Sigma 135 mm f/1.8 DG HSM ART - zdjęcia przykładowe

Według zapewnień Sigmy, nowa portretówka o ogniskowej 135 mm oferować ma wyjątkowe bokeh, szybki AF i klarowny, ostry obraz już od maksymalnego otworu przysłony. Zobaczcie, jak radzi sobie w praktyce.

0

Autor: Maciej Luśtyk

17 Maj 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Serce obiektywu Sigma 135 mm f/1.8 DG HSM ART stanowi 13 soczewek rozmieszczonych w 10 grupach. Wśród nich znajdziemy soczewki SLD oraz FLD, wykonane ze szkła o obniżonym współczynniku dyspersji, których zadaniem jest minimalizowanie wielobarwnych aberracji. W najnowszym modelu zastosowano także 9-listkową przysłonę kołową, która w połączeniu z ognikową 135 mm ma zapewniać przyjemne dla oka rozmycie nieostrości, nie tylko przy niskich wartościach przysłony.

Sigma 135 mm f/1.8 DG HSM ART

Za ustawianie ostrości odpowiada silnik HSM, a dzięki nowemu algorytmowi przeostrzanie ma być o 30% szybsze niż w przypadku poprzednich modeli firmy. Poza tym napęd AF nie ma klasycznych połączeń mechanicznych - taka konstrukcja pozwala na ręczne doostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF. Dodatkowo na tubusie znajdziemy przełącznik umożliwiający wybranie zakresu długości ostrzenia, dzięki czemu w danym przedziale ogniskowych system AF ma działać jeszcze sprawniej.

Szkło zostało w pełni uszczelnione i jest dostępne w wersjach z mocowaniami Canon EF, Nikon F oraz Sigma. Na polskim rynku za obiektyw zapłacimy 5990 zł.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

Zdjęcia przykładowe wykonaliśmy aparatem Canon EOS 5D Mark III, na ustawieniach standardowych.

1/200 s, f/1.8, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

1/640 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 m

1/320 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/250 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/125 s, f/1.8, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

1/500 s, f/1.8, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

1/160 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/320 s, f/1.8, ISO 200, ogniskowa: 135 mm

1/640 s, f/2, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

1/125 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/800 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/400 s, f/1.8, ISO 200, ogniskowa: 135 mm

1/320 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/250 s, f/2, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

1/1250 s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/1000 s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 135 mm

1/800 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/6400 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/160 s, f/4, ISO 320, ogniskowa: 135 mm

1/1250 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/1600 s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/250 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/400 s, f/1.8, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

1/640 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/250 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/125 s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

1/100 s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/3200 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/1250 s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/1000 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/250 s, f/2, ISO 200, ogniskowa: 135 mm

1/800 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

Przysłony:

1/500 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/200 s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/200 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 135 mm

1/160 s, f/5.6, ISO 320, ogniskowa: 135 mm

1/100 s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

1/125 s, f/11, ISO 800, ogniskowa: 135 mm

1/80 s, f/16, ISO 1000, ogniskowa: 135 mm

1/1250 s, f/1.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/800 s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/400 s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/200 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/100 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/60 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 135 mm

1/125 s, f/11, ISO 400, ogniskowa: 135 mm

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony 14 mm f/1.8 GM - zdjęcia przykładowe i pierwsze wnioski
Sony 14 mm f/1.8 GM - zdjęcia przykładowe i pierwsze wnioski
To najszersza stałka w systemie i pierwszy tak szeroki model z profesjonalnej linii G-Master. Finalny egzemplarz trafił w nasze ręce jeszcze przed premierą,...
7
1
Sony FE 24 mm f/2.8 G, FE 40 mm f/2.5 G i FE 50 mm f/2.5 G - sprawdzamy kompaktowe stałki do Sony E
Sony FE 24 mm f/2.8 G, FE 40 mm f/2.5 G i FE 50 mm f/2.5 G - sprawdzamy kompaktowe stałki do Sony E
Nowe trio obiektywów Sony to kompaktowa oferta stałek, której wśród natywnej optyki od dawna brakowało. Mimo ukierunkowania na amatorów mają jednak oferować przyzwoitą...
6
14
Sony FE 50 mm f/1.2 GM - test obiektywu
Sony FE 50 mm f/1.2 GM - test obiektywu
Sony prezentuje najjaśniejszy natywny obiektyw w swoim systemie, który dodatkowo oferować ma bezkonkurencyjną optykę. Sprawdzamy czy to rzeczywiście nowy święty graal...
10
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)