Fotofestiwal Open Call 2023 - pokaż swój projekt na festiwalu w Łodzi

Największy polski festiwal fotograficzny ogłasza nabór do Programu Otwartego. To szansa na zaprezentowanie swojej wizji szerszej publiczności. Zgłoszenia przyjmowane będą do 20 grudnia.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

Nabór do Programu Otwartego to szansa na pokazanie swoich prac widzom Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi w czerwcu 2023.

„Szukamy artystów i artystek o wyjątkowej osobowości i projektów prezentujących odważne wizje. Nabór w tej kategorii jest otwarty – bez ograniczeń tematycznych i wiekowych. Do jury zapraszamy specjalistów z najważniejszych na świecie mediów i instytucji fotograficznych” - zachęcają organizatorzy. „Wśród nadesłanych projektów jury wybierze sześć, które, przy współpracy z kuratorami Fotofestiwalu, zostaną zaprezentowane w formie wystawy. Program Otwarty funkcjonował do 2019 roku jako Grand Prix Fotofestiwal  od 2020 roku zrezygnowaliśmy z typowej formuły konkursowej.”

fot. Mateusz Kowalik, “Devil’s Rib”, finalista programu Open Call 2022

Na zwycięzców czeka:

  • Wystawa 6 finałowych projektów podczas Fotofestiwalu w Łodzi (czerwiec 2023, ponad 20.000 widzów);
  • Wynagrodzenie artystyczne (1800 zł);
  • Zakwaterowanie na weekend otwarcia festiwalu (4 noce);
  • Pokrycie kosztów przyjazdu (do 900 zł);
  • Budżet na produkcję prac (2000 zł).

Jak aplikować?

Zgłoszenia przyjmowane są poprzez platformę online na stronie picter.com. Każdy z uczestników może zgłosić do 2 projektów zawierających 10-20 fotografii. Koszt jednego zgłoszenia wynosi 15 euro.

Kalendarz:

  • 10 października 2022 – otwarcie naboru zgłoszeń projektów
  • 20 grudnia (23:59) 2022 – koniec naboru
  • 17 stycznia 2023 – ogłoszenie listy finalistów Fotofestiwal Open Call 2023

fot. Balázs Turós, “The Nature of Things”, finalista programu Open Call 2022

Skład jury

Sergio Valenzuela Escobedo – niezależny kurator, w tym między innymi wystaw: „Mapuche” w Musée de l’Homme w Paryżu, „Monsanto: A Photographic Investigation” na Les Rencontres d’Arles, która od sześciu lat jest w trasie pod jego stałym nadzorem oraz „Geometric Forests by Ritual Inhabitual” na Les Rencontres d’Arles w 2022 roku. Wizytujący wykładowca w międzynarodowych szkołach i instytucjach artystycznych, w ostatnim czasie wykładał w Parsons w Paryżu, Międzynarodowej Letniej Szkole Fotografii na Łotwie i Atelier NOUA w Bodø. Współpracownik 1000words, Futures Photography; członek jury Prix du livre Arles 2022 i współzałożyciel studia doubledummy – platformy, która tworzy przestrzeń do produkcji i prezentacji krytycznych refleksji na temat fotografii dokumentalnej.

Maja Dyrehauge Gregersen - od 2016 roku jest dyrektorem zarządzającym Copenhagen Photo Festival, w centrum jej zainteresowania są wystawy eksperymentalne i plenerowe oraz dążenie do bardziej przystępnego i zrównoważonego formatu festiwalu. Koncentruje się na międzynarodowej i długoterminowej kooperacji na terenie całej Europy, współpracowała z wieloma instytucjami artystycznymi i fotograficznymi, festiwalami i fotografami jako juror, recenzent portfolio, kurator i kierownik projektów. Prowadziła liczne projekty fotograficzne z partnerami z dziedziny kultury, w branży kulturalnej pracuje od ponad 17 lat.

Sophia Sadovskaya - edukatorka i kuratorka mieszkająca w Mińsku na Białorusi. Absolwentka Wydziału Historii Sztuki Uniwersytetu Moskiewskiego, pracowała w galerii sztuki współczesnej „Ў” oraz w Narodowym Muzeum Sztuki Białorusi. Posiada doświadczenie w pracy kuratorskiej, edukacyjnej w dziedzinie sztuki, a także w pracy przy interdyscyplinarnych projektach dla działaczy ekologicznych i artystów.

Salvatore Vitale – szwajcarski artysta, redaktor i edukator. Vitale jest wykładowcą na Uniwersytecie Nauk Stosowanych i Sztuki w Lucernie (HSLU), gdzie prowadzi program Transmedia Storytelling. Prowadził warsztaty na całym świecie i jest wykładowcą wizytującym między innymi w Royal Academy of Arts (KABK), Paris College of Arts (PCA), University of South Wales i University of the West of England w Bristolu. Vitale jest również współzałożycielem i redaktorem naczelnym magazynu YET, szwajcarskiego międzynarodowego magazynu fotograficznego, który koncentruje się na ewolucji praktyki fotograficznej w dziedzinie sztuki współczesnej. Vitale współtworzył i redagował kilka publikacji, w tym HYBRIDS: Forging New Realities as Counter-Narratives i RESET: Questioning The Image, The Market and The Role of Represenation (Futures Photography, 2020 i 2021) oraz NUMMER: Post–Photography (HSLU Lucerne) , 2021. Był także kuratorem międzynarodowych sympozjów, w tym Documentary Futures: New Ecologys, Science and Aesthetics na University of South Wales, Hybrids for Futures Photography Platofm oraz HELGA: Communication in Space na Uniwersytecie Nauk Stosowanych i Sztuki w Lucernie.

Marta Szymańska – kuratorka wystaw fotograficznych, od 2004 roku tworzy Fotofestiwal – Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi. Współtworzy Kolektyw Fotofestiwalu, który testuje kolektywne, demokratyczne sposoby pracy i zarządzania projektami kulturalnymi. Była wicedyrektor Fundacji Archeologii Fotografii zajmującej się ratowaniem, rozwojem i promocją archiwów polskich fotografów. Jej doświadczenie kuratorskie obejmuje wystawy: „Czuła uwaga” (2021, Muzeum Sztuki w Łodzi), „Długie życie dla Białorusi” (2021; Instytut Pileckiego w Berlinie, Fotofestiwal Łódź), „Bądź damą – współczesne fotografki na Białorusi” (2020, Miesiąc Fotografii w Mińsku) i inne. Jest recenzentką przeglądów portfolio i jurorką konkursów fotograficznych.

fot. Mathias de Lattre “Mother’s therapy”, finalista Open Call 2022

Fotofestiwal - o festiwalu

Fotofestiwal - Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi powstał w 2001 roku jako jedno z pierwszych wydarzeń fotograficznych w Europie Środkowej. Znany jest nie tylko z doskonałych programów kuratorskich przygotowywanych przy współpracy ze światowej klasy specjalistami, ale także z wyjątkowej atmosfery. Wystawy, spotkania, warsztaty i koncerty organizujemy w poprzemysłowych przestrzeniach Łodzi. Prezentujemy różne oblicza fotografii, ale dbamy także o to, aby festiwal był przestrzenią spotkań, rozmów i wymiany doświadczeń. Stworzyliśmy autorską formułę Photo-Match: Zupełnie Innego Przeglądu Portfolio. Od 2016 roku pracujemy jako kolektyw, bez szefa i pionowej struktury zarządzania. 

Więcej informacji o festiwalu i programie Open Call znajdziecie na stronie fotofestiwal.com.

Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Fotofestiwal
logo logo
Magazyny
Zamów