Jak skutecznie odkazić aparat - Olympus udostępnia poradnik na czas epidemii

3
Redakcja Fotopolis
20 Marzec 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Choć wielu z nas zapewnie nie ma obecnie do czynienia z nadmiarem pracy, są tacy, którzy nadal muszą fotografować. W tym trudnym czasie należy zwracać przede wszystkim uwagę na higienę. Olympus podpowiada, jak skutecznie odkazić aparat fotograficzny.

Pracując z aparatem, praktycznie cały czas trzymamy go w ręku, co zwiększa ryzyko zarażenia się wirusem, zwłaszcza gdy aparat co jakiś czas odkładamy, lub gdy dotykają go także inni. Aby jak najbardziej zminimalizować ryzyko zakażenia przez kontakt z aparatem, możemy skorzystać z wytycznych, udostępnionych przez firmę Olympus.

Poniższy poradnik został podzielony na dwie części, odnoszące się do sprzętu posiadającego uszczelnienia przed kurzem i wilgocią oraz tego nieuszczelnionego.

Wytyczne odnośnie dezynfekcji sprzętu nieuszczelnionego

  • Załóż dekielek na obiektyw i upewnij się, że wszystkie klapki i złącza są zamknięte (komora baterii, komora karty SD, pokrywa złącz i gorącej stopki),
  • W przypadku obiektywów niepodpiętych do body upewnij się, że obydwa dekielki zostały poprawnie założone,
  • Dokładnie wytrzyj obudowę sprzętu chusteczkami ze środkiem odkażającym na bazie alkoholu.

Olympus sugeruje użycie chusteczek, na których znajdziemy oznaczenie o efektywnym niszczeniu 99,9% bakterii i wirusów.

Wytyczne odnośnie dezynfekcji sprzętu uszczelnionego

Poniższe wytyczne odnoszą się do modeli OM-D E-M1X, OM-D E-M1 Mark II, OM-D E-M1 Mark IIIOM-D E-M5 Mark IIOM-D E-M5 Mark IIITG-5TG-6 i wybranych obiektywów z serii M.Zuiko, ale będą adekwatne do wszystkich uszczelnionych aparatów i obiektywów na rynku.

  • Załóż dekielek na obiektyw i upewnij się, że wszystkie klapki i złącza są zamknięte (komora baterii, komora karty SD, pokrywa złącz i gorącej stopki),
  • Upewnij się, że obiektyw podłączony do aparatu jest uszczelniony. W przypadku dezynfekcji samego obiektywu, upewnij się, że obydwa dekielki zostały poprawnie założone,
  • Spryskaj sprzęt roztworem odkażającym, zawierającym przynajmniej 70% alkoholu (np. Lizol), a następnie wytrzyj do sucha ręcznikiem papierowym.

„Zalecamy regularne czyszczenie sprzętu fotograficznego w ten sposób, szczególnie gdy był dotykany przez inne osoby (np. członków rodziny i przyjaciół, podczas wydarzeń, w punkcie serwisowym czy podczas kontroli lotniskowej)” - czytamy na stronie producenta.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem learnandsupport.getolympus.com.

Cyjanotypia - zobacz, jak stworzyć szlachetne odbitki z własnych zdjęć
Cyjanotypia - zobacz, jak stworzyć szlachetne odbitki z własnych zdjęć
Mathieu Stern powraca z ciekawym poradnikiem na temat tego, jak zamienić zdjęcia cyfrowe w cyjanotypie. Sam mam za sobą eksperymenty w tej technice, dlatego też postaram się w...
20
0
Soda, kawa, witamina C i sól, to wszystko czego potrzebujesz żeby wywołać odbitkę
Soda, kawa, witamina C i sól, to wszystko czego potrzebujesz żeby wywołać odbitkę
Nie wiesz już co robić? W tym tygodniu warto spróbować stworzyć chemię fotograficzną własnym sumptem. Okazuje się, że większość z nas ma pod ręką wszystko, co jest potrzebne do samodzielnego...
343
0
Jak muzyka może sprawić, że wasze zdjęcia będą lepsze?
Jak muzyka może sprawić, że wasze zdjęcia będą lepsze?
Jeżeli nie wiecie co to histogram, albo słyszeliście to sformułowanie wiele razy i nadal nic nie rozumiecie, ten film jest zdecydowanie dla Was.
12
0