Obiektywy
Canon zapowiada 3 nowe obiektywy do filmu i fotografii
Wraz z czerwcową aktualizacją usługi Adobe CC, firma zaprezentowała aplikację Stock, integrującą zdjęcia z serwisu Fotolia z programami graficznymi producenta. Już niedługo nasze prace będziemy mogli sprzedawać bezpośrednio z poziomu Lightrooma.
Adobe ma pod swoimi skrzydłami Fotolię - jeden z największych serwisów stockowych świata. Tylko kwestią czasu było wplecenie jego usług w funkcje aplikacji oferowanych przez producenta. To w końcu wyjątkowa okazja na dodatkowy zarobek, a jak pokazuje ostatnie kilka lat, Adobe takich okazji nie przepuszcza.
W czerwcu zaprezentowano usługę Adobe Stock, która pozwala na licencjonowanie zdjęć i obrazów z biblioteki Adobe za pośrednictwem serwisu Creative Cloud. W ten sposób różnego rodzaju graficy, projektanci i twórcy wizualni otrzymali szybki i łatwy dostęp do ogromnej bazy materiału, który mogą pobierać bezpośrednio z poziomu używanych przez siebie aplikacji graficznych.
Teraz firma idzie o krok dalej i udostępnia funkcję dodawania zdjęć do biblioteki za pośrednictwem aplikacji. Co szczególnie ucieszy fotografów, zdjęcia będzie można przesyłać także bezpośrednio z poziomu aplikacji Lightroom i Bridge. Dodatkowo cały proces usprawnić ma inteligentny system katalogowania zdjęć, który analizując zdjęcie, automatycznie przypisze do niego 5 jego zdaniem najtrafniejszych słów kluczowych.
Przed wieloma twórcami otworzy to z pewnością nowe możliwości i będzie szansą na łatwe wygenerowanie dodatkowego zarobku. Jako że platforma oferuje także licencjonowanie filmów, możemy się spodziewać, że w niedalekiej przyszłości usługa Stock zostanie także zintegrowana z aplikacją Premiere.
Na razie funkcja jest dostępna na zasadzie publicznej wersji beta i nie działa we wszystkich krajach. Będzie jednak udostępniana na przestrzeni najbliższych tygodni.
Więcej informacji znajdziecie pod adresem contributor.stock.adobe.com.