Była parasolka, przyszła pora na… daszek. Camera Canopy to nowy pomysł na ochronę sprzętu przed deszczem

Była parasolka, przyszła pora na… daszek. Camera Canopy to nowy pomysł na ochronę sprzętu przed deszczem

Gdy myśleliśmy, że już żadne akcesorium nie może nas zaskoczyć, pojawia się coś takiego. W dodatku może się rozsuwać, by ochronić także długie zoomy. Dzieło geniuszu czy szaleństwa?

Mogłoby się wydawać, że w kwestii ochrony sprzętu przed deszczem trudno będzie pójść dalej niż producenci “fotograficznej” parasolki Nubrella. Myliliśmy się. Oto Camera Canopy, czyli montowany do stopki aparatu daszek, który uchronić ma nieuszczelnione korpusy i obiektywy przed zachlapaniem.

Rozsuwana konstrukcja ochroni nawet obiektywy 500 mm

Z pozoru wynalazek wydaje się bezużyteczny, z drugiej strony za całym projektem stoi logika. Jak twierdzą twórcy, popularne rozwiązania w postaci plastikowych pokrowców utrudniają obsługę aparatu, a w dodatku są problematyczne w przypadku dłuższych szkieł. Tutaj możemy cieszyć się pełną swobodą obsługi aparatu, a dzięki rozsuwanej konstrukcji, daszek Canopy ochronić ma nawet obiektywy o ogniskowej 500 mm.

Minusy? Jak widać, daszek chroni konstrukcję jedynie od góry, a do tego nie wystaje daleko poza tylny profil aparatu. Prawdopodobnie nie sprawdzi się więc w przypadku zacinającego deszczu. Konstrukcja może być też problemem w wietrzną pogodę. Nietrudno sobie wyobrazić jak dość duża powierzchnia może wpłynąć na próby utrzymania kadru w takich warunkach. Całość jest też stosunkowo ciężka (około 1 kg) i niezbyt wygodna w transporcie. Ale nie grzebmy projektu zawczasu. Z Nubrellą było podobnie, a akcesorium cieszy się względna popularnością (jest nawet dostępne w polskiej dystrybucji).

Cena i dostępność

Daszek Camera Canopy został wyceniony na 80 dolarów (około 300 zł). Do tego trzeba doliczyć też koszty wysyłki z USA. To dosyć sporo jak na kawałek pleksi, ale pocieszeniem jest fakt, że jeżeli produkt nam się nie spodoba, mamy 30 dni na rezygnację z zakupu, a twórcy zwrócą nam pieniądze.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem cameracanopy.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - test obiektywu
22 Lut 2019
Dziś sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce?
0
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1