Grand Press Photo 2021: poznaliśmy finalistów konkursu na książkę fotograficzną roku

Autor: Redakcja Fotopolis

27 Maj 2022
Artykuł na: 4-5 minut

Organizator Grand Press Photo ogłosił nominacje w ramach Photo Book of the Year 2021. O tytuł książki roku rywalizuje w tym roku pięć tytułów.

Photo Book of the Year 2021 jest osobnym konkursem w ramach GPP a jego celem jest wyłonienie najlepszej książki z fotografią reporterską i dokumentalną, wydaną premierowo w 2021 roku. Spośród 25 zgłoszonych pozycji, jury w składzie: Maga Ćwieluch, Jan Piechota, Paweł Rubkiewicz i Mateusz Sarełło, wybrało do finału pięć tytułów.

„Arche” Kacpra Kowalskiego, wydawca Kacper Kowalski FABRYKA

 

Historia Polski” Michała Sity, wydawca Michał Sita / Pix.House

I am warning you” Rafała Milacha, wydawca GOST

Przedstawienia| Performances” Bartka Warzechy, wydawca Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

Strajk” Rafała Milacha, wydawca Galeria Jednostka

 

Skład jurorski:

Maga Ćwieluch

Fotografka, kuratorka, projektantka. Absolwentka Instytutu Twórczej Fotografii Uniwersytetu Śląskiego w Opawie (Czechy), gdzie obecnie realizuje studia doktoranckie. Była związana z Muzeum w Gliwicach oraz z Czytelnią Sztuki od momentu jej powstania w 2010 roku. Pomysłodawczyni konkursu na projekt książki fotograficznej organizowanego przez Czytelnię Sztuki. W latach 2013–2017 współkuratorka projektu Fotografia Kolekcjonerska obejmującego wystawy i aukcje polskiej fotografii. Autorka książki „Elegant” (Czytelnia Sztuki, 2015) oraz współautorka publikacji „Balcerek” (Czytelnia Sztuki/Muzeum w Gliwicach, 2012).

Jan Piechota

Projektant komunikacji wizualnej. Współpracuje z interdyscyplinarnymi grupami inżynierów, naukowców, projektantów i artystów skupiających się na projektowaniu prospołecznym i typografii. Współinicjator międzynarodowych projektów badawczych i projektowych. Organizator warsztatów, sympozjów, wystaw i konferencji. Jest również autorem tekstów i redaktorem publikacji z zakresu projektowania graficznego. Pracuje jako adiunkt w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie, członek Integral Designers.

Mateusz Sarełło

Fotograf, autor i edytor książek fotograficznych. Rezydent Cité des Arts w Paryżu w ramach City of Paris Grant. Jego książka „Swell” znalazła się w finale Pictures of the Year International i zdobyła wyróżnienie w konkursie Best Photography Book from Central and Eastern Europe. Autor nagradzany i wyróżniany w wielu konkursach, m.in.: Prix Photo La Quatrieme Image, Center Santa Fe Awards, Celeste Prize, FotoVisura Grant, Photolucida Critical Mass, Lens Culture Exposure Awards. Wcześniej związany z Instytutem Kultury Wizualnej w Warszawie. Kurator Sekcji ShowOFF Miesiąca Fotografii w Krakowie.

Paweł Rubkiewicz

Współzałożyciel sieci księgarni poświęconej sztuce i kulturze Bookoff, współorganizator Warszawskich Targów Książki Artystycznej, miłośnik fotografii amerykańskiej. Absolwent Wydziału Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 2002–2005 studiował na Europejskiej Akademii Fotografii. W ramach prowadzenia księgarni współpracuje z Muzeum Sztuki Nowoczesnej, a także łódzkimi Fotofestiwalem i Festiwalem Łódź Design. Współorganizator konkursu Fotograficzna Publikacja Roku. 

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły