Aberracja chromatyczna

Pierwszy zoom Samyanga to kamień milowy na drodze rozwoju tego producenta. Przy okazji szkło ma godnie konkurować swoimi możliwościami z dużo droższą natywną konstrukcją. Sprawdziliśmy, co ma do zaoferowania.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
9.5
Wydajność:
9
Funkcjonalność:
8
Optyka:
7
Budowa:
8
Nasza ocena
83%
Spis treści
Samyang AF 24-70 mm f/2.8 FE - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i manualne ostrzenie Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Aberracja chromatyczna

Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO . Pomiar wykonywany jest dla pełnego zakresu przysłon. Poniższe wykresy przedstawiają rozłożenie poprzecznej aberracji chromatycznej w kadrze i jej wartości dla przysłon f/2.8 f/8 i f/22.

Jedną z bardziej zauważalnych wad obiektywu jest dość mocna, a nawet wręcz ogromna (maksymalnie ok. 6 px) aberracja chromatyczna. Choć kolorowe przebarwienia dotyczą praktycznie wyłącznie rogów kadru, od czasu do czasu aberracja chromatyczna rzuci nam się w oczy nawet podczas oglądania zdjęć w rozmiarach ekranowych i może wymagać dodatkowe pracy na etapie postprodukcji.

Schemat aberracji dla ogniskowej 24 mm:

Schemat aberracji dla ogniskowej 70 mm:

Aberracja chromatyczna w praktyce:

24 mm, f/2.8

24 mm, f/8

24 mm, f/22

70 mm, f/2.8

70 mm, f/8

70 mm, f/22
Spis treści
Samyang AF 24-70 mm f/2.8 FE - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i manualne ostrzenie Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Samyang
logo logo
Magazyny
Zamów