Oświetlenie studyjne to dla Ciebie zagadka? Ten film pokaże Ci jak zapanować nad podstawowym zestawem trzech źródeł światła

Oświetlenie studyjne to dla Ciebie zagadka? Ten film pokaże Ci jak zapanować nad podstawowym zestawem trzech źródeł światła

Jay P. Morgan z kanału The Slanted Lens powrócił z kolejnym przydatnym poradnikiem. Tym razem, w ramach serii filmów Laws of Light, podpowiada w jaki sposób przygotować domowe studio i otrzymać idealne portrety przy użyciu trzypunktowego ustawienia lamp.

Na udany portret składa się cała masa czynników, a jednym z nich jest światło. Jednak nauka oświetlenia studyjnego nie należy do rzeczy łatwych. Trzeba poświęcić mnóstwo czasu na jego zrozumienie i opanowanie różnych kombinacji i modyfikatorów, a i tak za każdym razem dowiadujemy się czegoś nowego. Zresztą liczba ustawień lamp jest niemal nieograniczona, przez co nawet doświadczeni fotografowie odkrywają nowe możliwości.

Są jednak pewne sposoby ustawiania lamp lub modyfikatorów, które sprawdzą się niemal w każdych warunkach. Jednym z najbardziej podstawowych ustawień jest trzypunktowe oświetlenie: światło główne, światło wypełniające i światło tła. Ten zwykle najczęściej używany w studiach fotograficznych zestaw, na czynniki pierwsze rozłożył Jay P. Morgan, znany fotograf, który współtworzy kanał The Slanted Lens. Z 9-minutowego tutorialu dowiesz się wszystkiego o trzypunktowym oświetleniu. A jeśli nie masz trzech oddzielnych lamp, pokaże on także, jak wykorzystać dwa źródła światła i odbłyśniki, aby osiągnąć podobny rezultat.

Trzypunktowy zestaw lamp to powszechna i wszechstronna konfiguracja oświetlenia, która nie ogranicza fotografa. Jak zaznacza Jay P. Morgan istnieje wiele sposobów na kontrolowanie i wykorzystywanie takiego ustawienia. Sprawdzi się ono zarówno w portrecie, gdzie rozświetli naszego bohatera i odpowiednio odseparuje go od tła, jak również w utworzeniu odpowiedniego oświetlenia do wywiadów lub vlogów. Co więcej, sama konfiguracja lamp może być znacznie rozszerzona, więc jest to doskonały punkt wyjścia do rozbudowy naszego domowego studia.

Jay P. Morgan to uznany fotograf komercyjny i reżyser filmowy, który od ponad 20 lat mieszka i pracuje w Los Angeles. Realizował zlecenia między innymi dla Paramount czy sieci McDonald. Jak podkreśla „rozbudowana scenografia i oświetlenie jest kluczem do sukcesu w pracy fotografa". Od lat swoją wiedzą dzieli się z widzami na kanale The Slanted Lens. Tak więc jeśli chcesz dowiedzieć się więcej rzeczy o świetleniu, przygotowaniu sesji czy pracy z modelem, to koniecznie odwiedź to miejsce. Warto!

Inspiracja na dziś: Drew Doggett - „In the Realm of Legends"
19 Paź 2018
Mimo, że otaczają je laguny lodowcowe i nieziemskie kolory, te zwierzęta zdają się nie zwracać uwagi na przytłaczające je piękno. Są nieodrębną częścią rozległego islandzkiego krajobrazu, dla przyjezdnych kojarząc się raczej z surrealnymi wytworami ich wyobraźni. Drew Doggett, amerykański fotograf i filmowiec, uchwycił te piękne konie w serii “In the Realm of Legends”.
0
0
0
0