500px wprowadza wyszukiwarkę fotografów dla klientów. Nowa możliwość zarobku?

Autor: Maciej Luśtyk

24 Styczeń 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Portal 500px to jeden z wiodących serwisów łączących funkcje społecznościowe z możliwością prezentacji zdjęć. Twórcy chcą jednak sprawić, by stała się także głównym kierunkiem obieranym przez potencjalnych klientów podczas poszukiwań odpowiedniego fotografa.

Serwis 500px od pewnego czasu rozwija swoją ofertę o usługi nakierowane na klientów biznesowych, dające użytkownikom możliwość dodatkowego zarobku. Warto wspomnieć chociażby o współpracy z serwisami Airbnb czy Lonely Planet czy funkcji Marketplace, za pośrednictwem której fotografowie mogę sprzedawać swoje zdjęcia. Teraz twórcy wprowadzają usługę Discovery, która w założeniu stać ma się głównym miejscem do wyszukiwania fotografów dla klientów prywatnych i małych firm.

Dział Discovery działa na zasadzie prostej wyszukiwarki. Zawężając wyniki do wybranej lokalizacji i dziedziny fotografii, potencjalni klienci mają być w stanie znaleźć najbardziej odpowiednich fotografów dla oferowanego przez siebie zlecenia. Fotografowie na swoim profilu mogą z kolei określić stawki za poszczególne usługi. Na razie platforma służy jedynie nawiązaniu kontaktu między fotografem, a klientem, co zmusza obie strony do załatwiania formalności poza portalem, twórcy mają jednak w planach wprowadzenie wsparcia dla systemów płatności i przekazywania zdjęć, a także opcję udostępniania wyszukiwarki na zewnętrznych stronach.

Przykładowy wygląd profilu w zakładce Discovery

- Chcemy by 500px stało się kompleksowym dostawcą usług dla fotografów. Wspieramy użytkowników, umożliwiając im edukację i nawiązywanie kontaktów. Chcemy też pomóc im w zarabianiu na swojej pracy - powiedział prezes firmy Andy Jang, prezentując nową funkcjonalność.

Na razie sekcja Discovery dostępna jest dla wszystkich użytkowników, niezależnie od rodzaju posiadanego konta. W jej ramach fotografowie mogą zaprezentować wybrane portfolio prac, wraz z dodatkowymi informacjami na temat swojej osoby, posiadanego sprzętu, dostępności, rodzaju oferowanych usług czy cen. Od 17 marca dostęp do niej otrzymają już tylko użytkownicy posiadający konta Plus i Awesome.

Czy nowa usługa spotka się z zainteresowaniem potencjalnych klientów? Wszystko zależy od tego, w jakim stopniu uda się ją wypromować. Biorąc jednak pod uwagę imponującą bazę około 8 mln użytkowników może być to znacznie łatwiejsze niż w przypadku analogicznych przedsięwzięć, o których słyszeliśmy na przestrzeni lat. Być może to więc dobry czas na założenie konta w serwisie.

Oprócz wprowadzenia nowej funkcji, twórcy poinformowali także o zawiązaniu współpracy z Adobe , w ramach której najlepsze prace z serwisu będą dostępne do kupienia m.in. przez użytkowników programów z pakietu Creative Cloud, za pośrednictwem usługi Adobe Stock, o której informowaliśmy Was jesienią zeszłego roku. Biorąc pod uwagę rosnący zasięg, dla niektórych może stać się ona ciekawym źródłem dodatkowego zarobku.

Nową funkcję serwisu możecie przetestować pod adresem 500px.com/directory.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Myślisz, że znasz się na analogu? Weź udział w grze i rozpoznaj rodzaje filmów po zdjęciach
Myślisz, że znasz się na analogu? Weź udział w grze i rozpoznaj rodzaje filmów po zdjęciach
Kontrasty T-Maxa i charakterystykę HP5 Plusa rozpoznajesz z kilometra? Spróbuj swoich sił w fotograficznym quizie. Ostrzegamy, nie będzie łatwo.
6
Prawda ma znaczenie. Adobe zmienia politykę dotyczącą sprzedaży obrazów AI
Prawda ma znaczenie. Adobe zmienia politykę dotyczącą sprzedaży obrazów AI
Po niedawnych kontrowersjach dotyczących handlu wygenerowanymi obrazami, mającymi ilustrować prawdziwe wydarzenia, Adobe obiecuje zmienić zasady dotyczące zgłaszania prac do Adobe...
9
World Press Photo chciało dopuścić do konkursu obrazy AI. Teraz wycofuje się ze swojej decyzji
World Press Photo chciało dopuścić do konkursu obrazy AI. Teraz wycofuje się ze swojej decyzji
W ostatnich latach konkurs WPP obrał zupełnie inne tory. W nadchodzącej edycji jury zamierzało dopuścić do konkursu „fotografie” wytworzone generatorach AI. Po fali krytyki...
8
Powiązane artykuły