukcję. Najwyższą cenę, po 40 000 zł, osiągnął portret Marilyn pozującej przy rzeźbie przedstawiającej dyskobola oraz zestawione w dyptyku zdjęcia Marilyn w sukni baletowej.

Najdrożej wylicytowano dwa obiekty, każdy po 40 000 zł - Marilyn Monroe pozującą przy rzeźbie dyskobola (poz. 3) oraz barwną odbitkę - dyptyk zdjęć Marilyn w sukni baletowej (poz. 146). Ujęcie z tej sesji uznane zostało wg magazynu "Time" za jedno z 3 najpopularniejszych zdjęć XX wieku. Na kolejnych miejscach, po 32 000 zł, znalazły się: pojedyncza czarno-biała fotografia Monroe w sukni baletowej (poz. 1) i naturalna, nieumalowana Marilyn uchwycona w apartamencie hotelu St. Regis w Nowym Jorku we wrześniu 1954 roku (poz. 88). Dziesięć kolejnych rekordów cenowych to zdjęcia aktorki sprzedane powyżej 20 000 zł. Kolejnymi najgoręcej licytowanymi gwiazdami okazali się Frank Sinatra (poz. 131), którego portret został przebity do 19 000 zł, oraz Marlene Dietrich - słynne ujęcie z nogami aktorki osiągnęło 18 000 zł (poz. 144).

Podczas I Aukcji, która odbyła się 8 listopada w DESIE Unicum i trwała ponad 5 godzin, sprzedanych zostało 237 fotografii za łączną kwotę ponad 2,4 mln zł. Najwyższą cenę uzyskała wówczas duża czarno-biała odbitka Marilyn Monroe w sukni baletowej - 60 000 zł

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły