Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe

Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe

Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.

Lumix S1 i Lumix S1R to bliźniacze konstrukcje - choć są pewne zasadnicze różnice. Otrzymujemy dokładnie takie same możliwości pod względem autofokusa, który został oparty na technologii DFD wspieraną układem AI. Do tego dochodzi tryb seryjny, który zapewnia 6 kl./s (z pełnym wsparciem AF), pełnoklatkowa matryca z wbudowanym systemem stabilizacji o skuteczności sięgającej nawet 6 EV, czy uszczelnione i identyczne body o wyjątkowo przemyślanej ergonomii.

Jednak główną różnicą aparatu Lumix S1 (w porównaniu do modelu S1R) jest przetwornik obrazu o mniejszej rozdzielczości 24-megapikseli oraz większym zakresie czułości ISO 100-51200 (rozszerzane o ISO 50, 102400 i 204800). Do tego S1 gwarantuje bardziej rozbudowany tryb filmowy z możliwością nagrywania w maksymalnej rozdzielczości 4K 60 kl./s bezpośrednio na kartę SD lub XQD. Jednak jeszcze w 2019 roku producent udostępnić ma klucz do oprogramowania, który odblokuje 10-bitowy zapis 4:2:2 30 kl./s bezpośrednio na karcie, lub 60 kl./s w przypadku rekordera. Wraz z aktualizacją otrzymać mamy też płaski profil obrazu V-Log.  

Panasonic Lumix S1 jest dostepny w przedsprzedaży w cenie 10900 zł. Aparat sprawdziliśmy w terenie (w różnych warunkach) razem z obiektywem 70-200 f/4 mm. Podczas fotografowania użyliśmy standardowych ustawień (jedynie wyłączyliśmy systemowe odszumianie), bez nakładania żadnych efektów wizualnych w postaci filtrów kolorystycznych, a zdjęcia zapisywaliśmy w formacie JPEG w maksymalnej rozdzielczości obrazu.

Zdjęcia przykładowe

1/320s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 116 mm

1/8s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 200 mm

1/160s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/250s, f/4, ISO 32000, ogniskowa: 71 mm

1/250s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 200 mm

1/500s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 200 mm

1/2000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/4, ISO 4000, ogniskowa: 70 mm

1/3200s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 200 mm

1/250s, f/4, ISO 4000, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 199 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/400s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 200 mm

1/320s, f/4, ISO 2000, ogniskowa: 70 mm

1/400s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 198 mm

1/250s, f/4, ISO 320, ogniskowa: 200 mm

1/640s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 200 mm

1/400s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/400s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 97 mm

1/250s, f/4, ISO 32000, ogniskowa: 70 mm

1/400s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 200 mm

1/250s, f/4, ISO 5000, ogniskowa: 199 mm

1/320s, f/4, ISO 2000, ogniskowa: 70 mm

1/400s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 200 mm

1/80s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 200 mm

1/250s, f/4, ISO 10000, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 160, ogniskowa: 199 mm

1/500s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 200 mm

1/250s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 81 mm

1/250s, f/5.6, ISO 400, ogniskowa: 200 mm

1/320s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 200 mm

1/2500s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/160s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 123 mm

1/320s, f/4, ISO 4000, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/8s, f/22, ISO 100, ogniskowa: 76 mm

1/320s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/4, ISO 8000, ogniskowa: 192 mm

1/250s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 199 mm

1/320s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 70 mm

Zakres czułości matrycy

ISO 50 (rozszerzona)

ISO 100

ISO 200

ISO 400

ISO 800

ISO 1600

ISO 3200

ISO 6400

ISO 12800

ISO 25600

ISO 51200

ISO 120400 (rozszerzona)

ISO 204800 (rozszerzona)

ISO 50 (rozszerzona)

ISO 100

ISO 200

ISO 400

ISO 800

ISO 1600

ISO 3200

ISO 6400

ISO 12800

ISO 25600

ISO 51200

ISO 102400 (rozszerzona)

ISO 204800 (rozszerzona)

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0