Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R

Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R

Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.

Annie Griffiths

Jedna z pierwszych kobiet w szeregach fotografów National Geographic. Fotografowała w ponad 150 krajach, przygotowując setki esejów i ilustracji publikowanych w książkach i magazynach. Jako jedna z pierwszych miała też okazję pracować z nowymi korpusami Panasonic Lumix S. Jak mówi, w fotografii, którą wykonuje, niezastąpioną funkcją modelu Lumix S1R jest tryb Hi-Res, pozwalający na rejestrowanie obrazów o rekordowej rozdzielczości 196 Mp.

 

- Dzięki cyfrowej fotografii możemy sprawić, że osoba oglądająca nasze zdjęcia wyjątkowych miejsc ma szansę poczuć się, jakby tam była. Im większa rozdzielczość matrycy, tym więcej detali jesteśmy w stanie odwzorować na zdjęciu – każdy kamyk, każde najdrobniejsze przejście tonalne nieba. To niezwykle ważne, gdy chcesz opowiedzieć historię za pomocą jednego zdjęcia. Ustawiam aparat na statywie… Bang! Bang! Bang! I w jednej chwili osiem ujęć łączy się w jeden obraz o niewyobrażalnej szczegółowości. To coś niesamowitego.

1/2s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 29 mm

1/25s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 26 mm

1/250s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 94 mm

1/6s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

Daniel Berehulak

Niezależny fotoreporter, laureat m.in. Nagrody Pulitzera, sześciokrotny zdobywca World Press Photo. Regularnie publikuje m.in. w The New York Times, a tematy, które podejmuje najczęściej, to trudy życia w regionach objętych konfliktami, skutki katastrof naturalnych i społeczne niesprawiedliwości. Przekonuje, że nowy Lumix S zapewnia mu wszystko, czego potrzebuje w realizacji swoich dokumentalnych projektów.

 

- Każdego dnia setki górników pracują w samym sercu indonezyjskiego wulkanu Ijen, położonego w południowej części Jawy. Ich zadaniem jest wydobycie siarki z brzegów najbardziej toksycznego jeziora na świecie. Myślę, że bez względu na to, jak duże różnice nas dzielą, czy to ze względu na szerokość geograficzną, czy język, nasze historie i losy zawsze są ze sobą połączone. Z aparatem Lumix S mogłem towarzyszyć górnikom w ich codziennej przeprawie z ciężkimi koszami wyładowanymi po brzegi. Byłem totalnie oszołomiony jakością zdjęć rejestrowanych przy wysokim ISO w słabym świetle, pośród dymu, pod rozgwieżdżonym niebem. I to z niezwykłą precyzją autofokusa bezbłędnie blokującego ostrość nawet w nocy, bez dodatkowego światła i tony sprzętu. Z szacunkiem dla pracy, którą wykonują, i wdzięcznością za to, że pozwolili mi opowiedzieć swoją historię.

1/40s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/800s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/25s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/1250s, f/9, ISO 1000, ogniskowa: 24 mm

1/25s, f/1.4, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/15s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

Kai Stuht

Nazywany Davidem Lynchem europejskiej sceny fotograficznej. Niepokojące wizualne aranżacje przemawiają do wyobraźni widza, mimowolnie wciągając go w ten magiczny świat. Mistrz operowania światłem, który z precyzją Hannibala Lectera analizuje wszystkie elementy, by następnie połączyć je w jedną niezwykłą całość. Aparatem Lumix S1R realizował swój najnowszy projekt dla LUMAS Gallery.

 

- Indie to kraj pełen sprzeczności i kontrastów. Pomysł polegał na przeniesieniu i zderzeniu orientu z elementami świata zachodniego, oczywiście przepuszczone przez filtr mojej estetyki. Nowy Lumix S oferuje mi wszystko, czego potrzebuję w profesjonalnej pracy. I wiele więcej! Obraz ma galeryjną jakość, ale nie to urzekło mnie najbardziej. W fotografii portretowej największym wyzwaniem jest utrzymanie ostrości na oku modelki. Ma to kluczowe znaczenie, dlatego funkcja wykrywania oka w modelu S1R jest po prostu niezastąpiona. Mogę skupić się na wizji, bez upewniania się po każdej klatce, czy zdjęcie jest na pewno ostre.

brak exif

brak exif

1/200s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/250s, f/3.2, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/200s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

Po więcej informacji o aparatach Lumix S1R i S1 odsyłamy na stronę panasonic.com.

Komentarze
Polecane artykuły
“Prace artystów takich jak on są bardzo potrzebne”. Poznaliśmy zwycięzcę Sony World Photography Awards 2019
17 Kwi 2019
Podczas dzisiejszej gali finałowej konkursu SWPA 2018 poznaliśmy laureatów sekcji profesjonalnej oraz zwycięzcę tytułu Fotografa Roku. Tym razem otrzymał go włoski fotoreporter Federico Borella. Zobaczcie nagrodzone prace.
3
Szymon Brodziak uznany najlepszym twórcą fotografii czarno-białej na świecie w konkursie One Eyeland
17 Kwi 2019
Fotograf z Polski zdobył główna nagrodę w konkursie fotografii czarno-białej, organizowanym przez platformę One Eyeland, zrzeszającą zawodowych fotografów z całego świata.
1
Fotograficzne Nagrody Pulitzera 2019
17 Kwi 2019
Za nami kolejne rozdanie Nagród Pulitzera. W kategoriach Feature Photography i Breaking News Photography to prestiżowe wyróżnienie otrzymali Lorenzo Tugnoli z The Washington Post oraz redakcja Reuters.
1
„Bez taryfy ulgowej” - o pracy ze średnim formatem w fotografii podróżniczej rozmawiamy z Jackiem Boneckim
13 Kwi 2019
Jak postrzega zmiany w branży z perspektywy 50-latka? Dlaczego do pracy w terenie zabiera średni format i czemu mimo to fotografuje w JPEG-ach? O aparatach, sztuce patrzenia i radzeniu sobie z ograniczeniami, w dniu jego 50. urodzin rozmawiamy z Jackiem Boneckim.
4