Spektakularne portrety w ostrym słońcu? Ten wideoporadnik pokaże Ci, że jest to możliwe

2

Autor: Michał Chrzanowski

30 Lipiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób zrobić ciekawe portrety w słoneczny dzień, to najnowszy film Bretta Florensa, profesjonalnego fotografa ślubnego, jest właśnie dla Ciebie. Dowiesz się z niego, co zrobić, by zdjęcia wykonane w mocnym słońcu prezentowały się możliwie jak najlepiej.

Naturalne światło jest piękne. Niestety fotografowanie w plenerze rządzi się swoimi prawami - o czym z pewnością przekonał się niejeden fotograf. Oczywiście najlepsze światło otrzymamy podczas „złotej godziny“ - czy to o wschodzie, czy też o zachodzie słońca. Jednak - jak sama nazwa wskazuje - takie optymalne warunki, gdzie słońce najprzyjemniej oświetla modela, trwają nie dłużej niż 60 minut. A co z pozostałą częścią dnia, gdzie na przykład słońce znajduje się w zenicie? Czy w takim mocnym świetle możemy wykonać ciekawie wyglądający portret?

Brett Florens, profesjonalny fotograf ślubny, nie ma co do tego żadnych wątpliwości. W swoim najnowszym wideoporadniku przekonuje, że jest to jak najbardziej możliwe. - Oto szybkie demo z warsztatu, w którym pokażę Ci, w jaki sposób możesz walczyć z ostrym bezpośrednim światłem słonecznym. Jeśli znasz swój sprzęt i oświetlenie, fotografowanie w najgorszym momencie dnia może przynieść wspaniałe rezultaty - zaznacza Brett Florens.

9-minutowy film przygotowany przez Bretta Florensa, to ciekawa propozycja zarówno dla amatorów, jak i zaawansowanych fotografów. W tym poradniku fotograf udowadnia, że fotografowanie z ostrym słońcem w tle również może zaowocować spektakularnymi kadrami. Pokazuje kilka praktycznych ustawień, które rozbija na czynniki pierwsze.

  • modelka skierowana twarzą w stronę słońca
  • modelka skierowana twarzą w stronę słońca + dyfuzor (biała blenda)
  • modelka odwrócona plecami do słońca
  • modelka odwrócona plecami do słońca + reflektor (srebrna blenda)
  • modelka odwrócona plecami do słońca + lampa błyskowa umieszczona na aparacie
  • modelka odwrócona plecami do słońca + lampa błyskowa wyzwalana zdalnie (umieszczona poza aparatem)
  • modelka odwrócona plecami do słońca + plenerowa lampa błyskowa z dyfuzorem
  • modelka odwrócona plecami do słońca + plenerowa lampa błyskowa z trybem HSS i z dyfuzorem

Więcej ciekawych wideoporadników znajdziecie na kanale Bretta Florensa. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

Co musisz wiedzieć o kartach pamięci? Tłumaczymy oznaczenia i formaty
Co musisz wiedzieć o kartach pamięci? Tłumaczymy oznaczenia i formaty
Nie ma sensu kupować karty, która nie pozwoli wykorzystać w pełni potencjału aparatu. Ale nie warto też przepłacać za parametry, których raczej nie wykorzystamy. Oto...
40
0
Darmowe presety i e-booki o fotografii - akt, street, portret, fotografia smartfonowa i wiele więcej
Darmowe presety i e-booki o fotografii - akt, street, portret, fotografia smartfonowa i wiele więcej
Aby robić dobre zdjęcia, trzeba najpierw wiele zainwestować w sprzęt i umiejętności. Jesteśmy tu jednak by pomóc. Oto lista darmowych materiałów, które pomogą wam...
7
0
Backup zdjęć i filmów w podróży - poradnik fotografa ślubnego Kamila Głowackiego
Backup zdjęć i filmów w podróży - poradnik fotografa ślubnego Kamila Głowackiego
Jak tworzyć kopie zapasowe zdjęć, aby ich bezpowrotnie nie utracić? O rozwiązaniach sprzętowych i programowych, które sam stosuje pisze Kamil Głowacki - fotograf, który zrealizował setki...
45
2