Jak skutecznie odkazić aparat - Olympus udostępnia poradnik na czas epidemii

Autor: Redakcja Fotopolis

20 Marzec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Choć wielu z nas zapewnie nie ma obecnie do czynienia z nadmiarem pracy, są tacy, którzy nadal muszą fotografować. W tym trudnym czasie należy zwracać przede wszystkim uwagę na higienę. Olympus podpowiada, jak skutecznie odkazić aparat fotograficzny.

Pracując z aparatem, praktycznie cały czas trzymamy go w ręku, co zwiększa ryzyko zarażenia się wirusem, zwłaszcza gdy aparat co jakiś czas odkładamy, lub gdy dotykają go także inni. Aby jak najbardziej zminimalizować ryzyko zakażenia przez kontakt z aparatem, możemy skorzystać z wytycznych, udostępnionych przez firmę Olympus.

Poniższy poradnik został podzielony na dwie części, odnoszące się do sprzętu posiadającego uszczelnienia przed kurzem i wilgocią oraz tego nieuszczelnionego.

Wytyczne odnośnie dezynfekcji sprzętu nieuszczelnionego

  • Załóż dekielek na obiektyw i upewnij się, że wszystkie klapki i złącza są zamknięte (komora baterii, komora karty SD, pokrywa złącz i gorącej stopki),
  • W przypadku obiektywów niepodpiętych do body upewnij się, że obydwa dekielki zostały poprawnie założone,
  • Dokładnie wytrzyj obudowę sprzętu chusteczkami ze środkiem odkażającym na bazie alkoholu.

Olympus sugeruje użycie chusteczek, na których znajdziemy oznaczenie o efektywnym niszczeniu 99,9% bakterii i wirusów.

Wytyczne odnośnie dezynfekcji sprzętu uszczelnionego

Poniższe wytyczne odnoszą się do modeli OM-D E-M1X, OM-D E-M1 Mark II, OM-D E-M1 Mark IIIOM-D E-M5 Mark IIOM-D E-M5 Mark IIITG-5TG-6 i wybranych obiektywów z serii M.Zuiko, ale będą adekwatne do wszystkich uszczelnionych aparatów i obiektywów na rynku.

  • Załóż dekielek na obiektyw i upewnij się, że wszystkie klapki i złącza są zamknięte (komora baterii, komora karty SD, pokrywa złącz i gorącej stopki),
  • Upewnij się, że obiektyw podłączony do aparatu jest uszczelniony. W przypadku dezynfekcji samego obiektywu, upewnij się, że obydwa dekielki zostały poprawnie założone,
  • Spryskaj sprzęt roztworem odkażającym, zawierającym przynajmniej 70% alkoholu (np. Lizol), a następnie wytrzyj do sucha ręcznikiem papierowym.

„Zalecamy regularne czyszczenie sprzętu fotograficznego w ten sposób, szczególnie gdy był dotykany przez inne osoby (np. członków rodziny i przyjaciół, podczas wydarzeń, w punkcie serwisowym czy podczas kontroli lotniskowej)” - czytamy na stronie producenta.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem learnandsupport.getolympus.com.

Jak robić lepsze zdjęcia smartfonem, cz. 3 - co daje nam tryb RAW i kiedy go (nie) używać
Jak robić lepsze zdjęcia smartfonem, cz. 3 - co daje nam tryb RAW i kiedy go (nie) używać
Fotografia obliczeniowa sprawia, że jakość ujęć prosto z telefonu jest dziś naprawdę zadziwiająca. Ale nadal w wielu sytuacjach surowy plik pozwoli nam wydobyć z pliku znacznie więcej. A także...
12
Co powinno znaleźć się w torbie fotografa krajobrazu?
Co powinno znaleźć się w torbie fotografa krajobrazu?
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy jesteś już doświadczonym fotografem, sprawdź, co przyda Ci się podczas kolejnego pleneru…
19
Jak robić lepsze zdjęcia smartfonem, cz. 2 - tryby manualne, czyli przejmij kontrolę!
Jak robić lepsze zdjęcia smartfonem, cz. 2 - tryby manualne, czyli przejmij kontrolę!
Choć inteligentna automatyka zadziwia dziś możliwościami, nie jest w stanie przewidzieć wszystkich naszych twórczych intencji. Na szczęście nowoczesne smartfony pozwalają nam już w znacznym...
17