Technologia opracowana przez NVIDIA usunie nawet największe cyfrowe szumy i artefakty z niebywałą dokładnością

Technologia opracowana przez NVIDIA usunie nawet największe cyfrowe szumy i artefakty z niebywałą dokładnością

NVIDIA zamierza zrewolucjonizować cyfrowe obrazowanie i pracę nad postprodukcją zdjęć. Zaprezentowane narzędzie bazujące na sztucznej inteligencji jest w stanie efektywnie usunąć cyfrowe szumy, znaki wodne oraz wszelkie artefakty. Udostępnione przez naukowców przykłady imponują.

Naukowcy z NVIDIA nie próżnują. Na początku tego roku potwierdzili prace nad FastPhotoStyle - technologią opartą o możliwości sieci neuronowych, która pozwoli diametralnie zmienić styl i wygląd zdjęcia na podstawie obrazu referencyjnego. Zademonstrowali także prototypowe narzędzie do punktowego korygowania, odzyskiwania i usuwania niechcianych artefaktów i fragmentów ze zdjęć.

Tym razem inżynierowie NVIDIA we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Aalto i Massachusetts Institute of Technology (MIT) pokazali światu narzędzie, które może zrewolucjonizować postprodukcję zdjęć.

 

Nowa technologia bazująca na sztucznej inteligencji (AI) nie tylko automatycznie usuwa cyfrowe szum i ziarno, lecz także wszelkie znaki wodne czy niechciane artefakty. Jak zaznacza NVIDIA, poza naturalnym zastosowaniem tej technologii w dziedzinie cyfrowego obrazowania, z rozwiązania będzie można korzystać również na polu nauki i medycyny, gdzie wszelkiego rodzaju obrazy są podatne na zniekształcenia. Przy pomocy opracowywanego narzędzia możliwa będzie natychmiastowa i dokładna poprawa jakości i szczegółowości.

Do stworzenia tej technologii inżynierowie wykorzystali procesory graficzne NVIDIA Tesla P100 z platformą do nauki głębokiego uczenia TensorFlow. Następnie zespół naukowców „przeszkolił“ opracowany system na przykładach 50 tys. zdjęć. Dzięki temu zaprezentowane narzędzie jest w stanie nie tylko skutecznie redukować cyfrowe zakłócenia i usuwać wszelkie artefakty, lecz także odzyskiwać obrazy bez wglądu w oryginalne i nienaruszone pliki. Jest to więc całkowicie odmienne i rewolucyjne podejście do tego typu rozwiązań, nad którymi pracują konkurencyjne firmy.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7