Olympus M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3 to rekordowy 16.6x zoom optyczny w kompaktowym wydaniu

Olympus M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3 to rekordowy 16.6x zoom optyczny w kompaktowym wydaniu

Niespotykany zakres ogniskowych o ekwiwalencie 24-400 mm, zaawansowana optyka, szybki i precyzyjny AF, a także wyjątkowo kompaktowa, a do tego w pełni uszczelniona konstrukcja - oto najważniejsze cechy zaprezentowanego M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3.

Jeśli do tej pory użytkownikom w systemie Olympusa brakowało wszechstronnego superteleobiektywu, to dzisiejsza premiera powinna ich mocno zaciekawić. Zaprezentowany M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3 to „najwydajniejszy zoom, który zapewnia najwyższy współczynnik powiększenia wśród obiektywów kompatybilnych z aparatami bezlusterkowymi“ - zaznacza producent. Najnowsza propozycja Olympusa gwarantuje aż 16.6x zoom optyczny z zakresem ogniskowych o ekwiwalencie 24-400 mm.

Wyraziste zdjęcia i uniwersalny zoom

Na jego układ optyczny składa się 16 elementów ulokowanych w 11 grupach. Odpowiednie rozmieszenie 3 soczewek asferycznych i 2 szkieł Super ED ma przeciwdziałać występowaniu aberracji chromatycznej i eliminować zniekształcenia w całym zakresie zoomu przy zachowaniu kompaktowych wymiarów obiektywu. Do tego producent skorzystał z 1 elementu Super HR i dwóch soczewek HR, a także autorskich powłok ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical), których zadaniem jest skuteczne redukowanie wszelkich refleksów, blików i flar występujących podczas pracy w trudnym i kontrastowym oświetleniu. Z kolei za plastykę obrazu ma odpowiadać 7-listkowa przysłona o zmiennym świetle (f/3.5 na ekw. 24 mm i f/6.3 na ekw. 400 mm), którą będziemy w stanie domknąć do f/22. Wprawdzie nowy M.Zuiko nie został wyposażony w optyczną stabilizację, to będzie w pełni kompatybilny z wbudowanym w korpusy bezlusterkowców Olympusa system redukcji drgań.

Wydajny AF i uszczelniona obudowa

M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3 ma także odznaczać się szybkim, precyzyjnym i cichym przeostrzaniem - zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. Obiektyw został wyposażony w sprawdzony wewnętrzny mechanizm ustawiania ostrości MSC (Movie and Still Compatible), który podczas ogniskowania porusza tylko jedną lekką soczewką. Dzięki temu powinniśmy być w stanie uchwycić w kadrze niejedną dynamiczną akcję. Co więcej, obiektyw ma umożliwiać doskonałe zbliżenia - minimalna odległość ogniskowania wynosi zaledwie 10 cm.

Wprawdzie nowy model nie jest reprezentantem serii Pro, to jednak tubus został w pełni uszczelniony i jak zapewnia producent, ma charakteryzować się taką samą - co w przypadku profesjonalnych konstrukcji - odpornością na kurz, zachlapania oraz niskie temperatury, dzięki czemu będziemy mogli nim pracować w każdych warunkach pogodowych. Na domiar tego superteleobiektyw Olympusa jest wyjątkowo kompaktowy - mierzy 77,5 x 99,7 mm i waży 455 g. Całkiem nieźle jak na zoom o ekwiwalencie 24-400 mm.

Oficjalne zdjęcia przykładowe

1/640s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: ekw. 62 mm

1/125s, f/9, ISO 400, ogniskowa: ekw. 24 mm

1/800s, f/4.5, ISO 200, ogniskowa: ekw. 46 mm

1/80s, f/3.5, ISO 200, ogniskowa: ekw. 24 mm

1/30s, f/6.3, ISO 640, ogniskowa: ekw. 400 mm 

Cena i dostępność

Olympus M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3 będzie dostępny w sprzedaży pod koniec marca 2019 roku. Za obiektyw zapłacimy 900 dolarów. Polska cena jak na razie nie została ujawniona.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Tenba Fulton 14L - test plecaka
21 Maj 2019
Nowa linia Fulton to miejskie plecaki fotograficzne dla osób, które oprócz sprzętu chcą zabrać także rzeczy codziennego użytku i akcesoria, a przy tym zadbać o bezpieczeństwo i dobrze się prezentować. Sprawdzamy czy rzeczywiście spełniają te oczekiwania.
1
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12