Ich warto znać – praca z różnymi źródłami światła na Youtube

Ich warto znać – praca z różnymi źródłami światła na Youtube
Mają setki tysięcy subskrybentów i miliony wyświetleń. Niemal codziennie na ich kanałach pojawiają się nowe filmy. Pomagają nie tylko nauczyć się podstaw fotografii, lecz także opanować bardziej zaawansowane techniki. Dzisiaj pokażemy, kogo warto śledzić, by nauczyć się pracy z lampami błyskowymi.
W pierwszej części cyklu Ich warto znać przybliżyliśmy Wam czterech fotografów, którzy za pośrednictwem swoich kanałów na Youtube uczą, jak stawiać swoje pierwsze kroki w świecie fotografii. W drugiej odsłonie zaprezentowaliśmy zawodowców, którzy swoje filmy kierują do bardziej wymagających użytkowników. Dziś przedstawimy fotografów, którzy na swoich kanałach Youtube pokazują, jak efektywnie korzystać z lamp błyskowych.

Ich filmy rozszerzają i pogłębiają wiedzę na temat posługiwania się przede wszystkim lampami błyskowymi, oświetleniem studyjnym i szeroko rozumianymi akcesoriami fotograficznymi. Wielokrotnie dotyczą one szczegółowych zagadnień, o których zapewne nie moglibyśmy równie szybko dowiedzieć się z innych źródeł. Dzięki temu ich widzowie mają szansę rozwijać swoją pasję w domowym zaciszu, aby potem móc przełożyć zdobytą wiedzę na praktykę. Oczywiście, żeby efektywnie korzystać z tego rodzaju poradników, należy znać język angielski – w naszym rodzimym języku nie doczekaliśmy się jeszcze filmów na podobnie wysokim poziomie.

Jay P. Morgan to amerykański fotograf, który posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie. Dzięki temu w swoim portfolio ma współpracę z wieloma światowej rangi markami. Jego specjalnością jest fotografia korporacyjna, portretowa, studyjna oraz fotografia w plenerze z wykorzystaniem lamp błyskowych. Na swoim kanale The Slanted Lens publikuje filmy, w których wyjaśnia, jak efektywnie korzystać ze sztucznego oświetlenia.

Z kolei Michael Zelbel to mieszkający w Niemczech pasjonat fotografii studyjnej. Specjalizuje się w fotografii portretowej, modowej oraz ślubnej. Na Youtube prowadzi kanał Good Light! Clips, w którym demonstruje nie tylko jak rozpocząć swoją przygodę z lampami, lecz także zdradza wiele ciekawych technik wykorzystujących kilka źródeł światła.

Ben Sant to fotograf na stałe mieszkający w Utah w Stanach Zjednoczonych. Na swoim koncie ma mnóstwo sesji komercyjnych wykonanych dla globalnych marek. W swojej pracy korzysta z wielu lamp błyskowych i różnych technik, dzięki czemu wypracował indywidualny styl. Na swoim autorskim kanale dzieli się wiedzą, w jaki sposób za pomocą kilku źródeł światła zbudować ciekawą scenerię.

Zachęcamy do dzielenia się Waszymi propozycjami, kogo warto śledzić na Youtube.

Smartfonem też zrobisz świetne zdjęcie. Ponad 40 prac Polaków wyróżnionych w konkursie Mobile Photography Awards 2018
11 Lut 2019
Poznaliśmy wyniki ostatniej edycji największego konkursu fotografii mobilnej. Wśród wyróżnionych znalazło się wyjątkowo dużo Polaków. Mamy też 1 miejsce w kategorii Architektura
0
Mohammad Baghal Asghari: “Ludzie myślą, że fotografia to prosta, bezwartościowa sztuka”
8 Lut 2019
W fotografii najważniejszą rzeczą jest dla mnie odnajdywanie na co dzień ukrytych dla mnie rzeczy: zaznajamianie się z różnymi religiami, poznawanie historii ludzi. Często tych bardzo prostych, którzy są bohaterami naszego codziennego życia - opowiada nam irański fotograf Mohammad Baghal Asghari, autor projektu "Forgotten Dried Land"
0
Jak samouk bez szkoły stał się jednym z najważniejszych fotografów XX wieku? Poznajcie historię Gordona Parksa
7 Lut 2019
Filmowiec, kompozytor, pisarz i jeden z najbardziej rozpoznawalnych dokumentalistów XX wieku. Zobaczcie jak rozwijała się wyjątkowa kariera Gordona Parksa.
0
Jury konkursu Fotoreporter Roku 2018 nie przyznało głównej nagrody. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z kategorii
4 Lut 2019
Jak co roku, na początku lutego Stowarzyszenie Fotoreporterów nagradza najlepszych polskich fotografów prasowych. Tym razem tytułu Fotoreportera Roku jednak nie przyznano.
0