Niestandardowe bokeh w kilku prostych krokach

0

Autor: Maciej Luśtyk

29 Grudzień 2016
Artykuł na: 4-5 minut

Zapewne nie raz natrafiliście na zdjęcia, na których punkty świetlne uchwycone w rozmyciu miały konkretny kształt. Zastanawialiście się jak osiągnąć taki efekt? Ten krótki film wszystko wam wytłumaczy.

Tworzenie „spersonalizowanego” bokeh nie jest może techniką, której będziemy często używać, mimo to w niektórych sytuacjach może okazać się ona przydatna. Warto więc wiedzieć jak zrobić to dobrze. Zapewne wielu z Was wie, że aby uzyskać bokeh o konkretnym kształcie konieczne będzie wycięcie tego kształtu w kartce lub kartonie i przyłożenie go do przedniej soczewki obiektywu. Jednak każde szkło inaczej reprodukuje nieostrości, co utrudnia wycięcie wzoru we właściwych rozmiarach. Jak więc mieć pewność, że stworzony przez nas kształt będzie pokrywał się z obrazem dostarczanym przez optykę?

Szybka i prostą odpowiedź na to pytanie znajdziecie w poniższym filmie braci Kuldonov, który w kilku krokach opisuje jak precyzyjnie stworzyć niestandardowe bokeh. Jedyne co będzie nam potrzebne to cyrkiel, który umieszczony przed przednią soczewką aparatu pozwoli nam zmierzyć rozmiar punktów świetlnych w rozmyciu i przełożyć go na papier.

Oprócz standardowej techniki wycinania kształtów w papierze, bracia Kuldonov pokazują także jej odwrotność - malowanie wzorów na przezroczystym materiale przykładanym do soczewki. Pozwoli nam to wzbogacić klasyczne okrągłe bokeh dostarczane przez obiektyw o napis bądź grafikę.

Więcej ciekawych filmowych porad twórców znajdziecie na kanale Koldunov Brothers w serwisie Youtube.

5
0
34
0
89
0