Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 III - ultrajasny standard oficjalnie zaprezentowany

0
Michał Chrzanowski
18 Kwiecień 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Znacznie lepsza jakość obrazu oparta na nowej optyce, wręcz papierowa głębia ostrości, a także bardziej kompaktowy i w pełni metalowy tubus - oto trzecia generacja Mitakona Speedmaster 50 mm f/0.95.

Pod koniec lutego tego roku firma Zhong Yi zdradziła, że pracuje nad trzecią generacją Mitakona Speedmaster 50 mm f/0.95. Wtedy jednak producent nie ujawnił zbyt wielu szczegółów. Zaznaczył jedynie, że nowa stałka ma być zdecydowanie lepsza pod względem jakości obrazu niż poprzednicy. Teraz firma odkryła już wszystkie karty o nowym modelu. Podzieliła się także kilkoma zdjęciami przykładowymi.

Lepsza optyka

We wnętrzu Mitakona Speedmaster 50 mm f/0.95 III znajdziemy układ optyczny, który składa się z 10 elementów rozmieszczonych w 7 grupach. Wśród nich są cztery soczewki o wyjątkowo niskiej dyspersji oraz jedna wykonana ze szkła o ultrawysokiej refrakcyjny. Poza tym specjalne powłoki antyrefleksyjną mają pomagać w pracy w trudnych warunkach oświetleniowych, dzięki czemu w kadrze nie powinny występować bliki i flary. Za plastykę odpowiada kombinacja ogniskowej 50 mm oraz 11-listkowej przysłony o nominalnym otworze f/0.95, który domkniemy do f/16. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 50 cm, a na przedni element optyki będziemy mogli nakręcić filtry o średnicy 67 mm.

Oficjalne zdjęcia przykładowe 

Pełnoklatkowy i manualny obiektyw mierzy 73.3 x 83.5 mm i waży 720 g, a tubus został w całości wykonany z metalu. Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 III jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniami Sony FE, Canon RF, Nikon Z. Zapłacimy za niego 799 dolarów.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron wprowadza trzy nowe kompaktowe i niedrogie stałki do Sony E
Tamron wprowadza trzy nowe kompaktowe i niedrogie stałki do Sony E
Tamron 20 mm f/2.8 Di III OSD, 24 mm f/2.8 Di III OSD i 35 mm f/2.8 Di III OSD to trzy nowe obiektywy stałoogniskowe, które sprawić mają, że wasz bezlusterkowy zestaw znów stanie się...
3
0
Tamron dokonuje niemożliwego i zapowiada wyjątkowo kompaktowy zoom 70-180 mm f/2.8 Di III VXD do Sony E
Tamron dokonuje niemożliwego i zapowiada wyjątkowo kompaktowy zoom 70-180 mm f/2.8 Di III VXD do...
Wraz z konstrukcjami do systemu Sony E, Tamron wydaje się przeżywać drugą młodość. Najnowszy obiektyw 70-180 mm f/2.8 ma szansę stać się hitem sprzedaży.
26
1
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix rozszerza linię obiektywów filmowych o model 45 mm T1.5, który zapewniać ma wysoką jakość optyczną i wygodnie zaprojektowany tubus.
7
0