Panasonic Lumix G 20mm f/1,7 ASPH. - mikro standard

0
Michal Grzegorczyk
2 Wrzesień 2009
Artykuł na: 2-3 minuty
Obiektyw Lumix G 20mm f/1,7 ASPH ma niemal wszystko, by stał się hitem systemu Mikro Cztery Trzecie - dobrą ogniskową (ekwiwalent 40 milimetrów), świetne światło i wymiary typowego "pancake'a". Po podłączeniu go do któregoś z systemowych aparatów na dłuższą chwilę można zapomnieć o innych szkłach.
Panasonic Lumix G 20mm f/1,7 ASPH nie jest zaskoczeniem - informacje na temat tego obiektywu pojawiały się właściwie od samego początku. Nie można sobie było wyobrazić lepszego czasu na jego premierę, niż podczas wprowadzenia do oferty małego korpusu Lumiksa GF1. Obiektyw - z racji swojej konstrukcji - pasuje do tego aparatu idealnie.


Panasonic zamknął w obudowie typowego "naleśnika" 5 grup, w których znalazło się w sumie 7 elementów optycznych. Dwa z nich są asferyczne. Połączenie ogniskowej 20 milimetrów (jest to ekwiwalent 40 milimetrów w małym obrazku) i światłosiły f/1,7 sprawia, że mamy do czynienia ze świetnym obiektywem standardowym, którego można nie zdejmować podczas całego dnia fotografowania. Minimalna odległość ogniskowania wynosi 0,2 metra, co przekłada się na maksymalne powiększenie na poziomie 0,13x. Panasonic podkreśla, że zastosował 7-listkową przysłonę o otworze zbliżonym do okrągłego, co ma skutkować ładnie rozmytymi nieostrościami. Pozostałe informacje techniczne znajdują się w specyfikacji technicznej:

NazwaLUMIX G VARIO 20mm f/1,7 ASPH.
Typstałoogniskowy obiektyw standardowy do systemu Mikro 4/3
Konstrukcja7 soczewek w 5 grupach, 2 soczewki asferyczne
Stabilizacja obrazubrak
Autofokustak
Ogniskowa20 mm (odpowiednik 40 mm w małym obrazku)
Otwór maksymalnyF1,7
Dystans min.0,2 m
Kąt57°
Przesłonaf/1,7 (f/16), 7 listków
MocowanieSystem Mikro 4/3
Powiększeniemaks. 0,13 x
Filtr46mm
Osłonabrak w zestawie
Obudowab.d.
Wymiary25,5 x 63 mm
Waga100 g
Akcesoriaprzedni i tylny dekielek, futerał
Test Fotopolis16209
Ocena w teście4
Artykuł na FotopolisPanasonic Lumix G 20mm f/1,7 ASPH. - mikro standard

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
7
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Jeśli jesteście zdania, że obrazek dostarczany przez współczesne obiektywy jest zbyt sterylny, Sigma ma odpowiedź na wasze problemy. Powitajcie serię obiektywów...
41
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)