Chcesz zwiększyć swoją kreatywność w makrofotografii? Trzymaj się tych kilku zasad

Chcesz zwiększyć swoją kreatywność w makrofotografii? Trzymaj się tych kilku zasad

Makro fotografia to nie tylko odpowiedni sprzęt i poszukiwanie detali. Za spektakularnymi zdjęciami ukazującymi świat niewidoczny gołym okiem kryje się znacznie więcej zagadnień, o których musimy pamiętać.

W najnowszym odcinku DPReview TV do prowadzącego Chrisa Nicholsa dołączył Don Komarechka, uznany i ceniony fotograf makro. W nieco ponad 12-minutowym filmie demonstruje on kilka sztuczek i prostych technik, które mogą pomóc w zwiększeniu kreatywności podczas fotografowania makro świata w plenerze. Tak więc jeśli chcesz stać się lepszym fotografem i pragniesz, by Twoje następne obrazy niosły ze sobą efekt „WOW“, to poniższy wideoporadnik jest właśnie dla Ciebie.

- Fotografia makro to mój konik. To cały niewidzialny świat, którego nie możemy ujrzeć na własne oczy, ale dzięki fotografii możemy go odkrywać. Na pracę prawdziwego artysty składa się kilka rzeczy. Sama fotografia znajduje się na samym końcu. Na początku jednak musimy stworzyć coś pięknego, wartego sfotografowania. Przyjrzyjmy się temu całemu procesowi - powiedział Don Komarechka.

  • Musisz nauczyć się kontrolować, zmieniać a nawet manipulować fotografowane środowisko i scenę.
    Czasem interesujący obiekty występujący w mniej ciekawym środowisku nie będzie wyglądał dobrze na zdjęciach. Często wystarczy przenieść go w inne miejsce, by móc wydobyć z niego prawdziwe piękno detali.
  • Podczas fotografowania w plenerze nie zapomnij o dodatkowym źródle światła.
    Zwykła latarka LED może okazać się pomocna. Dzięki temu będziemy w stanie punktowo doświetlić główny temat zdjęcia lub też samo tło, tworząc przy tym świetlne efekty uzupełniające kadr.
  • Nie bój się wyższych czułości.
    Jeśli nie masz ze sobą statywu, a obiektyw nie jest wyposażony w stabilizację obrazu, to lepiej zwiększyć ISO. Zawsze lepiej jest mieć minimalnie zaszumione zdjęcie niż poruszony kadr - zwłaszcza, gry algorytmy programów coraz lepiej radzą sobie z redukcją szumów.
  • Kreatywność to podstawa.
    Jeśli nie uda ci się odnaleźć ciekawej scenerii, to zawsze możesz samemu stworzyć plan zdjęciowy z tematem głównym i magicznie rozmytym tłem.

Oczywiście powyższy wideoporadnik jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinien być zrozumiały. Po więcej ciekawych treści lub po wizualne inspiracje odsyłamy na stronę www.donkom.ca, gdzie znajdziecie nie tylko spektakularne obrazy makro autorstwa Don Komarechki, ale także praktyczne porady dotyczące fotografii.

Jeśli podróż, to tylko z aparatem. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z konkursu Travel Photographer of the Year 2018
13 Gru 2018
Poznaliśmy zwycięzców jednego z największych konkursów poświęconych fotografii podróżniczej. Finałowa galeria TPOTY 2019 to zarówno ujmujące zdjęcia natury jak i ciekawe reportaże.
0
Natura, miejsca, ludzie, czyli najlepsze zdjęcia z konkursu National Geographic Photo Contest 2018
7 Gru 2018
Poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji National Geographic Photo Contest. Finałowa galeria to zarówno piękne kadry, jak i przykład niszczącej działalności człowieka. Zobaczcie zwycięskie zdjęcia.
1
Oto wyniki Leica Street Photo 2018 - zobacz najlepsze polskie zdjęcia uliczne
28 Lis 2018
Dobiegła końca 8. edycja konkursu fotografii ulicznej organizowanego przez Leikę. Głównego zwycięzcę poznamy jutro, a już teraz możemy oglądać kompletną galerię finalistów.
4
Kalendarz Lavazza 2019 - natura jako sztuka w nowej, oryginalnej odsłonie
22 Lis 2018
4 kontynenty, 6 wyjątkowych instalacji artystycznych, kobiecie spojrzenie. Tak w skrócie można opisać najnowszą, zaskakująca edycję kalendarza Lavazza, za której sterami stanęła związana z National Geographic, sześciokrotna laureatka nagrody WPP Ami Vitale.
0