Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART - pogromca systemowych reporterskich zoomów?

Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART - pogromca systemowych reporterskich zoomów?

To z pewnością jedno z bardziej oczekiwanych szkieł przez fotografów zajmujących się szeroko pojętym reportażem. Obiektyw 24-70 mm z linii ART ma być szybki i odporny, a przy tym oferować doskonałej jakości optykę.

Sigma w dość krótkim czasie z producenta optyki drugiej kategorii wyrosła na dostarczyciela jednych z najlepszych szkieł na rynku, czego dowodem jest rozwijana od dwóch lat linia świetnie ocenianych profesjonalnych obiektywów z serii ART (obiektyw Sigma 85 mm f/1.4 ART został ostatnio uznany przez DxO za najlepsze tego typu szkło na rynku). 

Szkła Sigmy są też zwykle tańsze od systemowych odpowiedników Canona i Nikona. Nic więc dziwnego, że już od długiego czasu fotografowie na forach internetowych ubolewali nad brakiem w ofercie producenta alternatywy dla jasnych systemowych zoomów reporterskich. Ich prośby zostały wysłuchane - dziś producent pokazał obiektyw 24-70 mm f/2.8 z linii ART.

Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART posiada układ optyczny zbudowany na bazie aż 19 soczewek w 14 grupach, gdzie 4 elementy to soczewki asferyczne, a trzy wykonano ze szkła o obniżonym współczynniku dyspersji, co według producenta pozwoliło zapewnić “wybitną jakość optyczną od środka do brzegów kadru” oraz zminimalizować wszelkie wady optyczne. Ponadto przednią soczewkę pokryto warstwą hydrofobową, co ułatwić ma jej czyszczenie. Za pomocą obiektywu będziemy mogli ostrzyć z minimalnej odległości 37 cm.

Przysłonę domkniemy maksymalnie do wartości f/22, a dzięki jej 9 zaokrąglonym listkom i dużej światłosile obiektywu, będziemy mogli uzyskać wyjątkowo plastyczne rozmycie obrazu. "Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii, soczewki wytwarzane są z dokładnością setnych części mikrometra. Tak precyzyjne ukształtowanie soczewek pozwoliło obiektywowi produkować bardzo naturalny i miękki efekt bokeh, bez widocznych koncentrycznych kręgów, typowych dla soczewek asferycznych." - czytamy w informacji prasowej. Czy będziemy mieli do czynienia z pogromcą systemowych zoomów? Niecierpliwie czekamy aż obiektyw trafi do nas na testy.

Nowy obiektyw wyposażono także w cichy, ultradźwiękowy napęd autofokusa HSM, który ma być o 30% szybszy od swojego poprzednika, a na pokładzie znajdziemy także system optycznej stabilizacji obrazu oraz uszczelnienia, które uchronią konstrukcję przed kurzem i zachlapaniami. Obiektyw będzie też kompatybilny z urządzeniem personalizującym USB DOCK.

Szkło o wymiarach 88 x 107,6 mm trafi do sprzedaży w wersjach z mocowaniami Canon EF, Nikon F i Sigma. Niestety na razie nie wiadomo kiedy i w jakiej cenie. Obiektyw będzie także kompatybilny z konwerterem MC-11, za pomocą którego podepniemy go do aparatów systemu Sony E. Polskiej ceny na razie nie znamy.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sigma-global.com.

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Leica Q2 - zdjęcia przykładowe
20 Mar 2019
Nowa pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 47,4 Mp, dobrze znany szerokokątny obiektyw Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, uszczelniony korpus i odświeżona ergonomia - zobaczcie na co stać drugą generację kompaktu Leiki.
0
Venus Optics Laowa 9 mm f/2.8 Zero-D teraz także w wersji z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie
15 Mar 2019
Pokazana w zeszłym roku ultraszerokokątna stałka bez dystorsji doczekała się wariantu z mocowaniem M43. Na sklepowe póki trafi jeszcze w marcu.
0
Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe
11 Mar 2019
O modelu Lumix S1R powiedziano już wiele, jednak jakość obrazu wciąż pozostawała pewną tajemnicą. Do teraz. W nasze ręce wpadł flagowiec nowego pełnoklatkowego systemu Panasonica!
4
Ricoh GR III - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
8 Mar 2019
Najnowszy kompakt Ricoh GR III pretenduje do miana najdoskonalszego stałoogniskowego aparatu kompaktowego w historii. Czy ma szansę podbić tę specyficzną niszę? Sprawdźcie nasze wnioski po jednym dniu spędzonym z aparatem.
1