Voigtländer Ultron 35 mm f/2 i Color-Skopar 21 mm f/3.5 - nowe szkła z serii Vintage Line

0
Maciej Luśtyk
27 Listopad 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Stylizowana na lata 50. XX wieku, manualna seria Voigtlander Vintage Line doczekała się kolejnych reprezentantów. Tym razem otrzymujemy ogniskowe 21 i 35 mm, a producent jak zawsze obiecuje optykę najwyższej jakości.

Niedawno swoja oficjalną premierę miał model Voigtlander Color-Skopar 21 mm f/3.5. Teraz otrzymujemy jego odpowiednik w serii Vintage Line, z mocowaniem do aparatów Leica M. Model Color-Skopar Vintage Line 21 mm f/3.5 Aspherical VM wyróżnia się oryginalnym, nawiązującym do klasycznych konstrukcji wzornictwem i bardzo kompaktową budową - mierzy jedyne 52 x 29,9 mm przy wadze 180 g. A trzeba zaznaczyć, że mamy tu do czynienia z całkowicie metalową konstrukcją.

Szkło stworzono w oparciu o 9 soczewek ułożonych w 8 grupach, które pozwolą nam na ostrzeni z minimalnej odległości 50 cm. Z kolei 10-listkową przysłonę domkniemy do wartości f/22. Producent obiecuje, że zastosowanie soczewki asferycznej pozytywnie wpłynie na ostrość obrazu w przypadku pracy z szeroko otwartą przysłoną. Na szkło nakręcimy filtry o średnicy 39 mm.

Voigtlander Color-Skopar Vintage Line 21 mm f/3.5 Aspherical VM

Drugi z pokazanych obiektywów to Voigtlander Ultron Vintage Line 35 mm f/2 Aspherical VM, czyli już druga, nieco ciemniejsza 35-tka w serii. Układ optyczny obiektywu to 8 elementów w 5 grupach. Podobnie jak w przypadku modelu 21 mm, tu też otrzymujemy soczewkę asferyczną, a sam obiektyw pozwoli na ostrzenie już z odległości 58 mm.

Podobnie też otrzymujemy 10-listkową przysłonę (maksymalne domknięcie do f/22) oraz w pełni metalową, kompaktową obudowę (52 x 28 mm, 170 g) z gwintem filtra o średnicy 39 mm.

Voigtlander Ultron Vintage Line 35 mm f/2 Aspherical VM

Cena i dostępność

Nowe stałki w wersji z mocowaniem VM trafić mają do sprzedaży na początku przyszłego roku. Ich dokładna cena na rynku europejskim nie jest jeszcze znana. Bezpośrednie przeliczenie cen w Azji każe nam przypuszczać, że będzie ona oscylować na poziomie 3-3,5 tys. złotych.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem cosina.co.jp.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
1
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)