Tomasz Tomaszewski zwycięzcą konkursu SocialDocumentary.net

0

Autor: Marcin Grabowiecki

22 Grudzień 2009
Artykuł na: 4-5 minut
Tomasz Tomaszewski zdobył pierwszą nagrodę w konkursie fotografii dokumentalnej "Crisis & Opportunity: Documenting the Global Recession" organizowanym przez SocialDocumentary.net. Gratulujemy!
fot. Tomasz Tomaszewski

SocialDocumentary.net ogłosiło wyniki konkursu fotografii dokumentalnej "Crisis & Opportunity: Documenting the Global Recession". Zwycięzcą został Tomasz Tomaszewski. Fotograf przedstawił zestaw opowiadający o Górnym Śląsku zatytułowany "Hades?". Tomaszewski pracował nad materiałem między marcem a sierpniem bieżącego roku. Pokazuje w nim etos pracy, tradycje i zwyczaje Ślązaków. Swoimi zdjęciami składa hołd ludziom dumnym ze swojej pracy.

Tomasz Tomaszewski - członek Związku Polskich Artystów Fotografików, agencji Visum Archiv w Hamburgu, agencji Image Collection w Waszyngtonie oraz American Society of Magazine Photographers. Zajmuje się fotografią prasową, publikował swoje zdjęcia zarówno w najważniejszych pismach polskich jak i w największych magazynach zagranicznych, między innymi: Stern, Paris Match, GEO, New York Times, Time, Fortune, Vogue, Die Zeit, Elle. Wydał kilka książek autorskich: OSTATNI - Współcześni Żydzi Polscy (tekst Małgorzata Niezabitowska), W poszukiwaniu Ameryki (tekst Małgorzata Niezabitowska), Cyganie Polscy (tekst Jerzy Ficowski), W Centrum, Niezwykła Hiszpania, Rzut Beretem oraz ilustrował swoimi pracami kilkanaście prac zbiorowych. Autor wielu wystaw indywidualnych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Izraelu, Japonii, Holandii, Włoszech, Irlandii, Niemczech, Polsce i na Madagaskarze. Laureat polskich oraz międzynarodowych nagród fotograficznych. Od dwudziestu lat współpracuje z magazynem National Geographic, w którym opublikował 18. esejów fotograficznych, a od roku 1999 jest głównym konsultantem jego polskiej edycji. Uczy fotografii w Polsce, USA, Niemczech i we Włoszech.

Wszystkie nagrodzone zdjęcia możemy zobaczyć na stronie: www.socialdocumentary.net.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
21
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)