Ten film to kompletny przewodnik po Photoshopie, dzięki któremu nauczysz się, jak rozmywać tło i dodać efekt bokeh

0
Michał Chrzanowski
4 Lipiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Najnowszy tutorial Unmesha Dinda z PiXimperfect to prawie godzinny wideoporadnik, dzięki któremu nauczysz się jak rozmywać tło i dodawać efekt bokeh w Photoshopie.

Bez wątpienia wartością dodaną niejednego portretu (lub zdjęcia dowolnego obiektu) jest mała głębia ostrości z rozmytym tłem i okrągłym bokeh. Jednak, aby otrzymać takie efekty musimy sięgnąć po jasne stałki (z przysłonami f/1.2, f/1.4 lub f/1.8), które niestety nie są tanie. Czy istnieje jakaś alternatywa? Jedną z nich jest zaawansowana edycja w Photoshopie, która umożliwi nam symulację małej głębi.

A jeśli chodzi o posprodukcję zdjęć w Photoshopie, to nie ma sobie równych Unmesh Dinda, współtwórca i prowadzący kanał PiXimperfect. Jego ostatni tutorial to aż 45-minutowe kompendium wiedzy dla fotografów dopiero co wchodzącym w świat Photoshopa. - Dowiedz się, jak edytować fotografię, rozmywać tło, dodawać bokeh i inne efekty. Jest to kompletny przewodnik do edycji i retuszowania surowego zdjęcia - zaznacza Unmesh Dinda.

- Zaczniemy od Adobe Camera Raw, gdzie dostosujemy ekspozycję, światło i kolor. Następnie przejdziemy do Photoshopa i dodamy efekt małej głębi ostrości poprzez rozmycie tła. Następnie nauczymy się techniki „dodge and burn“, aby nadać dodatkowego wymiaru. Następnie przejdziemy do dodawania odblasków w celu ocieplenia obrazu. Zwrócimy uwagę widza na tematy i dodamy niestandardowe winiety. Na koniec użyjemy ponownie Adobe Camera Raw z krzywymi, aby dodać kontrast i wyrazistość zdjęcia.

Więcej ciekawych wideoporadników Unmesha Dindy znajdziecie na kanale PiXimperfect w serwisie Youtube. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe. Kanał PiXimperfect jest ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji związanych z programami Photoshop i Lightroom. Istnieje szeroki zakres wielu różnych obszarów (funkcji i narzędzi) w programie Photoshop, a ten kanał daje szansę na zbadanie ich wszystkich. PiXimperfect został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o fotografach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

32
1
10
0
13
0