Voigtlander Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical oficjalnie zaprezentowany

Voigtlander Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical oficjalnie zaprezentowany

Po miesiącach oczekiwań Voigtlander w końcu zaprezentował model Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical - szerokokątną stałkę zoptymalizowaną pod względem sensorów o dużej rozdzielczości stosowanych w pełnoklatkowych bezlusterkowcach Sony. Obiektyw w sprzedaży ma pojawić się już w przyszłym miesiącu. Koszt: około 750 dolarów.

O w pełni manualnym obiektywie Voigtlander Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical z mocowaniem Sony E po raz pierwszy usłyszeliśmy na początku marca. Właśnie wtedy producent zapowiedział trwające prace nad konstrukcją, która ma „odznaczać się wyjątkową wyrazistością oraz kolorystyką zdjęć“. Po pół roku oczekiwań szerokokątna stałka została oficjalnie zaprezentowana.

Optyka stworzona z myślą o wysokiej rozdzielczości

Układ optyczny składa się z 9 soczewek ulokowanych w 8 grupach i zapewnia 91.2° pole widzenia. Za plastykę odpowiada 10-listkowa przysłona, którą będziemy mogli operować w zakresie f/3.5-f/22. Jak zapewnia producent, w przypadku tego modelu mamy mieć do czynienia z konstrukcją optyczną zoptymalizowaną pod względem sensorów o dużej rozdzielczości stosowanych w pełnoklatkowych bezlusterkowcach Sony E. Wysoka jakość i wyrazistość obrazu ma być otrzymana nie tylko w centrum, lecz także na brzegach kadru, co przy stałce o 21 mm ogniskowej może być nie lada wyczynem. Do tego powinniśmy cieszyć się rzetelną reprodukcją kolorów oraz odpowiednio korygowanymi wadami optyki. Niemniej jednak podczas fotografowania w bardziej wymagających warunkach będziemy mogli nakręcić filtry o średnicy 52 mm.

Wytrzymały i kompaktowy tubus

Minimalna odległość ostrzenia w przypadku tego modelu to 20 cm, co w połączeniu z nominalnym otworem przysłony f/3.5 ma zagwarantować „rysowanie z intensywną perspektywą charakterystyczną dla ultraszerokokątnego obiektywu“. Ostrzyć będziemy ręcznie za pomocą specjalnie wyprofilowanego i rowkowanego pierścienia, który ma obracać się z wyjątkową płynnością i precyzją.

Poza tym nowy Voigtlander - podobnie jak inne konstrukcje producenta - to metalowa konstrukcja. Do tego odznacza się całkiem kompaktowym tubusem - mierzy zaledwie 62.8 × 39.9 mm i waży 230 g. Warto także zauważyć, że bagnet obiektywu został wyposażony w elektroniczne styki. Dzięki temu parametry stałki będą zapisane w danych EXIF. Poza tym Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical zawiera enkoder odległości, co oznacza, że model ten będzie kompatybilny z 5-osiową stabilizacją obrazu dostępną w aparatach Sony.

Voigtlander Color-Skopar 21 mm f/3.5 Aspherical ma być dostępna w sprzedaży od października tego roku. Za obiektyw przyjdzie nam zapłacić około 750 dolarów.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon PowerShot G5 X Mark II - pierwsze wrażenia
10 Lip 2019
G5 X Mark II przeszedł kompletną przemianę. Najnowszy model z serii Canon PowerShot w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Otrzymujemy usprawnioną matrycę i procesor, zoom optyczny o większym zakresie, szybszy system AF, a także zupełnie nowy wygląd i ergonomię z odchylanym do pozycji selfie ekranem i wysuwanym wizjerem elektronicznym.
1
Canon PowerShot G5 X Mark II - zdjęcia przykładowe
10 Lip 2019
Ciekawi, jak w praktyce prezentuje się najnowszy kompakt Canona? Wczoraj, podczas polskiej premiery G5 X Mark II, mieliśmy okazję pobawić się tym modelem. Zobaczcie na co go stać.
4
Canon RF 85 mm f/1.2L USM - zdjęcia przykładowe
1 Lip 2019
Ciekawi jak w praktyce wypada Canon RF 85 mm f/1.2L USM? Zobaczcie zdjęcia przykładowe i oceńcie, czy ten obiektyw może być jednym z powodów do przesiadki na bezlusterkowy system producenta.
6
Fujifilm GFX 100 - pierwsze wrażenia
27 Cze 2019
GFX 100 to aparat, który w świecie średnioformatowych bezlusterkowców ma „przekraczać granice”. Jednak czy flagowiec systemu Fujifilm faktycznie sprosta wymaganiom fotografów? Oto nasze wnioski i przemyślenia.
2