Nowy Jork w pięciu obiektywach – cz. 3 – M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm 1:2.8 PRO

Nowy Jork w pięciu obiektywach – cz. 3 – M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm 1:2.8 PRO
Wielka metropolia to zawsze wdzięczny temat fotograficzny i bez wątpienia świetny poligon dla sprzętu foto. Wizytę w Nowym Jorku uznaliśmy za świetną okazję, by przetestować pięć najciekawszych, naszym zdaniem, obiektywów Olympus M.Zuiko!

1. Wstęp


Nowy Jork, ale również każda inna wielka metropolia, dostarcza nieskończenie wiele tematów fotograficznych i pozwala przekonać się, jak dany obiektyw sprawdzi się w praktyce: zarówno w szybkim, podchwyconym street photo, fotografii krajobrazu, w ulicznym portrecie, architekturze, a nawet fotografii makro. Ponadto długie spacery ulicami tak barwnego miasta to świetna okazja by przekonać się, jak optyka radzi sobie z przenoszeniem kontrastu i odwzorowaniem detali a także korekcją typowych wad optycznych - blikowaniem w pracy pod światło, przebarwieniami na kontrastowych krawędziach, oraz geometrią - bardzo ważną np. w fotografii architektury.

Uliczne polowanie to też okazja by sprawdzić komfort pracy z danym szkłem - ergonomia, mechanika, szybkość (i głośność) pracy, a także same wymiary i waga, to elementy które mają zawsze duży wpływ na nasze decyzje zakupowe.

W tym przypadku wybór obiektywów nie był specjalny trudny i jak łatwo się domyślić większość modeli pochodzi z rodziny Zuiko Premium. Są to niezwykle solidne, stylowe i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki o dużej jasności. Gabarytami i wagą, od towarzystwa odstaje jedynie superszerokokątny zoom z linii Premium, bo skoro w planach była również architektura, nie mogło go w tej drużynie zabraknąć. Oto pełna lista obecności:

;
M.ZUIKO DIGITAL 25mm 1:1.8;
M.ZUIKO DIGITAL 45mm 1:1.8;
M.ZUIKO DIGITAL ED 60mm 1:2.8;
M.ZUIKO DIGITAL ED 75mm 1:1.8;
M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14mm 1:2.8 PRO]
Jako podstawowego korpusu użyliśmy modelu OM-D E-M5 II – mniejszego i bardziej kompaktowego niż profesjonalny E-M1, ale jednocześnie bardziej wydajnego i lepiej przystosowanego do pracy w trudnych warunkach niż model E-M10 II (ten posłużył za back-up). Do torby spakowaliśmy również dedykowany mały grip HLD-8G zapewniajacy wygodną pracę podczas pracy z większym i cięższym zoomem 7-14 mm. O samym aparacie możecie przeczytać w naszym teście, my tymczasem skupimy się na optyce, która jak wiadomo, dla jakości zdjęć, ma często większe znaczenie niż sam korpus.

W pierwszej kolejności zaprezentujemy wrażenia z pracy z obiektywem 17 mm f/1,8. Prezentowane zdjęcia poglądowe poddane zostały podstawowej edycji podczas wywoływania w Adobe Lightroom (kadrowanie, kontrast, nasycenie), ale udostępniamy również oryginalne RAW-y, by każdy mógł samodzielnie ocenić jakość i potencjał surowych plików.


Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i miesięcznika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Polecane artykuły
Oto najlepsze zdjęcia nocnego nieba. Poznaliśmy finalistów konkursu Insight Astronomy Photographer of the Year 2019
18 Cze 2019
Insight Investment Astronomy Photographer of the Year już po raz jedenasty przyznaje nagrody za najlepsze zdjęcia nocnego nieba. Zobaczcie prace tegorocznych finalistów.
0
Nieznane światy na zdjęciach laureatów National Geographic Travel Photographer of the Year 2019
17 Cze 2019
Zobacz uroki najdalszych zakątków naszej planety na zdjęciach laureatów tegorocznego National Geographic Travel Photographer of the Year.
0
Ponad 20 tys. historycznych zdjęć Bliskiego Wschodu dostępnych do pobrania za darmo
4 Cze 2019
Dziś Bliski Wschód przede wszystkim kojarzy się z wojną. Zobaczcie, jak wyglądał w czasach swojej świetności. Arab Image Foundation udostępnia kilkadziesiąt tysięcy archiwalnych zdjęć z krajów arabskich, obejmujących okres od połowy XIX wieku, aż po czasy współczesne.
1
“Wszystko, co odbywa się na zewnątrz okrętu jest niebezpieczne”. O fotografowaniu Marynarki Wojennej rozmawiamy z Mikołajem Nowackim
3 Cze 2019
O nagrodzonym w tegorocznym konkursie Grand Press Photo projekcie „Gry wojenne: Bałtyk” rozmawiamy z jego autorem Mikołajem Nowackim, fotografem National Geographic i ambasadorem Panasonic Lumix .
3