Ich warto znać – fotografia dla zaawansowanych na Youtube

Ich warto znać – fotografia dla zaawansowanych na Youtube
Mają setki tysięcy subskrybentów i miliony wyświetleń. Niemal codziennie na ich kanałach pojawiają się nowe filmy. Pomagają nie tylko nauczyć się podstaw fotografii, lecz także opanować bardziej zaawansowane techniki. Dzisiaj pokażemy, kogo warto śledzić, by wzbogacić swój warsztat fotograficzny.
W pierwszej części cyklu Ich warto znać przybliżyliśmy Wam czterech fotografów, którzy za pośrednictwem swoich kanałów na Youtube uczą, jak stawiać swoje pierwsze kroki w świecie fotografii. Dziś, w drugiej odsłonie, zaprezentujemy zawodowców, którzy swoje filmy kierują do bardziej zaawansowanych.

Adam Lerner, Gavin Hoey, Karl Taylor i Aaron Nace to kilku fotografów spośród bardzo wielu, którzy zajmują się rozpowszechnianiem wiedzy i umiejętności fotograficznych w Internecie. Ich filmy rozszerzają i pogłębiają wiedzę na temat posługiwania się nie tylko aparatem, lecz także lampami błyskowymi, oświetleniem studyjnym i szeroko rozumianymi akcesoriami fotograficznymi. Wielokrotnie dotyczą one szczegółowych zagadnień, o których zapewne nie moglibyśmy równie szybko dowiedzieć się z innych źródeł. Dzięki temu ich widzowie mają szansę rozwijać swoją pasję w domowym zaciszu, aby potem móc przełożyć zdobytą wiedzę na praktykę. Oczywiście, żeby efektywnie korzystać z tego rodzaju poradników, należy znać język angielski – w naszym rodzimym języku nie doczekaliśmy się jeszcze filmów na podobnie wysokim poziomie.

Adam Lerner to nowojorski fotograf, który specjalizuje się w fotografii portretowej i biznesowej. W swoim portfolio ma współpracę z wieloma światowej rangi markami. Pomimo to, znajduje czas, by za pośrednictwem autorskiej strony www.brooklynphotoworks.com edukować młode pokolenie fotografów. Ponadto, na jego kanale Youtube znajdziemy filmy instruktażowe pokazujące miedzy innymi, jak efektywnie pracować z lampami błyskowymi.

Drugim fotografem wartym wspomnienia jest Gavin Hoey, który stale współpracuje z portalem internetowym Adorama. Nagrał dla niego cykl szkoleń o nazwie Take & Make Great Photography. W serii filmów uczy, w jaki sposób maksymalnie wyzyskać możliwości swojego aparatu oraz zdradza szczegóły pracy w małym domowym studio – wszystko po to, by zdjęcia wyglądały profesjonalnie.

Karl Taylor to z kolei brytyjski fotograf z ponad dwudziestoletnim stażem. Jego specjalnością jest fotografia studyjna – od wysokiej klasy zdjęć produktowych po zaawansowane sesje dla międzynarodowych firm. Prowadzi kanał na Youtube, w którym z detalami prezentuje pracę fotografa nad skomplikowanymi sesjami zdjęciowymi. Ponadto uczy, w jaki sposób wykorzystywać lampy błyskowe, a także jak efektywnie zaprezentować produkt na zdjęciu.

Jak powszechnie wiadomo na końcowy efekt składa się także zaawansowany proces postprodukcji - prawidłowe wykonanie zdjęcia to tak naprawdę dopiero pierwszy etap pracy. W edycji nie ma sobie równych amerykański retuszer Aaron Nace, który za oceanem jest uznawany za mistrza Photoshopa. Na Youtube prowadzi kanał o nazwie Phlearn, gdzie zdradza tajniki pracy z popularnym programem.

Na zakończenie przygotowaliśmy dla Was kolaborację dwóch fotografów – wspomnianego Adama Lernera oraz opisanego w pierwszej części cyklu Jareda Polina. Wspólnie przygotowali godzinny film, w który przybliżają od podstaw pracę z lampami błyskowymi. Pokazują, jak wygląda zdjęcie oświetlone jedną lampą, a jak kilkoma flashami z zamontowanymi dyfuzorami.

1
0
0
0