Zobacz jak sprawnie ujednolicić tony i kolory na podobnych zdjęciach w Photoshopie

Zobacz jak sprawnie ujednolicić tony i kolory na podobnych zdjęciach w Photoshopie

Odpowiednie dostosowanie kolorystyki na poszczególnych ujęciach może zająć sporo czasu - zwłaszcza, gdy każde zdjęcie będziesz chciał edytować osobno. Jednak jest na to inny sposób. Dzięki kilku sztuczkom w Photoshopie Twoja praca stanie się znacznie wydajniejsza, a spójne tony i barwy otrzymasz w zaledwie kilka chwil.

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się, że zdjęcia wykonane w tym samym czasie i lokalizacji różniły się od siebie tonami i barwą? Zapewne nie raz i nie dwa razy kończyłeś sesję i po zaimportowaniu zdjęć zauważyłeś, że pomiędzy poszczególnymi ujęciami kolorystyka uległa wyraźnej zmianie. Przyczyn może być wiele, ale jednymi z częstszych są minimalna różnica w oświetleniu oraz nietrafiona automatyka balansu bieli. Oczywiście nie jest to problem, z którym nie będziemy w stanie sobie poradzić.

Podczas postprodukcji dosyć sprawnie możemy otrzymać spójną kolorystykę pomiędzy poszczególnymi ujęciami. W Lightroomie np. wystarczy przerobić jedno zdjęcie i wszelkie wprowadzone zmiany nanieść na inne fotografie z tej samej lokalizacji, które powinny odznaczać się podobnymi tonami i barwą. W tym celu można skorzystać z narzędzia synchronizacji. Jednak jeśli fotografie obrabiasz w Photoshopie, to sprawa nie jest już taka prosta, gdyż program nie oferuje analogicznego rozwiązania. Nie oznacza to jednak, że nie ma innych funkcjonalnych opcji, które znacznie usprawnią naszą pracę nad wyrównaniem kolorystyki większej liczby kadrów.

 

- W tym tutorialu pokazuję, jak łatwo dopasować tony i kolory dwóch zdjęć. Może to być bardzo przydatne, jeśli chcesz przetworzyć serię fotografii, które zostały zrobione w tym samym czasie w tym samym miejscu. Jeśli pracujesz w Photoshopie to możesz dokonać wielu zmian na takich właśnie zdjęciach. Ale byłaby to ogromna strata czasu, gdyby trzeba było zastosować wszystkie wprowadzone dostosowania do każdego kolejnego zdjęcia. Czy nie byłoby wspaniale mieć podobnego narzędzia, jak synchronizacja zdjęć w Lightroomie - zaznacza Michael Breitung.

Praca w Photoshopie to w główniej mierze praca na warstwach, jednak dzięki opcji Match Colors możesz ustawić zdjęcie referencyjne (to, które zostało już poddane postprodukcji) i względem tego ujęcia dopasować kolorystykę reszty kadrów. To w większości przypadków powinno pomóc w otrzymaniu spójności, a jeśli nie to będzie stanowić bardzo dobry punkt wyjścia do dalszej - choć minimalnej - edycji. Po więcej ciekawych tutoriali oraz inspirujących materiałów odsyłamy na kanał Michaela Breitunga, znanego krajobrazowego fotografa.

zdjęcie główne: unsplash.com

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
“Prace artystów takich jak on są bardzo potrzebne”. Poznaliśmy zwycięzcę Sony World Photography Awards 2019
17 Kwi 2019
Podczas dzisiejszej gali finałowej konkursu SWPA 2018 poznaliśmy laureatów sekcji profesjonalnej oraz zwycięzcę tytułu Fotografa Roku. Tym razem otrzymał go włoski fotoreporter Federico Borella. Zobaczcie nagrodzone prace.
3
Szymon Brodziak uznany najlepszym twórcą fotografii czarno-białej na świecie w konkursie One Eyeland
17 Kwi 2019
Fotograf z Polski zdobył główna nagrodę w konkursie fotografii czarno-białej, organizowanym przez platformę One Eyeland, zrzeszającą zawodowych fotografów z całego świata.
1
Fotograficzne Nagrody Pulitzera 2019
17 Kwi 2019
Za nami kolejne rozdanie Nagród Pulitzera. W kategoriach Feature Photography i Breaking News Photography to prestiżowe wyróżnienie otrzymali Lorenzo Tugnoli z The Washington Post oraz redakcja Reuters.
1
„Bez taryfy ulgowej” - o pracy ze średnim formatem w fotografii podróżniczej rozmawiamy z Jackiem Boneckim
13 Kwi 2019
Jak postrzega zmiany w branży z perspektywy 50-latka? Dlaczego do pracy w terenie zabiera średni format i czemu mimo to fotografuje w JPEG-ach? O aparatach, sztuce patrzenia i radzeniu sobie z ograniczeniami, w dniu jego 50. urodzin rozmawiamy z Jackiem Boneckim.
4