Ich warto znać – praca z różnymi źródłami światła na Youtube

Ich warto znać – praca z różnymi źródłami światła na Youtube
Mają setki tysięcy subskrybentów i miliony wyświetleń. Niemal codziennie na ich kanałach pojawiają się nowe filmy. Pomagają nie tylko nauczyć się podstaw fotografii, lecz także opanować bardziej zaawansowane techniki. Dzisiaj pokażemy, kogo warto śledzić, by nauczyć się pracy z lampami błyskowymi.
W pierwszej części cyklu Ich warto znać przybliżyliśmy Wam czterech fotografów, którzy za pośrednictwem swoich kanałów na Youtube uczą, jak stawiać swoje pierwsze kroki w świecie fotografii. W drugiej odsłonie zaprezentowaliśmy zawodowców, którzy swoje filmy kierują do bardziej wymagających użytkowników. Dziś przedstawimy fotografów, którzy na swoich kanałach Youtube pokazują, jak efektywnie korzystać z lamp błyskowych.

Ich filmy rozszerzają i pogłębiają wiedzę na temat posługiwania się przede wszystkim lampami błyskowymi, oświetleniem studyjnym i szeroko rozumianymi akcesoriami fotograficznymi. Wielokrotnie dotyczą one szczegółowych zagadnień, o których zapewne nie moglibyśmy równie szybko dowiedzieć się z innych źródeł. Dzięki temu ich widzowie mają szansę rozwijać swoją pasję w domowym zaciszu, aby potem móc przełożyć zdobytą wiedzę na praktykę. Oczywiście, żeby efektywnie korzystać z tego rodzaju poradników, należy znać język angielski – w naszym rodzimym języku nie doczekaliśmy się jeszcze filmów na podobnie wysokim poziomie.

Jay P. Morgan to amerykański fotograf, który posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie. Dzięki temu w swoim portfolio ma współpracę z wieloma światowej rangi markami. Jego specjalnością jest fotografia korporacyjna, portretowa, studyjna oraz fotografia w plenerze z wykorzystaniem lamp błyskowych. Na swoim kanale The Slanted Lens publikuje filmy, w których wyjaśnia, jak efektywnie korzystać ze sztucznego oświetlenia.

Z kolei Michael Zelbel to mieszkający w Niemczech pasjonat fotografii studyjnej. Specjalizuje się w fotografii portretowej, modowej oraz ślubnej. Na Youtube prowadzi kanał Good Light! Clips, w którym demonstruje nie tylko jak rozpocząć swoją przygodę z lampami, lecz także zdradza wiele ciekawych technik wykorzystujących kilka źródeł światła.

Ben Sant to fotograf na stałe mieszkający w Utah w Stanach Zjednoczonych. Na swoim koncie ma mnóstwo sesji komercyjnych wykonanych dla globalnych marek. W swojej pracy korzysta z wielu lamp błyskowych i różnych technik, dzięki czemu wypracował indywidualny styl. Na swoim autorskim kanale dzieli się wiedzą, w jaki sposób za pomocą kilku źródeł światła zbudować ciekawą scenerię.

Zachęcamy do dzielenia się Waszymi propozycjami, kogo warto śledzić na Youtube.

Margaret Mitchell: „Fotografia może umożliwić opowiadanie historii, które normalnie są ukryte"
16 Lip 2018
Ponad dwadzieścia lat od sfotografowania dzieci swojej siostry, Margaret Mitchell ponownie odwiedza rodzinę z aparatem. Zadaje pytania o wpływ środowiska, w jakim przyszło nam dorastać, na nasze dalsze życie. Szkocka fotografka, działającą głównie w rejonach fotografii dokumentalnej i portretowej, jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych nagród, w tym Sony World Photography Awards.
0
“Zacząłem fotografować, bo bałem się zapomnieć”. Projekt Johna-Davida Richardsona to uniwersalna opowieść o dorastaniu
3 Lip 2018
- Pamiętam dzień, w którym skończyłem trzynaście lat. Obudziłem się tego ranka, spodziewając się, że w jakiś sposób zmieniłem się w mężczyznę tej nocy - mówi nam amerykański fotograf, który od dwóch lat realizuje projekt o dorastaniu chłopców z pobliskiego skateparku.
0
Majestat oceanu, zdjęcia z powietrza i nieziemskie scenerie - wyniki National Geographic Travel Photographer of the Year 2018
29 Cze 2018
Jury jednego z największych konkursów fotografii podróżniczej zaprezentowało jego tegorocznych laureatów. Zobaczcie galerię zwycięskich prac z ostatniej odsłony National Geographic Travel Photographer of the Year.
0
„Stambuł Story” z Panasonic Lumix G9
26 Cze 2018
Jak nowy superszybki korpus Panasonic sprawdza się w fotografii ulicznej? Zapytaliśmy o to reportażystę National Geographic Mikołaja Nowackiego.
3