Zostań w domu, zamów taniej!
Nie wychodź z domu i zamów online swoje ulubione pisma 20% taniej. Skorzystaj z kodu rabatowego: czytajwdomu

Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART - pogromca systemowych reporterskich zoomów?

3

Autor: Maciej Luśtyk

21 Luty 2017
Artykuł na: 6-9 minut

To z pewnością jedno z bardziej oczekiwanych szkieł przez fotografów zajmujących się szeroko pojętym reportażem. Obiektyw 24-70 mm z linii ART ma być szybki i odporny, a przy tym oferować doskonałej jakości optykę.

Sigma w dość krótkim czasie z producenta optyki drugiej kategorii wyrosła na dostarczyciela jednych z najlepszych szkieł na rynku, czego dowodem jest rozwijana od dwóch lat linia świetnie ocenianych profesjonalnych obiektywów z serii ART (obiektyw Sigma 85 mm f/1.4 ART został ostatnio uznany przez DxO za najlepsze tego typu szkło na rynku). 

Szkła Sigmy są też zwykle tańsze od systemowych odpowiedników Canona i Nikona. Nic więc dziwnego, że już od długiego czasu fotografowie na forach internetowych ubolewali nad brakiem w ofercie producenta alternatywy dla jasnych systemowych zoomów reporterskich. Ich prośby zostały wysłuchane - dziś producent pokazał obiektyw 24-70 mm f/2.8 z linii ART.

Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART posiada układ optyczny zbudowany na bazie aż 19 soczewek w 14 grupach, gdzie 4 elementy to soczewki asferyczne, a trzy wykonano ze szkła o obniżonym współczynniku dyspersji, co według producenta pozwoliło zapewnić “wybitną jakość optyczną od środka do brzegów kadru” oraz zminimalizować wszelkie wady optyczne. Ponadto przednią soczewkę pokryto warstwą hydrofobową, co ułatwić ma jej czyszczenie. Za pomocą obiektywu będziemy mogli ostrzyć z minimalnej odległości 37 cm.

Przysłonę domkniemy maksymalnie do wartości f/22, a dzięki jej 9 zaokrąglonym listkom i dużej światłosile obiektywu, będziemy mogli uzyskać wyjątkowo plastyczne rozmycie obrazu. "Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii, soczewki wytwarzane są z dokładnością setnych części mikrometra. Tak precyzyjne ukształtowanie soczewek pozwoliło obiektywowi produkować bardzo naturalny i miękki efekt bokeh, bez widocznych koncentrycznych kręgów, typowych dla soczewek asferycznych." - czytamy w informacji prasowej. Czy będziemy mieli do czynienia z pogromcą systemowych zoomów? Niecierpliwie czekamy aż obiektyw trafi do nas na testy.

Nowy obiektyw wyposażono także w cichy, ultradźwiękowy napęd autofokusa HSM, który ma być o 30% szybszy od swojego poprzednika, a na pokładzie znajdziemy także system optycznej stabilizacji obrazu oraz uszczelnienia, które uchronią konstrukcję przed kurzem i zachlapaniami. Obiektyw będzie też kompatybilny z urządzeniem personalizującym USB DOCK.

Szkło o wymiarach 88 x 107,6 mm trafi do sprzedaży w wersjach z mocowaniami Canon EF, Nikon F i Sigma. Niestety na razie nie wiadomo kiedy i w jakiej cenie. Obiektyw będzie także kompatybilny z konwerterem MC-11, za pomocą którego podepniemy go do aparatów systemu Sony E. Polskiej ceny na razie nie znamy.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sigma-global.com.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Trzy nowe kompaktowe stałki Sigmy - premiera już we wtorek
Trzy nowe kompaktowe stałki Sigmy - premiera już we wtorek
Po kompaktowym obiektywie 45 mm f/2.8 DG DN, Sigma szykuje premierę trzech kolejnych niewielkich obiektywów do bezlusterkowców - modeli 24 mm f/3.5 DG DN, 35 mm f/2 DG...
12
0
Nadchodzi Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RX D - zoom, dla którego porzucisz pełną klatkę
Nadchodzi Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RX D - zoom, dla którego porzucisz pełną klatkę
Wyciekły informacje na temat nowego obiektywu zoom Tamron, który oferując ekwiwalent ogniskowych 25-105 mm i dużą jasność, ma szansę przynieść rewolucję w systemach...
20
14
Tokina ATX-i 17-35 mm f/4 - szerokokątny zoom do pełnej klatki
Tokina ATX-i 17-35 mm f/4 - szerokokątny zoom do pełnej klatki
Tokina zaprezentowała szerokokątny zoom nowej generacji. Model z serii ATX-i dostępny jest w wersji z bagnetami Canon EF oraz Nikon F ma do zaoferowania
0
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)