Krótko

Nikon prognozuje wyjście na prostą do końca 2022 roku. Szykuje się też sporo nowych szkieł

Autor: Maciej Luśtyk

25 Marzec 2021
Artykuł na: 2-3 minuty

W tym roku Nikon zaliczy rekordowe straty, ale producent patrzy w przyszłość z nadzieją i prognozuje, że do końca 2022 roku firma będzie przynosić zyski. W międzyczasie zobaczymy też sporo nowej optyki.

Ostatni rok nie był dla Nikona łatwy. Firma od lat boryka się z problemami i restrukturyzacją, a tegoroczne pandemiczne perypetie spowodowały, że korporacja prognozuje zamknąć rok fiskalny 2020 z rekordową stratą i zapowiada obcięcie kosztów produkcyjnych.

Firma zapowiadała też ukierunkowanie wszystkich sił w najbliższych latach na rozwój systemu bezlusterkowego. Teraz otrzymujemy tego dodatkowe potwierdzenie. W wywiadzie dla serwisu Nikkei, dyrektor finansowy Nikona Muneaki Tokunari zapowiada, że firma planuje powrócić do rentowności do końca roku fiskalnego 2022 (marzec 2023). Najbliższy rok fiskalny prawdopodobnie też jeszcze przyniesie straty, ale dzięki szybkiemu ich rozliczeniu, redukcji kosztów i spodziewanej stabilizacji rynku, prognozy na rok 2022 w nikonie są optymistyczne.

Czy jednak cięcie kosztów nie wpłynie na premiery, z którymi Nikon i tak jest nieco spóźniony? Jak ujawnia Tokunari, do marca 2022 roku w ofercie systemu znajdować ma się w sumie 30 obiektywów serii Z, co oznacza, że na przestrzeni dwóch najbliższych lat powinniśmy zobaczyć ok. 14 nowych premier z kategorii optyki.

Trzymamy kciuki, żeby plan na wyjście z dołka zakończył się sukcesem. O tym przekonamy się jednak najwcześniej dopiero w 2022 roku.

Więcej informacji znajdziecie na stronie nikkei.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)