10 milionów amatorskich cyfrowych EOS-ów

0

Autor: Michal Grzegorczyk

20 Kwiecień 2009
Artykuł na: 4-5 minut
Canon poinformował o kolejnym jubileuszu. Chodzi o lustrzanki cyfrowe z segmentu amatorskiego. Od czasu premiery EOS-a 300D w 2003 roku wyprodukowano 10 milionów sztuk tych aparatów.

Ogłoszony dziś jubileusz Canona dotyczy lustrzanek EOS z segmentu amatorskiego. Od czasu premiery modelu EOS 300D w 2003 roku japońska firma wyprodukowała 10 milionów egzemplarzy tych aparatów. To kolejny jubileusz firmy w ostatnim czasie. Wcześniej Canon świętował już 100 milionów kompaktów, 40 milionów obiektywów EF i 30 milionów aparatów EOS.

{BIT|Firma Canon osiągnęła kolejny kamień milowy w produkcji konsumenckich lustrzanek cyfrowych - 10 milionów sztuk wypuszczonych na rynek.

Amstelveen, Holandia, kwiecień 2009: Firma Canon z dumą informuje, iż wyprodukowała w skali światowej już ponad 10 milionów konsumenckich lustrzanek cyfrowych od czasu premiery pierwszego aparatu EOS 300D w 2003 roku. Produkty DSLR firmy Canon osiągały numer 1 w rankingach GfK, badających hity rynku fotograficznego. Po inauguracji konsumenckiego segmentu lustrzanek cyfrowych modelem aparatu EOS 300D, pozycja lidera na rynku w tym segmencie została przekazana kolejnemu modelowi EOS 350D wprowadzonemu w 2005 roku, następnie EOS 400D w 2006 roku oraz modelowi EOS 450D w 2008 roku. Firma Canon żywi nadzieję, że trend ten zostanie niezmienny względem ostatnio wypuszczonej na rynek lustrzanki konsumenckiej EOS 500D.

Rosnąca na rynku ilość konsumenckich lustrzanek cyfrowych miała ogromny wpływ na rozwój rynku obiektywów. Portfolio obiektywów EF firmy Canon jest obecnie najbardziej rozległe i popularne w skali światowej, prezentuje bowiem ponad 60 modeli, a dotychczasowa sprzedaż sięga 40 milionów sztuk.
Ostatnio firma Canon obchodziła 50. rocznicę wprowadzenia na rynek produktu jakim jest lustrzanka (SLR - single lens reflex) - pierwszym aparatem tego typu był Canon Flex wprowadzony w maju 1959. Ponad 50 milionów lustrzanek firmy Canon zostało sprzedanych w skali światowej, co więcej, aparaty te stanowią kryterium standardu dla amatorskiej jak i profesjonalnej fotografii.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
22
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)