Kodak na krawędzi

Autor: Michal Grzegorczyk

3 Październik 2011
Artykuł na: 2-3 minuty
Koncern Kodak zaprzeczył plotkom o planach ogłoszenia bankructwa, ale nie zmienia to faktu, że firma balansuje na krawędzi przepaści. Ostatnie dni przyniosły kilka niepokojących informacji, a podsumowaniem całej sytuacji był ostatni piątek, gdy cena akcji spadła o 54%.

O bardzo trudnej sytuacji Kodaka mówi się już od miesięcy, ale w tak złej sytuacji amerykański koncern jeszcze nie był. Ostra faza kryzysu zaczęła się w zeszły poniedziałek, gdy firma poinformowała o wzięciu 160 milionów dolarów pożyczki na "ogólne cele korporacyjne", co można tłumaczyć jako bieżące łatanie powiększających się dziur w budżecie. Odpowiedź rynku była natychmiastowa - spadek wartości akcji o niemal 27%. Nie minęło kilka dni, gdy pojawiła się informacja o nawiązaniu współpracy z kancelarią Jones Day specjalizującą się w przeprowadzaniu dużych koncernów przez proces upadłościowy. Reakcja rynku była jeszcze ostrzejsza - spadek ceny akcji o dalsze 54% do wartości 78 centów za sztukę. Już po zamknięciu sesji Kodak tłumaczył, że nie zamierza ogłaszać bankructwa, a współpraca z Jones Day będzie jedynie dotyczyć restrukturyzacji firmy. Trudno jednak przypuszczać, żeby takie oświadczenie mogło uspokoić akcjonariuszy.

Kodak, mimo znacznej utraty znaczenia w "erze cyfrowej", nadal pozostaje dużym graczem na rynku fotograficznym. Poza produktami konsumenckimi, w tym kurczącą się, ale nadal istniejącą ofertą tradycyjnych filmów światłoczułych, dostarcza również produkty dla filmu, biznesu i przemysłu. Trudno nawet spekulować, jaki wpływ mogłaby mieć upadłość Kodaka na całą branżę. Zresztą może się okazać, że już niedługo spekulacje nie będą potrzebne, a bankructwo stanie się faktem

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
9
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
7
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)