Była parasolka, przyszła pora na… daszek. Camera Canopy to nowy pomysł na ochronę sprzętu przed deszczem

Była parasolka, przyszła pora na… daszek. Camera Canopy to nowy pomysł na ochronę sprzętu przed deszczem

Gdy myśleliśmy, że już żadne akcesorium nie może nas zaskoczyć, pojawia się coś takiego. W dodatku może się rozsuwać, by ochronić także długie zoomy. Dzieło geniuszu czy szaleństwa?

Mogłoby się wydawać, że w kwestii ochrony sprzętu przed deszczem trudno będzie pójść dalej niż producenci “fotograficznej” parasolki Nubrella. Myliliśmy się. Oto Camera Canopy, czyli montowany do stopki aparatu daszek, który uchronić ma nieuszczelnione korpusy i obiektywy przed zachlapaniem.

Rozsuwana konstrukcja ochroni nawet obiektywy 500 mm

Z pozoru wynalazek wydaje się bezużyteczny, z drugiej strony za całym projektem stoi logika. Jak twierdzą twórcy, popularne rozwiązania w postaci plastikowych pokrowców utrudniają obsługę aparatu, a w dodatku są problematyczne w przypadku dłuższych szkieł. Tutaj możemy cieszyć się pełną swobodą obsługi aparatu, a dzięki rozsuwanej konstrukcji, daszek Canopy ochronić ma nawet obiektywy o ogniskowej 500 mm.

Minusy? Jak widać, daszek chroni konstrukcję jedynie od góry, a do tego nie wystaje daleko poza tylny profil aparatu. Prawdopodobnie nie sprawdzi się więc w przypadku zacinającego deszczu. Konstrukcja może być też problemem w wietrzną pogodę. Nietrudno sobie wyobrazić jak dość duża powierzchnia może wpłynąć na próby utrzymania kadru w takich warunkach. Całość jest też stosunkowo ciężka (około 1 kg) i niezbyt wygodna w transporcie. Ale nie grzebmy projektu zawczasu. Z Nubrellą było podobnie, a akcesorium cieszy się względna popularnością (jest nawet dostępne w polskiej dystrybucji).

Cena i dostępność

Daszek Camera Canopy został wyceniony na 80 dolarów (około 300 zł). Do tego trzeba doliczyć też koszty wysyłki z USA. To dosyć sporo jak na kawałek pleksi, ale pocieszeniem jest fakt, że jeżeli produkt nam się nie spodoba, mamy 30 dni na rezygnację z zakupu, a twórcy zwrócą nam pieniądze.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem cameracanopy.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8