Jak fotoreporterzy przesyłali zdjęcia przed erą cyfryzacji?

Jak fotoreporterzy przesyłali zdjęcia przed erą cyfryzacji?
Na stronie petapixel.com pojawił się ciekawy artykuł pozwalający nam zobaczyć w jaki sposób fotoreporterzy przesyłali zdjęcia do redakcji zanim powstał internet. Przesłanie jednego zdjęcia trwało czasem nawet godzinę.
Czy zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób fotoreporterzy na zleceniach w różnych zakątkach świata przesyłali zdjęcia do z bieżących wydarzeń do swoich redakcji? Część z nich wysyłała zapewne zdjęcia pocztą. Jednak w momencie gdy liczył się czas wielu z nich musiało korzystać z takich urządzeń jak UPI 16-S, które możecie zobaczyć na poniższym filmiku.

Opis działania urządzenia został opublikowany w 2012 roku w serwisie The Dallas Morning News. Urządzenie do przesyłania wyposażono w bęben, na który nakręcamy fotografię przygotowaną do wysyłki. Następnie bęben wprawiany jest w ruch a zdjęcie skanowane za pomocą lasera, który zamienia odczytane informacje na analogowy sygnał dźwiękowy wysyłany przez słuchawkę zwykłego telefonu. Wysłanie czarno-białego zdjęcia zajmowało około 9 minut, ale w przypadku zdjęć kolorowych i połączeń międzynarodowych czas ten potrafił wydłużyć się nawet do godziny



Urządzenia takie jak UPI 16-S były w użyciu od początku lat 70. aż do roku 1991, a sama technologia przesyłania zdjęć sięga jeszcze lat 30. XX wieku. Biorąc pod uwagę to jak długo ta dosyć prymitywna forma transmisji zdjęć była standardem, warto uświadomić sobie jak ogromny skok dokonał się za sprawą cyfryzacji fotografii.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie w artykule w serwisie petapixel.com oraz na łamach dallasnews.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Leica Q2 - pierwsze wrażenia [WIDEO]
22 Mar 2019
Matryca o rozdzielczości 47,4 Mp, dobrze znany szerokokątny obiektyw Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, uszczelniony korpus i odświeżona ergonomia. O pracy z najnowszym pełnoklatkowym kompaktem opowiada Michał Massa Mąsior.
0
Leica Q2 - zdjęcia przykładowe
20 Mar 2019
Nowa pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 47,4 Mp, dobrze znany szerokokątny obiektyw Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, uszczelniony korpus i odświeżona ergonomia - zobaczcie na co stać drugą generację kompaktu Leiki.
0
Venus Optics Laowa 9 mm f/2.8 Zero-D teraz także w wersji z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie
15 Mar 2019
Pokazana w zeszłym roku ultraszerokokątna stałka bez dystorsji doczekała się wariantu z mocowaniem M43. Na sklepowe póki trafi jeszcze w marcu.
0
Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe
11 Mar 2019
O modelu Lumix S1R powiedziano już wiele, jednak jakość obrazu wciąż pozostawała pewną tajemnicą. Do teraz. W nasze ręce wpadł flagowiec nowego pełnoklatkowego systemu Panasonica!
4