Ring aparatów na fotopolisEXPO 2009 - relacja

Autor: Damian Bednarzak

10 Listopad 2009
Artykuł na: 4-5 minut
Jedną z głównych atrakcji sprzętowej części fotopolisEXPO - Warszawskich Dni Fotografii był ring aparatów. Jego idea polegała na tym, by każdy mógł popracować (i zapisać zdjęcia na swojej karcie pamięci) z dowolną liczbą aparatów będących na ringu. Możliwość wykorzystania zarówno najwyższych modeli lustrzanek, korpusów amatorskich, jak i kompaktów, przyciągnęła szeroką rzeszę zarówno profesjonalistów jak i ambitnych fotoamatorów.

O ringu apratów pisaliśmy wcześniej w artykule Ring aparatów na fotopolis EXPO - szczegóły. Tam możemy znaleźć zasady oraz listę dostępnych modeli aparatów. W tym artykule postaramy się omówić rzeczy, które wzbudziły największe zainteresowanie, pokażemy zdjęcia przedstawiające układ ringu, a na zakończenie udostępnimy kilka zdjęć wykonanych najbardziej obleganymi korpusami cyfrowymi.

Ring został zaprojektowany tak, by sąsiadujące modele pochodziły z tej samej półki cenowej/jakościowej. Oczywiście klasyfikacja była umowna i nie należało zbytnio sugerować się miejscem ulokowania sprzętu na ringu. W centrum ringu znajdował się temat naszych fotografii, czyli Audi A5 Coupe wraz z towarzyszącą mu modelką. Scenka została oświetlona lampami światła stałego: Fomei Digital Light 1000W i Fomei z soczewką Fesnela 1000W. Na miejscu byli także obecni eksperci ze sklepu Pstryk.pl.

ring zza pleców zwiedzających "testujących" profesjonalne lustrzanki
ring aparatów

Bez wątpienia największą popularność zdobyły lustrzanki z najwyższej półki. Są to konstrukcje, na które może pozwolić tylko wąska grupa miłośników fotografii w Polsce. Spośród nich możemy wymienić Canona EOS 1Ds Mark III, EOS 5D Mark II, Nikona D3x oraz Sony A850. Atrakcyjność tych modeli potęgowały także podpięte do nich obiektywy. Szczególną uwagę gości fotopolisEXPO zwracała Sony A850 wraz z obiektywem Carl Zeiss Sonnar T* 135mm f/1.8 - jest to bowiem najtańsza na rynku lustrzanka posiadająca pełnoklatkowy sensor, a podłączony do niej obiektyw uchodzi za obiekt westchnień użytkowników systemu Sony/Minolta i nie tylko.

Spośród korpusów z matrycami APS-C bezsprzecznie rządził Canon EOS 7D, czyli nowość z września br. Również duże zainteresowanie wzbudzał Nikon D300s - konkurencyjny korpus spod żółtego logo. Następnie wymienić należy Olympusy E-3, E-30 oraz na równi Pentaksa K-7.

Wśród lustrzanek amatorskich nie sposób wyróżnić tych najbardziej obleganych. Tutaj przywiązanie do konkretnej marki nie miało aż tak dużego znaczenia - większość osób chcących nabyć amatorską lustrzankę była otwarta na ofertę wszystkich producentów. Ciekawość wzbudzały nowe matryce CMOS Exmor, zawarte w nowych korpusach Sony: A500 oraz A550. Nie mniej interesowały czytelników Olympus E-P1 (kompakt z wymienną optyką), najnowsze dzieło Pentaksa: K-x oraz inne lustrzanki entry-level: Nikony D5000, D3000 oraz Canon 1000D.

Wspomnieć należy również o szerokim gronie apratów kompaktowych. Tutaj można było zauważyć szczególne zainteresowanie takimi modelami jak: Nikon COOLPIX S1000pj - pierwszy kompakt z wbudowanym projektorem, Canon G11 - najwyższy model wśród kompaktów japońskiego producenta oraz Sony Cyber-shot WX1 - kieszonkowy aparat z matrycą CMOS Exmor.

Poniżej przedstawiamy zdjęcia wykonane kilkoma lustrzankami uczestniczącymi w ringu. Jeśli chcielibyście zobaczyć sample z innych modeli, zapraszamy na ostatnie strony testów fotopolis.pl.

Podczas ringu na miejscu będą dostępni eksperci sklepu Pstryk.pl

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
4
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
12
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Wybór nośnika pamięci zależy nie tylko od tego, jaki typ kart akceptuje nasz aparat, kamera lub dron, ale także, a może przede wszystkim, od rodzaju materiałów, jakie za pomocą tych urządzeń...
19
Powiązane artykuły