Zabezpieczenie sprzętu fotograficznego na czas wysyłki czy transportu

Autor: Redakcja Fotopolis

26 Marzec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Jak odpowiednio przygotować sprzęt fotograficzny do wysyłki? Podpowiadamy, jak zabezpieczyć sprzęt na czas transportu.

Materiał partnera

Sprzęt fotograficzny stawia szczególne wymagania przed wszystkimi jego użytkownikami. Dotyczy to również sytuacji transportu, w czasie którego jest on narażony na różnego typu uszkodzenia, zarysowania, wstrząśnięcia i inne oddziaływania. Jeśli przygotowujesz się do wysyłki sprzętu fotograficznego - poniżej podpowiadamy jak się do tego zabrać. Szczególnie skupimy się na temacie zabezpieczenia sprzętu na czas wysyłki i transportu, by bezpiecznie i w całości dotarł do miejsca przeznaczenia.

Jak znaleźć kuriera do sprzętu fotograficznego?

Przygotowując się do transportu lub wysyłki sprzętu fotograficznego, warto przejrzeć dokładnie ofertę dostępnych w okolicy firm kurierskich. Nie powinno być trudne ich odnalezienie bowiem - w internecie funkcjonuje wiele wyszukiwarek usług kurierskich. W wyszukiwaniu możemy uwzględnić takie szczegółowe opcje jak właśnie zabezpieczenie sprzętów wrażliwych, a niekiedy nawet – wybór zabezpieczenia dedykowane do sprzętu fotograficznego właśnie.

Następnie należy przeglądnąć wyświetlone wyniki wyszukiwania, zapoznać się z ofertami firm kurierskich oraz wybrać tę, która będzie najkorzystniejsza. Do szczególnie wartych polecenia wyszukiwarek należy epaka.pl, z której korzystają każdego dnia tysiące internautów.

W co „włożyć” sprzęt fotograficzny? Czyli o pokrowcach, opakowaniach, etui i innych…

Przygotowując sprzęt fotograficzny do transportu, zacznijmy od samego pokrowca, w którym go umieścimy. Warto wybierać pokrowce oryginalne - produkowane przez producentów sprzętu fotograficznego pod kątem konkretnych modeli aparatów. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że sprzęt jest bezpieczny i stabilny.

Jeśli nie dysponujesz pokrowcem firmowym - wówczas warto sięgnąć po plecak lub torbę na aparaty. Wiele modeli jest bardzo rozbudowanych konstrukcyjnie. W ich budowie może znajdować się osobne etui na aparat i wiele pojedynczych przegródek o różnych rozmiarach, w których z kolei umieścimy pozostałe oprzyrządowanie.

Wbrew pozorom, umieszczenie aparatu w odpowiednim pokrowcu jest bardzo ważne. Weźmy pod uwagę fakt, że wiele firm transportowych i kurierskich używa swoich pojazdów do transportu rozmaitych przedmiotów. W ich wnętrzu mogą znajdować się różne pyłki, kurz, piasek i inne zanieczyszczenia odkładające się w czasie transportu. Gdyby dostały się do wnętrza aparatu – mogą stanowić olbrzymie zagrożenie dla jego bezpiecznej pracy.

Aparat zabezpieczony optymalnie - czyli jak?

Wybierając ofertę firm kurierskich, warto upewnić się, czy stosują dodatkowe formy zabezpieczenia – na przykład w postaci specjalnych materiałów wykorzystywanych w czasie przygotowywania przesyłek. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób, które transportują aparat bez pokrowca.

Do najczęściej wykorzystywanych rozwiązań należą folie bąbelkowa, makulatura pakowa, styropian, tektura falista oraz specjalne rodzaje kątowników. Dzięki nim przesyłka jest stabilna i nawet w czasie intensywnych turbulencji, nie ulega odkształceniom. Warto przy tym podkreślić, że to właśnie obrażenia typu mechanicznego są najczęstszym powodem powstawania usterek w czasie transportu. Dlatego warto stawiać na zabezpieczenia mające ograniczyć ich oddziaływanie.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak wybrać kabel HDMI, żeby nie mieć problemów na planie i uzyskać optymalną jakość? W tym poradniku przyglądamy się odpowiednim kablom do filmowania na przykładzie oferty marki...
17
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
4
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
16