Lubicie techniki alternatywne? Ci artyści naświetlają zdjęcia na… trawie

0

Autor: Maciej Luśtyk

4 Październik 2016
Artykuł na: 4-5 minut

W dobie mediów społecznościowych, ze względu na ulotną naturę fotografii cyfrowej coraz więcej twórców sięga po techniki alternatywne, pozwalające na twórczą ingerencję w zdjęcie. Oryginalnością ciężko będzie im jednak przebić duet Ackroyd & Harvey.

Techniki archaiczne wydają się przeżywać ostatnimi czasy pewien renesans. Coraz więcej osób sięga po medium analogowe, a warsztaty mokrego kolodionu, gumy czy cyjanotypii za każdym razem przyciągają rzeszę zainteresowanych. Nic dziwnego - w dobie mediów społecznościowych i ulotnej natury obrazu cyfrowego coraz większą wartością darzymy tradycyjne odbitki.

Czy jednak na technikach alternatywnych można zbudować swój własny styl? Hearher Ackroyd i Dan Harvey udowadniają, że tak. W swoich pracach bazują na materii organicznej, głównie na trawie, a od kilkunastu lat używają jej by tworzyć jedyne w swoim rodzaju “odbitki”.

Na podłoże z trawą pada światło przepuszczane przez negatywy, co podobnie jak w przypadku zwykłych odbitek sprawia, że poszczególne partie “papieru” naświetlane są z różną intensywnością. W efekcie rosnąca trawa przybiera różne odcienie zieleni, odpowiadając jasnym i ciemnym obszarom wyjściowej fotografii monochromatycznej.

Cały proces jest wyjątkowo czasochłonny i nietrwały (po pewnym czasie trawa zwyczajnie usycha lub gnije), niemniej jednak robi piorunujące wrażenie. Prace duetu Ackroyd & Harvey możecie zobaczyć pod adresem ackroydandharvey.com.

Więcej w kategorii: Sylwetki
Ziemia na celuloidzie, czyli krótka historia aparatów w kosmosie
Ziemia na celuloidzie, czyli krótka historia aparatów w kosmosie
Wszyscy wiemy o aparatach Hasselblad, które brały udział w misji Apollo, ale czy wiecie jaki aparat poleciał w kosmos jako pierwszy?
14
1
Od giganta rynku foto do farmaceutyków. Historia Kodaka w 8 minut
Od giganta rynku foto do farmaceutyków. Historia Kodaka w 8 minut
O historii Kodaka można by pewnie napisać książkę, ale jeżeli chcecie szybko prześledzić dzieje jednej z najważniejszych firm w historii fotografii, która od lat nie...
45
0
Filmy o fotografii z Millennium Docs Against Gravity 2020 możesz oglądać online
Filmy o fotografii z Millennium Docs Against Gravity 2020 możesz oglądać online
W ramach 17. edycji Millenium Docs Against Gravity ponad 100 filmów z selekcji festiwalowej możemy obejrzeć z domu. Wśród nich także filmy dotyczące fotografii i...
344
0