Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R

Autor: Redakcja Fotopolis

28 Marzec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.

Annie Griffiths

Jedna z pierwszych kobiet w szeregach fotografów National Geographic. Fotografowała w ponad 150 krajach, przygotowując setki esejów i ilustracji publikowanych w książkach i magazynach. Jako jedna z pierwszych miała też okazję pracować z nowymi korpusami Panasonic Lumix S. Jak mówi, w fotografii, którą wykonuje, niezastąpioną funkcją modelu Lumix S1R jest tryb Hi-Res, pozwalający na rejestrowanie obrazów o rekordowej rozdzielczości 196 Mp.

 

- Dzięki cyfrowej fotografii możemy sprawić, że osoba oglądająca nasze zdjęcia wyjątkowych miejsc ma szansę poczuć się, jakby tam była. Im większa rozdzielczość matrycy, tym więcej detali jesteśmy w stanie odwzorować na zdjęciu – każdy kamyk, każde najdrobniejsze przejście tonalne nieba. To niezwykle ważne, gdy chcesz opowiedzieć historię za pomocą jednego zdjęcia. Ustawiam aparat na statywie… Bang! Bang! Bang! I w jednej chwili osiem ujęć łączy się w jeden obraz o niewyobrażalnej szczegółowości. To coś niesamowitego.

1/2s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 29 mm

1/25s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 26 mm

1/250s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 94 mm

1/6s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

Daniel Berehulak

Niezależny fotoreporter, laureat m.in. Nagrody Pulitzera, sześciokrotny zdobywca World Press Photo. Regularnie publikuje m.in. w The New York Times, a tematy, które podejmuje najczęściej, to trudy życia w regionach objętych konfliktami, skutki katastrof naturalnych i społeczne niesprawiedliwości. Przekonuje, że nowy Lumix S zapewnia mu wszystko, czego potrzebuje w realizacji swoich dokumentalnych projektów.

 

- Każdego dnia setki górników pracują w samym sercu indonezyjskiego wulkanu Ijen, położonego w południowej części Jawy. Ich zadaniem jest wydobycie siarki z brzegów najbardziej toksycznego jeziora na świecie. Myślę, że bez względu na to, jak duże różnice nas dzielą, czy to ze względu na szerokość geograficzną, czy język, nasze historie i losy zawsze są ze sobą połączone. Z aparatem Lumix S mogłem towarzyszyć górnikom w ich codziennej przeprawie z ciężkimi koszami wyładowanymi po brzegi. Byłem totalnie oszołomiony jakością zdjęć rejestrowanych przy wysokim ISO w słabym świetle, pośród dymu, pod rozgwieżdżonym niebem. I to z niezwykłą precyzją autofokusa bezbłędnie blokującego ostrość nawet w nocy, bez dodatkowego światła i tony sprzętu. Z szacunkiem dla pracy, którą wykonują, i wdzięcznością za to, że pozwolili mi opowiedzieć swoją historię.

1/40s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/800s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/25s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/1250s, f/9, ISO 1000, ogniskowa: 24 mm

1/25s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/15s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

Kai Stuht

Nazywany Davidem Lynchem europejskiej sceny fotograficznej. Niepokojące wizualne aranżacje przemawiają do wyobraźni widza, mimowolnie wciągając go w ten magiczny świat. Mistrz operowania światłem, który z precyzją Hannibala Lectera analizuje wszystkie elementy, by następnie połączyć je w jedną niezwykłą całość. Aparatem Lumix S1R realizował swój najnowszy projekt dla LUMAS Gallery.

 

- Indie to kraj pełen sprzeczności i kontrastów. Pomysł polegał na przeniesieniu i zderzeniu orientu z elementami świata zachodniego, oczywiście przepuszczone przez filtr mojej estetyki. Nowy Lumix S oferuje mi wszystko, czego potrzebuję w profesjonalnej pracy. I wiele więcej! Obraz ma galeryjną jakość, ale nie to urzekło mnie najbardziej. W fotografii portretowej największym wyzwaniem jest utrzymanie ostrości na oku modelki. Ma to kluczowe znaczenie, dlatego funkcja wykrywania oka w modelu S1R jest po prostu niezastąpiona. Mogę skupić się na wizji, bez upewniania się po każdej klatce, czy zdjęcie jest na pewno ostre.

brak exif

brak exif

1/200s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/250s, f/3.2, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/200s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

Po więcej informacji o aparatach Lumix S1R i S1 odsyłamy na stronę panasonic.com.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Recenzje
Magdalena Paszkowska: moja przygoda z Quadralite Snoot SN-200LED
Magdalena Paszkowska: moja przygoda z Quadralite Snoot SN-200LED
Snoot SN-200LED pozwala uzyskać w studio wiele oświetleniowych efektów. Ceniona fotografka fine art i prelegentka, Magdalena Paszkowska zdradza, dlaczego sięgnęła po ten modyfikator.
4
Dumka na szkle i błonie. Międzywojenne Kresy w nowym albumie Narodowego Archiwum Cyfrowego [RECENZJA]
Dumka na szkle i błonie. Międzywojenne Kresy w nowym albumie Narodowego Archiwum Cyfrowego...
Tak zwane Kresy Wschodnie zapisały się w polskiej pamięci zbiorowej jako kraina w połowie mityczna - idealizowana, bo „utracona”. Jak wyglądało w rzeczywistości zwykłe życie jej...
21
„King, Queen, Knave” - zaklęty trójkąt Gregorego Halperna [Recenzja]
„King, Queen, Knave” - zaklęty trójkąt Gregorego Halperna [Recenzja]
W „King, Queen, Knave” Halpern konfrontuje się z przeszłością i pamięcią o miejscu, w którym dorastał i do którego powrócił, gdy przeżywał twórczy kryzys. Zdjęcia powstawały przez niemal dwie...
34
Powiązane artykuły