Ich warto znać – praca z różnymi źródłami światła na Youtube

Ich warto znać – praca z różnymi źródłami światła na Youtube
Mają setki tysięcy subskrybentów i miliony wyświetleń. Niemal codziennie na ich kanałach pojawiają się nowe filmy. Pomagają nie tylko nauczyć się podstaw fotografii, lecz także opanować bardziej zaawansowane techniki. Dzisiaj pokażemy, kogo warto śledzić, by nauczyć się pracy z lampami błyskowymi.
W pierwszej części cyklu Ich warto znać przybliżyliśmy Wam czterech fotografów, którzy za pośrednictwem swoich kanałów na Youtube uczą, jak stawiać swoje pierwsze kroki w świecie fotografii. W drugiej odsłonie zaprezentowaliśmy zawodowców, którzy swoje filmy kierują do bardziej wymagających użytkowników. Dziś przedstawimy fotografów, którzy na swoich kanałach Youtube pokazują, jak efektywnie korzystać z lamp błyskowych.

Ich filmy rozszerzają i pogłębiają wiedzę na temat posługiwania się przede wszystkim lampami błyskowymi, oświetleniem studyjnym i szeroko rozumianymi akcesoriami fotograficznymi. Wielokrotnie dotyczą one szczegółowych zagadnień, o których zapewne nie moglibyśmy równie szybko dowiedzieć się z innych źródeł. Dzięki temu ich widzowie mają szansę rozwijać swoją pasję w domowym zaciszu, aby potem móc przełożyć zdobytą wiedzę na praktykę. Oczywiście, żeby efektywnie korzystać z tego rodzaju poradników, należy znać język angielski – w naszym rodzimym języku nie doczekaliśmy się jeszcze filmów na podobnie wysokim poziomie.

Jay P. Morgan to amerykański fotograf, który posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie. Dzięki temu w swoim portfolio ma współpracę z wieloma światowej rangi markami. Jego specjalnością jest fotografia korporacyjna, portretowa, studyjna oraz fotografia w plenerze z wykorzystaniem lamp błyskowych. Na swoim kanale The Slanted Lens publikuje filmy, w których wyjaśnia, jak efektywnie korzystać ze sztucznego oświetlenia.

Z kolei Michael Zelbel to mieszkający w Niemczech pasjonat fotografii studyjnej. Specjalizuje się w fotografii portretowej, modowej oraz ślubnej. Na Youtube prowadzi kanał Good Light! Clips, w którym demonstruje nie tylko jak rozpocząć swoją przygodę z lampami, lecz także zdradza wiele ciekawych technik wykorzystujących kilka źródeł światła.

Ben Sant to fotograf na stałe mieszkający w Utah w Stanach Zjednoczonych. Na swoim koncie ma mnóstwo sesji komercyjnych wykonanych dla globalnych marek. W swojej pracy korzysta z wielu lamp błyskowych i różnych technik, dzięki czemu wypracował indywidualny styl. Na swoim autorskim kanale dzieli się wiedzą, w jaki sposób za pomocą kilku źródeł światła zbudować ciekawą scenerię.

Zachęcamy do dzielenia się Waszymi propozycjami, kogo warto śledzić na Youtube.

Polacy wśród finalistów Urban Photo Awards 2018. Zobaczcie nagrodzone zdjęcia
20 Wrz 2018
Międzynarodowy konkurs fotografii miejskiej Urban 2018 wchodzi w fazę finałową. Poznaliśmy nagrodzone cykle i nazwiska finalistów sekcji pojedynczej. Wśród nich znalazło się aż 5 Polaków.
0
Leica Oskar Barnack Award 2018 - oto zwycięskie prace
18 Wrz 2018
Poznaliśmy wyniki jednego z najbardziej prestiżowych konkursów poświęconych fotografii dokumentalnej. Tegoroczną nagrodę główną Leica Oskar Barnack Award otrzymał belgijski fotograf Max Pinckers. Natomiast wyróżnienie dla wschodzącego talentu powędrowało w ręce pochodzącej z Rosji Mary Gelman. Niestety w tym roku na podium zabrakło Polaków.
1
Fotografia przyrodnicza na luzie. Oto najlepsze zdjęcia z konkursu Comedy Wildlife Photography Awards 2018
17 Wrz 2018
Naturze nie brakuje poczucia humoru! Jeśli nie wierzycie, zobaczcie zdjęcia finalistów konkursu Comedy Wildlife Photography Awards, który od 4 lat nagradza najzabawniejsze zdjęcia przyrodnicze.
1
Eduardo Asenjo Matus: “Na zdjęciach staram się pokazać swoją rzeczywistość”
12 Wrz 2018
Przed wejściem do świata fotografii Chilijczyk Eduardo Asenjo Matus zajmował się malarstwem, ale wkrótce w jego domu zaczęło brakować już ścian do powieszenia obrazów. Dziś jako fotograf mierzy się ze swoją chorobą, starając się opowiedzieć o niej za pomocą zdjęć.
0