Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

81%

XF 50 mm f/2 R WR to trzecia z serii kompaktowych i uszczelnionych stałek. Jednak czy najnowsza konstrukcja o ekwiwalencie 76 mm i świetle f/2 powtórzy sukces swoich starszych braci i przekona do siebie wymagających portrecistów?

Autor: Michał Chrzanowski

3 Maj 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Od obiektywów portretowych powinniśmy wymagać wyjątkowo precyzyjnego systemu autofokusa. Niezmiernie ważne jest, by zastosowany układ był celny i szybki. Jednak czy system ostrzenia zastosowany w nowym Fujinonie został zaprojektowany w taki sposób, by zapewnić solidny i płynnie działający mechanizm autofokusa?

Wewnątrz znajdziemy – znany z poprzednich konstrukcji producenta – system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu małych i lekkich soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Dzięki temu będziemy w stanie przymocować różnego rodzaju filtry o średnicy 46 mm. Poza tym system współpracuje z silnikiem krokowym, co przekłada się na precyzyjne i ciche ustawianie ostrości.

Również obiektyw nie zawodzić w kwestii szybkość – choć nie możemy mówić o błyskawicznym AF. Przeostrzanie z planu dalekiego na bliski zajęło 0,4-0,5 sekundy, co jest dobrym wynikiem na tle portretowej konkurencji. Z kolei ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie trwało około 0,3 sekundy. Natomiast w słabszych warunkach oświetleniowych byliśmy świadkami typowego poszukiwanie ostrości. Po chwili obiektyw poprawnie ją ustawiał, jednak zajmowało mu to nieco więcej czasu – około jednej sekundy. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 39 cm.

Pochwalić także musimy manualne ustawianie ostrości, które w praktyce jest bardzo wygodne. Pomagają w tym dobrze zaakcentowany pierścień oraz możliwość podglądu ostrzenia na żywo, która jest dostępna w aparatach Fujifilm.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły