Była parasolka, przyszła pora na… daszek. Camera Canopy to nowy pomysł na ochronę sprzętu przed deszczem

Autor: Maciej Luśtyk

8 Luty 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Gdy myśleliśmy, że już żadne akcesorium nie może nas zaskoczyć, pojawia się coś takiego. W dodatku może się rozsuwać, by ochronić także długie zoomy. Dzieło geniuszu czy szaleństwa?

Mogłoby się wydawać, że w kwestii ochrony sprzętu przed deszczem trudno będzie pójść dalej niż producenci “fotograficznej” parasolki Nubrella. Myliliśmy się. Oto Camera Canopy, czyli montowany do stopki aparatu daszek, który uchronić ma nieuszczelnione korpusy i obiektywy przed zachlapaniem.

Rozsuwana konstrukcja ochroni nawet obiektywy 500 mm

Z pozoru wynalazek wydaje się bezużyteczny, z drugiej strony za całym projektem stoi logika. Jak twierdzą twórcy, popularne rozwiązania w postaci plastikowych pokrowców utrudniają obsługę aparatu, a w dodatku są problematyczne w przypadku dłuższych szkieł. Tutaj możemy cieszyć się pełną swobodą obsługi aparatu, a dzięki rozsuwanej konstrukcji, daszek Canopy ochronić ma nawet obiektywy o ogniskowej 500 mm.

Minusy? Jak widać, daszek chroni konstrukcję jedynie od góry, a do tego nie wystaje daleko poza tylny profil aparatu. Prawdopodobnie nie sprawdzi się więc w przypadku zacinającego deszczu. Konstrukcja może być też problemem w wietrzną pogodę. Nietrudno sobie wyobrazić jak dość duża powierzchnia może wpłynąć na próby utrzymania kadru w takich warunkach. Całość jest też stosunkowo ciężka (około 1 kg) i niezbyt wygodna w transporcie. Ale nie grzebmy projektu zawczasu. Z Nubrellą było podobnie, a akcesorium cieszy się względna popularnością (jest nawet dostępne w polskiej dystrybucji).

Cena i dostępność

Daszek Camera Canopy został wyceniony na 80 dolarów (około 300 zł). Do tego trzeba doliczyć też koszty wysyłki z USA. To dosyć sporo jak na kawałek pleksi, ale pocieszeniem jest fakt, że jeżeli produkt nam się nie spodoba, mamy 30 dni na rezygnację z zakupu, a twórcy zwrócą nam pieniądze.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem cameracanopy.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
„Skanery" Valoi trafiają na polski rynek - łatwy sposób na digitalizację negatywów
„Skanery" Valoi trafiają na polski rynek - łatwy sposób na digitalizację negatywów
Już w sierpniu w ofercie Focus Nordic pojawią się adaptery do digitalizacji negatywów fińskiej marki Valoi. To urządzenia, które pozwolą na wygodniejszą i szybszą digitalizację od...
9
Godox Litemons RGB - głowice LED z pełnym spektrum barw
Godox Litemons RGB - głowice LED z pełnym spektrum barw
Godox wprowadza nową serię lamp Litemons RGB, które łączą dużą moc z możliwością wykorzystania pełnego spektrum barw RGB, oferując jeszcze większą wszechstronność pracy na planie.
1
LomoChrome Color ’92 Sun-kissed - nowy film w wakacyjnym klimacie
LomoChrome Color ’92 Sun-kissed - nowy film w wakacyjnym klimacie
Lomography prezentuje najnowszy analogowy film kolorowy ze swojej oferty. Materiał LomoChrome Color ’92 Sun-kissed zapewniać ma ciepłą kolorystykę i vintage’owy charakter zdjęć.
17
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)