Porady oświetleniowe dla początkujących. Rodzaje światła i ich zastosowanie

Porady oświetleniowe dla początkujących. Rodzaje światła i ich zastosowanie

Pierwsza wizyta w studio fotograficznym może przytłaczać. Do czego służą te wszystkie modyfikatory i jak ich używać? Jak efektywnie pracować z kilkoma lampami? Ten wideoporadnik przybliży Wam niezbędne podstawy fotografii studyjnej.

Początki pracy ze sztucznym oświetleniem potrafią być trudne. Wiele osób będzie zapewne starało nauczyć się zastosowania różnych rodzajów oświetlenia „na czuja”, co prędzej czy później przyniesie wymierne rezultaty, warto jednak poznać formalne podstawy pracy ze światłem studyjnym, które pozwolą nam zaoszczędzić czasu i frustracji.

Zasadniczo w fotografii studyjnej mamy do czynienia z czterema podstawowymi rodzajami oświetlenia: światłem kluczowym (głównym), światłem wypełniającym, światłem kontrowym (odcinającym) i oświetleniem tła. Taki, składający się z 4 lamp zestaw służy zwykle za przykład podczas różnego rodzaju zajęć i warsztatów wprowadzających w temat pracy ze sztucznym oświetleniem. Każda z lamp spełnia inne zadanie i może być wykorzystywana w różnych wariantach. O tym, jak efektywnie wykorzystywać je w praktyce dowiecie się z poniższego wideoporadnika sklepu Adorama.

Podstawowy zestaw oświetleniowy - wykorzystanie w praktyce

Film pokazuje nie tylko jakich efektów dostarcza indywidualnie każdy z rodzajów oświetlenia i w jakim celu warto je wykorzystywać, ale także obrazuje jak dodawanie kolejnych świateł pozwala modelować sylwetkę portretowanej osoby. Otrzymujemy także praktyczne rady na temat właściwych proporcji różnych źródeł światła.

Cementując podstawy będziemy w stanie pracować ze światłem bardziej świadomie. I choć powyższy poradnik nie będzie zapewne niczym odkrywczym dla bardziej doświadczonych fotografów, wielu początkującym rozjaśni temat pracy ze sztucznym światłem.

Film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów serwisu Youtube, powinien być zrozumiały dla wszystkich.

Więcej ciekawych poradników znajdziecie na kanale Adorama w serwisie Youtube.

Jeśli podróż, to tylko z aparatem. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z konkursu Travel Photographer of the Year 2018
13 Gru 2018
Poznaliśmy zwycięzców jednego z największych konkursów poświęconych fotografii podróżniczej. Finałowa galeria TPOTY 2019 to zarówno ujmujące zdjęcia natury jak i ciekawe reportaże.
0
Natura, miejsca, ludzie, czyli najlepsze zdjęcia z konkursu National Geographic Photo Contest 2018
7 Gru 2018
Poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji National Geographic Photo Contest. Finałowa galeria to zarówno piękne kadry, jak i przykład niszczącej działalności człowieka. Zobaczcie zwycięskie zdjęcia.
1
Oto wyniki Leica Street Photo 2018 - zobacz najlepsze polskie zdjęcia uliczne
28 Lis 2018
Dobiegła końca 8. edycja konkursu fotografii ulicznej organizowanego przez Leikę. Głównego zwycięzcę poznamy jutro, a już teraz możemy oglądać kompletną galerię finalistów.
4
Kalendarz Lavazza 2019 - natura jako sztuka w nowej, oryginalnej odsłonie
22 Lis 2018
4 kontynenty, 6 wyjątkowych instalacji artystycznych, kobiecie spojrzenie. Tak w skrócie można opisać najnowszą, zaskakująca edycję kalendarza Lavazza, za której sterami stanęła związana z National Geographic, sześciokrotna laureatka nagrody WPP Ami Vitale.
0