Porady oświetleniowe dla początkujących. Rodzaje światła i ich zastosowanie

Porady oświetleniowe dla początkujących. Rodzaje światła i ich zastosowanie

Pierwsza wizyta w studio fotograficznym może przytłaczać. Do czego służą te wszystkie modyfikatory i jak ich używać? Jak efektywnie pracować z kilkoma lampami? Ten wideoporadnik przybliży Wam niezbędne podstawy fotografii studyjnej.

Początki pracy ze sztucznym oświetleniem potrafią być trudne. Wiele osób będzie zapewne starało nauczyć się zastosowania różnych rodzajów oświetlenia „na czuja”, co prędzej czy później przyniesie wymierne rezultaty, warto jednak poznać formalne podstawy pracy ze światłem studyjnym, które pozwolą nam zaoszczędzić czasu i frustracji.

Zasadniczo w fotografii studyjnej mamy do czynienia z czterema podstawowymi rodzajami oświetlenia: światłem kluczowym (głównym), światłem wypełniającym, światłem kontrowym (odcinającym) i oświetleniem tła. Taki, składający się z 4 lamp zestaw służy zwykle za przykład podczas różnego rodzaju zajęć i warsztatów wprowadzających w temat pracy ze sztucznym oświetleniem. Każda z lamp spełnia inne zadanie i może być wykorzystywana w różnych wariantach. O tym, jak efektywnie wykorzystywać je w praktyce dowiecie się z poniższego wideoporadnika sklepu Adorama.

Podstawowy zestaw oświetleniowy - wykorzystanie w praktyce

Film pokazuje nie tylko jakich efektów dostarcza indywidualnie każdy z rodzajów oświetlenia i w jakim celu warto je wykorzystywać, ale także obrazuje jak dodawanie kolejnych świateł pozwala modelować sylwetkę portretowanej osoby. Otrzymujemy także praktyczne rady na temat właściwych proporcji różnych źródeł światła.

Cementując podstawy będziemy w stanie pracować ze światłem bardziej świadomie. I choć powyższy poradnik nie będzie zapewne niczym odkrywczym dla bardziej doświadczonych fotografów, wielu początkującym rozjaśni temat pracy ze sztucznym światłem.

Film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów serwisu Youtube, powinien być zrozumiały dla wszystkich.

Więcej ciekawych poradników znajdziecie na kanale Adorama w serwisie Youtube.

1
1
0
0