Ciemne chmury nad National Geographic

Zaledwie dwa miesiące temu świat fotografii obiegła informacja - należący do Ruperta Murdoch’a 21st Century Fox wykupił zdecydowaną większość platformy NatGeo, w tym popularny magazyn National Geographic. Niestety dla wydawnictwa to nie koniec zmian. W życie wchodzi plan restrukturyzacji lub jak nazywają go przedstawiciele grupy Fox “rozszerzonego partnerstwa”.
Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

Po 127 latach bycia niezależnym, magazyn National Geographic przechodzi w nowe ręce. 21st Century Fox, którego właścicielem jest Rupert Murdoch, wykupił 73 procent udziałów platformy NatGeo, w której skład wchodzi między innymi magazyn National Geographic oraz liczne kanały telewizyjne. 27% wciąż pozostanie we władaniu National Geographic Society. Cała transakcja ma kosztować 725 milionów dolarów i zostać zrealizowana do połowy listopada 2015 roku. Nowa spółka o nazwie National Geographic Partners będzie w posiadaniu kanałów telewizyjnych, popularnego magazynu oraz innych mediów - w tym platform cyfrowych, mediów społecznościowych, a także wydawnictw zwartych.

Z wcześniejszych zapewnień konsorcjum Ruperta Murdoch’a wynikało, że nie zamierza reorganizować struktury magazynu National Geographic. Jednak dziś wiemy, że były to jedynie słowa. Najnowsze doniesienia napływające ze Stanów informują o planowanych zwolnieniach - około dwustu osób. Spółka już zaczęła powoli wcielać plan w życie. ”Jeżeli jesteś w pewnym wieku i masz przepracowane wystarczająco dużo lat, możesz dobrowolnie odejść z pracy i skorzystać z pakietu socjalnego.” - możemy przeczytać w oświadczeniu firmy.

Czy takie działanie 21st Century Fox będzie jedynym krokiem restrukturyzacji National Geographic, czy może jest to początek większych zmian? Odpowiedź na to pytanie zapewne poznamy w niedalekiej przyszłości.

Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: National Geographic
logo logo
Magazyny
Zamów