Podsumowanie
Producent uaktualnił poprzednika praktycznie pod każdym względem, ale szczerze mówiąc, nie miał innego wyjścia, jeśli po 4 latach chciał wprowadzić na rynek liczący się produkt. W rezultacie Nikonowi Z6 III trudno cokolwiek zarzucić.
Minimalnie większy korpus zyskał nieco lepsza ergonomię i - co ważniejsze - uszczelnia. Owszem, brakuje trzeciego pokrętła sterującego, ale dla “nikoniarzy” obsługa pozostaje intuicyjna i szybka. Kluczowe zmiany to także najlepszy w klasie wizjer oraz ruchomy wyświetlacz na przegubie - ta nowość nie każdemu przypadnie do gustu, ale większość użytkowników na pewno będzie zadowolona.
Nikon Z6 III to oczywiście także nowa matryca. Ma taką samą rozdzielczość i w zasadzie oferuje bardzo zbliżoną do poprzednika jakość obrazu, ale dzięki nowatorskiej architekturze korpus mógł wyraźnie przyspieszyć, zbliżając się do topowych modeli Z8 i Z9. W efekcie zyskujemy bardzo czuły i skuteczny autofokus z trybem 3D i detekcją obiektów, a także bardzo szybkie tryby seryjne z funkcją pre-burst (szkoda, że z ograniczeniami).
Na dokładkę dostajemy rozbudowane funkcje wideo na czele z opcją wewnętrznego nagrywania 6K w surowych formatach 12-bitowych. Aparat notuje oczywiście pewne braki, więc ambitni twórcy kontentu filmowego będą musieli przeanalizować plusy i minusy pod tym kątem, ale i tak nowy Nikon Z6 III może śmiało aspirować do miana lidera w swoim segmencie.
Reasumując, Nikon Z6 III zyskał potężną dawkę ulepszeń. Dzięki nim, pod kątem fotograficznym jak i filmowym powinien sprostać nawet najbardziej wymagającym, którzy nie potrzebują matrycy o wysokiej rozdzielczości.
- Kompaktowe, uszczelnione body
- Obsługa dwóch kart pamięci
- Wydajne zasilanie
- Wizjer HDR
- Wydajna stabilizacja obrazu
- Bardzo dobra jakość obrazu
- Bardzo dobra wydajność AF dorównująca modelom profesjonalnym
- Tryb seryjny 20 kl./s
- Tryby seryjne do 120 kl./s (ograniczona jakość)
- Funkcja Pre-burst (tylko z rozszerzonymi trybami seryjnymi)
- Wewnętrzny zapis 12-bitowych materiałów 6K lub 4K UHD 60 kl./s z kodekiem N-Raw oraz 6K 30 kl./s lub 4K UHD 60p z kodekiem Pro Res RAW
- Spore możliwości personalizacji
- Rozbudowane funkcje bezprzewodowe
- Zapis RAW w formacie DX
- Brak trzeciego pokrętła sterującego
- Brak zapisu wideo w formacie DCI
- Brak bezpośredniego nagrywania na dysku SSD
- Bardziej uporządkowane menu trybu filmowego ułatwiło by żonglowanie parametrami