Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R

Autor: Redakcja Fotopolis

28 Marzec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.

Annie Griffiths

Jedna z pierwszych kobiet w szeregach fotografów National Geographic. Fotografowała w ponad 150 krajach, przygotowując setki esejów i ilustracji publikowanych w książkach i magazynach. Jako jedna z pierwszych miała też okazję pracować z nowymi korpusami Panasonic Lumix S. Jak mówi, w fotografii, którą wykonuje, niezastąpioną funkcją modelu Lumix S1R jest tryb Hi-Res, pozwalający na rejestrowanie obrazów o rekordowej rozdzielczości 196 Mp.

 

- Dzięki cyfrowej fotografii możemy sprawić, że osoba oglądająca nasze zdjęcia wyjątkowych miejsc ma szansę poczuć się, jakby tam była. Im większa rozdzielczość matrycy, tym więcej detali jesteśmy w stanie odwzorować na zdjęciu – każdy kamyk, każde najdrobniejsze przejście tonalne nieba. To niezwykle ważne, gdy chcesz opowiedzieć historię za pomocą jednego zdjęcia. Ustawiam aparat na statywie… Bang! Bang! Bang! I w jednej chwili osiem ujęć łączy się w jeden obraz o niewyobrażalnej szczegółowości. To coś niesamowitego.

1/2s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 29 mm

1/25s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 26 mm

1/250s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 94 mm

1/6s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

Daniel Berehulak

Niezależny fotoreporter, laureat m.in. Nagrody Pulitzera, sześciokrotny zdobywca World Press Photo. Regularnie publikuje m.in. w The New York Times, a tematy, które podejmuje najczęściej, to trudy życia w regionach objętych konfliktami, skutki katastrof naturalnych i społeczne niesprawiedliwości. Przekonuje, że nowy Lumix S zapewnia mu wszystko, czego potrzebuje w realizacji swoich dokumentalnych projektów.

 

- Każdego dnia setki górników pracują w samym sercu indonezyjskiego wulkanu Ijen, położonego w południowej części Jawy. Ich zadaniem jest wydobycie siarki z brzegów najbardziej toksycznego jeziora na świecie. Myślę, że bez względu na to, jak duże różnice nas dzielą, czy to ze względu na szerokość geograficzną, czy język, nasze historie i losy zawsze są ze sobą połączone. Z aparatem Lumix S mogłem towarzyszyć górnikom w ich codziennej przeprawie z ciężkimi koszami wyładowanymi po brzegi. Byłem totalnie oszołomiony jakością zdjęć rejestrowanych przy wysokim ISO w słabym świetle, pośród dymu, pod rozgwieżdżonym niebem. I to z niezwykłą precyzją autofokusa bezbłędnie blokującego ostrość nawet w nocy, bez dodatkowego światła i tony sprzętu. Z szacunkiem dla pracy, którą wykonują, i wdzięcznością za to, że pozwolili mi opowiedzieć swoją historię.

1/40s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/800s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/25s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/1250s, f/9, ISO 1000, ogniskowa: 24 mm

1/25s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/15s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

Kai Stuht

Nazywany Davidem Lynchem europejskiej sceny fotograficznej. Niepokojące wizualne aranżacje przemawiają do wyobraźni widza, mimowolnie wciągając go w ten magiczny świat. Mistrz operowania światłem, który z precyzją Hannibala Lectera analizuje wszystkie elementy, by następnie połączyć je w jedną niezwykłą całość. Aparatem Lumix S1R realizował swój najnowszy projekt dla LUMAS Gallery.

 

- Indie to kraj pełen sprzeczności i kontrastów. Pomysł polegał na przeniesieniu i zderzeniu orientu z elementami świata zachodniego, oczywiście przepuszczone przez filtr mojej estetyki. Nowy Lumix S oferuje mi wszystko, czego potrzebuję w profesjonalnej pracy. I wiele więcej! Obraz ma galeryjną jakość, ale nie to urzekło mnie najbardziej. W fotografii portretowej największym wyzwaniem jest utrzymanie ostrości na oku modelki. Ma to kluczowe znaczenie, dlatego funkcja wykrywania oka w modelu S1R jest po prostu niezastąpiona. Mogę skupić się na wizji, bez upewniania się po każdej klatce, czy zdjęcie jest na pewno ostre.

brak exif

brak exif

1/200s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/250s, f/3.2, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/200s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

Po więcej informacji o aparatach Lumix S1R i S1 odsyłamy na stronę panasonic.com.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Recenzje
Marry Ellen Mark: Encounters. „Niesławni” dostają głos [RECENZJA]
Marry Ellen Mark: Encounters. „Niesławni” dostają głos [RECENZJA]
Mark nigdy nie była muchą na ścianie - to właśnie intensywność jej obecności, szczerość i empatia otwierały jej większość drzwi. Najnowszy album to wielka retrospektywa jednej z najważniejszych...
27
Samyang V-AF - filmowe stałki z autofocusem, o których prawdopodobnie nie słyszeliście (a powinniście)
Samyang V-AF - filmowe stałki z autofocusem, o których prawdopodobnie nie słyszeliście (a...
Lekkie, kompaktowe, niezłe optycznie a przy tym niedrogie - pierwsze obiektywy filmowe z napędem AF to bardzo ciekawa propozycja dla początkujących filmowców. Podczas jednej z...
8
Klein znaczy Wielki. Najlepsze albumy fotograficzne roku 2023
Klein znaczy Wielki. Najlepsze albumy fotograficzne roku 2023
10, 9, 8, 7… Zanim zaczniemy odliczać sekundy do rozpoczęcia Nowego Roku, zatrzymajmy się na chwilę i wspomnijmy jeszcze ten mijający. Ostatnie miesiące obfitowały w interesujące...
20
Powiązane artykuły