500px wprowadza wyszukiwarkę fotografów dla klientów. Nowa możliwość zarobku?

Autor: Maciej Luśtyk

24 Styczeń 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Portal 500px to jeden z wiodących serwisów łączących funkcje społecznościowe z możliwością prezentacji zdjęć. Twórcy chcą jednak sprawić, by stała się także głównym kierunkiem obieranym przez potencjalnych klientów podczas poszukiwań odpowiedniego fotografa.

Serwis 500px od pewnego czasu rozwija swoją ofertę o usługi nakierowane na klientów biznesowych, dające użytkownikom możliwość dodatkowego zarobku. Warto wspomnieć chociażby o współpracy z serwisami Airbnb czy Lonely Planet czy funkcji Marketplace, za pośrednictwem której fotografowie mogę sprzedawać swoje zdjęcia. Teraz twórcy wprowadzają usługę Discovery, która w założeniu stać ma się głównym miejscem do wyszukiwania fotografów dla klientów prywatnych i małych firm.

Dział Discovery działa na zasadzie prostej wyszukiwarki. Zawężając wyniki do wybranej lokalizacji i dziedziny fotografii, potencjalni klienci mają być w stanie znaleźć najbardziej odpowiednich fotografów dla oferowanego przez siebie zlecenia. Fotografowie na swoim profilu mogą z kolei określić stawki za poszczególne usługi. Na razie platforma służy jedynie nawiązaniu kontaktu między fotografem, a klientem, co zmusza obie strony do załatwiania formalności poza portalem, twórcy mają jednak w planach wprowadzenie wsparcia dla systemów płatności i przekazywania zdjęć, a także opcję udostępniania wyszukiwarki na zewnętrznych stronach.

Przykładowy wygląd profilu w zakładce Discovery

- Chcemy by 500px stało się kompleksowym dostawcą usług dla fotografów. Wspieramy użytkowników, umożliwiając im edukację i nawiązywanie kontaktów. Chcemy też pomóc im w zarabianiu na swojej pracy - powiedział prezes firmy Andy Jang, prezentując nową funkcjonalność.

Na razie sekcja Discovery dostępna jest dla wszystkich użytkowników, niezależnie od rodzaju posiadanego konta. W jej ramach fotografowie mogą zaprezentować wybrane portfolio prac, wraz z dodatkowymi informacjami na temat swojej osoby, posiadanego sprzętu, dostępności, rodzaju oferowanych usług czy cen. Od 17 marca dostęp do niej otrzymają już tylko użytkownicy posiadający konta Plus i Awesome.

Czy nowa usługa spotka się z zainteresowaniem potencjalnych klientów? Wszystko zależy od tego, w jakim stopniu uda się ją wypromować. Biorąc jednak pod uwagę imponującą bazę około 8 mln użytkowników może być to znacznie łatwiejsze niż w przypadku analogicznych przedsięwzięć, o których słyszeliśmy na przestrzeni lat. Być może to więc dobry czas na założenie konta w serwisie.

Oprócz wprowadzenia nowej funkcji, twórcy poinformowali także o zawiązaniu współpracy z Adobe , w ramach której najlepsze prace z serwisu będą dostępne do kupienia m.in. przez użytkowników programów z pakietu Creative Cloud, za pośrednictwem usługi Adobe Stock, o której informowaliśmy Was jesienią zeszłego roku. Biorąc pod uwagę rosnący zasięg, dla niektórych może stać się ona ciekawym źródłem dodatkowego zarobku.

Nową funkcję serwisu możecie przetestować pod adresem 500px.com/directory.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty szczegółów?
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty...
Producenci smartfonów coraz chętniej sięgają po AI w celu poprawy szczegółowości zdjęć z teleobiektywów. System Chain of Zoom, opracowany przez naukowców z Korei Południowej, może...
8
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln dolarów na dalszy rozwój
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln...
Czy możliwe, by zdjęcia ze smartfonów miały jakość jak z profesjonalnego aparatu? Tego chce dokonać Glass Imaging, które właśnie pozyskało kolejne 20 mln na wdrożenie technologii AI...
5
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google zaprezentowało nowe wersje generatorów grafiki i wideo Imagen 4 i Veo 3 oraz platformę Flow, które pokazują, że przyszłość treści rozrywkowych może prawie w całości obyć się bez...
38
Powiązane artykuły