Jak skutecznie odkazić aparat - Olympus udostępnia poradnik na czas epidemii

3

Autor: Redakcja Fotopolis

20 Marzec 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Choć wielu z nas zapewnie nie ma obecnie do czynienia z nadmiarem pracy, są tacy, którzy nadal muszą fotografować. W tym trudnym czasie należy zwracać przede wszystkim uwagę na higienę. Olympus podpowiada, jak skutecznie odkazić aparat fotograficzny.

Pracując z aparatem, praktycznie cały czas trzymamy go w ręku, co zwiększa ryzyko zarażenia się wirusem, zwłaszcza gdy aparat co jakiś czas odkładamy, lub gdy dotykają go także inni. Aby jak najbardziej zminimalizować ryzyko zakażenia przez kontakt z aparatem, możemy skorzystać z wytycznych, udostępnionych przez firmę Olympus.

Poniższy poradnik został podzielony na dwie części, odnoszące się do sprzętu posiadającego uszczelnienia przed kurzem i wilgocią oraz tego nieuszczelnionego.

Wytyczne odnośnie dezynfekcji sprzętu nieuszczelnionego

  • Załóż dekielek na obiektyw i upewnij się, że wszystkie klapki i złącza są zamknięte (komora baterii, komora karty SD, pokrywa złącz i gorącej stopki),
  • W przypadku obiektywów niepodpiętych do body upewnij się, że obydwa dekielki zostały poprawnie założone,
  • Dokładnie wytrzyj obudowę sprzętu chusteczkami ze środkiem odkażającym na bazie alkoholu.

Olympus sugeruje użycie chusteczek, na których znajdziemy oznaczenie o efektywnym niszczeniu 99,9% bakterii i wirusów.

Wytyczne odnośnie dezynfekcji sprzętu uszczelnionego

Poniższe wytyczne odnoszą się do modeli OM-D E-M1X, OM-D E-M1 Mark II, OM-D E-M1 Mark IIIOM-D E-M5 Mark IIOM-D E-M5 Mark IIITG-5TG-6 i wybranych obiektywów z serii M.Zuiko, ale będą adekwatne do wszystkich uszczelnionych aparatów i obiektywów na rynku.

  • Załóż dekielek na obiektyw i upewnij się, że wszystkie klapki i złącza są zamknięte (komora baterii, komora karty SD, pokrywa złącz i gorącej stopki),
  • Upewnij się, że obiektyw podłączony do aparatu jest uszczelniony. W przypadku dezynfekcji samego obiektywu, upewnij się, że obydwa dekielki zostały poprawnie założone,
  • Spryskaj sprzęt roztworem odkażającym, zawierającym przynajmniej 70% alkoholu (np. Lizol), a następnie wytrzyj do sucha ręcznikiem papierowym.

„Zalecamy regularne czyszczenie sprzętu fotograficznego w ten sposób, szczególnie gdy był dotykany przez inne osoby (np. członków rodziny i przyjaciół, podczas wydarzeń, w punkcie serwisowym czy podczas kontroli lotniskowej)” - czytamy na stronie producenta.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem learnandsupport.getolympus.com.

Co musisz wiedzieć o kartach pamięci? Tłumaczymy oznaczenia i formaty
Co musisz wiedzieć o kartach pamięci? Tłumaczymy oznaczenia i formaty
Nie ma sensu kupować karty, która nie pozwoli wykorzystać w pełni potencjału aparatu. Ale nie warto też przepłacać za parametry, których raczej nie wykorzystamy. Oto...
48
0
Darmowe presety i e-booki o fotografii - akt, street, portret, fotografia smartfonowa i wiele więcej
Darmowe presety i e-booki o fotografii - akt, street, portret, fotografia smartfonowa i wiele więcej
Aby robić dobre zdjęcia, trzeba najpierw wiele zainwestować w sprzęt i umiejętności. Jesteśmy tu jednak by pomóc. Oto lista darmowych materiałów, które pomogą wam...
10
0
Backup zdjęć i filmów w podróży - poradnik fotografa ślubnego Kamila Głowackiego
Backup zdjęć i filmów w podróży - poradnik fotografa ślubnego Kamila Głowackiego
Jak tworzyć kopie zapasowe zdjęć, aby ich bezpowrotnie nie utracić? O rozwiązaniach sprzętowych i programowych, które sam stosuje pisze Kamil Głowacki - fotograf, który zrealizował setki...
45
2