Technologia opracowana przez NVIDIA usunie nawet największe cyfrowe szumy i artefakty z niebywałą dokładnością

Technologia opracowana przez NVIDIA usunie nawet największe cyfrowe szumy i artefakty z niebywałą dokładnością

NVIDIA zamierza zrewolucjonizować cyfrowe obrazowanie i pracę nad postprodukcją zdjęć. Zaprezentowane narzędzie bazujące na sztucznej inteligencji jest w stanie efektywnie usunąć cyfrowe szumy, znaki wodne oraz wszelkie artefakty. Udostępnione przez naukowców przykłady imponują.

Naukowcy z NVIDIA nie próżnują. Na początku tego roku potwierdzili prace nad FastPhotoStyle - technologią opartą o możliwości sieci neuronowych, która pozwoli diametralnie zmienić styl i wygląd zdjęcia na podstawie obrazu referencyjnego. Zademonstrowali także prototypowe narzędzie do punktowego korygowania, odzyskiwania i usuwania niechcianych artefaktów i fragmentów ze zdjęć.

Tym razem inżynierowie NVIDIA we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Aalto i Massachusetts Institute of Technology (MIT) pokazali światu narzędzie, które może zrewolucjonizować postprodukcję zdjęć.

 

Nowa technologia bazująca na sztucznej inteligencji (AI) nie tylko automatycznie usuwa cyfrowe szum i ziarno, lecz także wszelkie znaki wodne czy niechciane artefakty. Jak zaznacza NVIDIA, poza naturalnym zastosowaniem tej technologii w dziedzinie cyfrowego obrazowania, z rozwiązania będzie można korzystać również na polu nauki i medycyny, gdzie wszelkiego rodzaju obrazy są podatne na zniekształcenia. Przy pomocy opracowywanego narzędzia możliwa będzie natychmiastowa i dokładna poprawa jakości i szczegółowości.

Do stworzenia tej technologii inżynierowie wykorzystali procesory graficzne NVIDIA Tesla P100 z platformą do nauki głębokiego uczenia TensorFlow. Następnie zespół naukowców „przeszkolił“ opracowany system na przykładach 50 tys. zdjęć. Dzięki temu zaprezentowane narzędzie jest w stanie nie tylko skutecznie redukować cyfrowe zakłócenia i usuwać wszelkie artefakty, lecz także odzyskiwać obrazy bez wglądu w oryginalne i nienaruszone pliki. Jest to więc całkowicie odmienne i rewolucyjne podejście do tego typu rozwiązań, nad którymi pracują konkurencyjne firmy.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0
Fujifilm XF10 - test aparatu
11 Paź 2018
Kierowany do hobbystów, XF10 z 24-megapikselową matrycą APS-C i stałoogniskowym, jasnym obiektywem 28 mm f/2.8 ma być ciekawą alternatywą dla smartfona i towarzyszem codziennych chwil. Zobaczcie, jak wypada w praktyce.
2