Wykład Krzysztofa Pijarskiego z cyklu "Po końcu fotoreportażu"

Autor: Marcin Grabowiecki

4 Marzec 2011
Artykuł na: minutę
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na drugie spotkanie z cyklu "Po końcu fotoreportażu", które odbędzie się we wtorek, 8 marca o godz. 18:00. Tym razem Krzysztof Pijarski w wykładzie zatytułowanym "Odmówić aktualności" skupi się na reakcjach artystów na iluzję bezpośredniości, uczestnictwa czy empatii jakiej dostarcza fotografia.
fot. Susan Meiselas, z serii Reframing History, Managua, Nicaragua, 2004.

Przedmiotem drugiego wykładu z cyklu "Po końcu fotoreportażu" będą różne reakcje artystów na iluzję bezpośredniości, uczestnictwa czy empatii jakiej dostarcza fotografia. Reakcje te sięgają od odmowy przedstawienia (Martha Rosler), radykalnego dystansowania czy też silnej alegoryzacji (Alfredo Jaar), aż po równie zdecydowaną próbą zniesienia dystansu poprzez zaangażowanie w przedstawianą rzeczywistość (Susan Meiselas) lub "uperformatywnienie" odbioru fotografii (Gustav Metzger). Wszystkie te próby skierowane są jednak przeciwko presji aktualności, ich efekt zaś polega na ustanowieniu pewnej osobnej przestrzeni będącej warunkiem możliwości refleksji.

Odmówić aktualności - wykład Krzysztof Pijarskiego
Termin: 8.03.2011, godz. 18:00

Muzeum Sztuki Nowoczesnej
ul. Pańska 3
Warszawa

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak wybrać kabel HDMI, żeby nie mieć problemów na planie i uzyskać optymalną jakość? W tym poradniku przyglądamy się odpowiednim kablom do filmowania na przykładzie oferty marki...
17
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
4
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
16
Powiązane artykuły