Chcesz zwiększyć swoją kreatywność w makrofotografii? Trzymaj się tych kilku zasad

1

Autor: Michał Chrzanowski

23 Październik 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Makro fotografia to nie tylko odpowiedni sprzęt i poszukiwanie detali. Za spektakularnymi zdjęciami ukazującymi świat niewidoczny gołym okiem kryje się znacznie więcej zagadnień, o których musimy pamiętać.

W najnowszym odcinku DPReview TV do prowadzącego Chrisa Nicholsa dołączył Don Komarechka, uznany i ceniony fotograf makro. W nieco ponad 12-minutowym filmie demonstruje on kilka sztuczek i prostych technik, które mogą pomóc w zwiększeniu kreatywności podczas fotografowania makro świata w plenerze. Tak więc jeśli chcesz stać się lepszym fotografem i pragniesz, by Twoje następne obrazy niosły ze sobą efekt „WOW“, to poniższy wideoporadnik jest właśnie dla Ciebie.

- Fotografia makro to mój konik. To cały niewidzialny świat, którego nie możemy ujrzeć na własne oczy, ale dzięki fotografii możemy go odkrywać. Na pracę prawdziwego artysty składa się kilka rzeczy. Sama fotografia znajduje się na samym końcu. Na początku jednak musimy stworzyć coś pięknego, wartego sfotografowania. Przyjrzyjmy się temu całemu procesowi - powiedział Don Komarechka.

  • Musisz nauczyć się kontrolować, zmieniać a nawet manipulować fotografowane środowisko i scenę.
    Czasem interesujący obiekty występujący w mniej ciekawym środowisku nie będzie wyglądał dobrze na zdjęciach. Często wystarczy przenieść go w inne miejsce, by móc wydobyć z niego prawdziwe piękno detali.
  • Podczas fotografowania w plenerze nie zapomnij o dodatkowym źródle światła.
    Zwykła latarka LED może okazać się pomocna. Dzięki temu będziemy w stanie punktowo doświetlić główny temat zdjęcia lub też samo tło, tworząc przy tym świetlne efekty uzupełniające kadr.
  • Nie bój się wyższych czułości.
    Jeśli nie masz ze sobą statywu, a obiektyw nie jest wyposażony w stabilizację obrazu, to lepiej zwiększyć ISO. Zawsze lepiej jest mieć minimalnie zaszumione zdjęcie niż poruszony kadr - zwłaszcza, gry algorytmy programów coraz lepiej radzą sobie z redukcją szumów.
  • Kreatywność to podstawa.
    Jeśli nie uda ci się odnaleźć ciekawej scenerii, to zawsze możesz samemu stworzyć plan zdjęciowy z tematem głównym i magicznie rozmytym tłem.

Oczywiście powyższy wideoporadnik jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinien być zrozumiały. Po więcej ciekawych treści lub po wizualne inspiracje odsyłamy na stronę www.donkom.ca, gdzie znajdziecie nie tylko spektakularne obrazy makro autorstwa Don Komarechki, ale także praktyczne porady dotyczące fotografii.

51
0
Co musisz wiedzieć o kartach pamięci? Tłumaczymy oznaczenia i formaty
Co musisz wiedzieć o kartach pamięci? Tłumaczymy oznaczenia i formaty
Nie ma sensu kupować karty, która nie pozwoli wykorzystać w pełni potencjału aparatu. Ale nie warto też przepłacać za parametry, których raczej nie wykorzystamy. Oto...
127
0
Darmowe presety i e-booki o fotografii - akt, street, portret, fotografia smartfonowa i wiele więcej
Darmowe presety i e-booki o fotografii - akt, street, portret, fotografia smartfonowa i wiele więcej
Aby robić dobre zdjęcia, trzeba najpierw wiele zainwestować w sprzęt i umiejętności. Jesteśmy tu jednak by pomóc. Oto lista darmowych materiałów, które pomogą wam...
10
0