Getty Images udostępnia 35 milionów zdjęć do niekomercyjnego wykorzystania

Autor: Michal Grzegorczyk

6 Marzec 2014
Artykuł na: 2-3 minuty

Ciekawy ruch ze strony agencji Getty Images. Firma zdecydowała się udostępnić zbiór 35 milionów zdjęć do niekomercyjnego wykorzystania na stronach, forach, blogach i w mediach społecznościowych. Posłuży do tego mechanizm "embed" - zdjęcia pozostaje na serwerze Getty Images, a zainteresowany otrzyma jedynie kilka linijek kodu HTML.

Agencja Getty Images udostępniła zbiór 35 milionów zdjęć w niewielkiej rozdzielczości do niekomercyjnego wykorzystania na stronach, forach, blogach i w mediach społecznościowych. Firma uznała, że w praktyce nie da się wyeliminować nielegalnego wykorzystania zdjęć przez miliony internautów, więc postanowiła spróbować rozwiązać problem z zupełnie innej strony. Pod zdjęciami z biblioteki Getty Images pojawił się przycisk "embed", który generuje kilka linijek kodu HTML. Plik pozostaje na serwerze Getty Images, a użytkownik może szybko, wygodnie i legalnie zilustrować swój materiał. Do tej pory zdjęcia krążyły bez podania autora i źródła. Dzięki mechanizmowi "embed" pod zdjęciem (które nie jest zasłonięte żadnym znakiem wodnym) pojawia się informacja o autorze i źródle. W praktyce wygląda to tak:

Co według Getty Images jest niekomercyjnym wykorzystaniem zdjęć ?

Firma Getty Images precyzuje również co rozumie pod hasłem "niekomercyjnego wykorzystania". Wątpliwości mogły budzić na przykład strony internetowe, które zarabiają na reklamach (choćby Google Ads na wielu blogach). Według definicji Getty Images tak długo jak zdjęcie ilustruje materiał redakcyjny, tak długo może być wykorzystywane w tej formie za darmo. Jeśli jednak miałoby posłużyć na takiej stronie do reklamy jakiegoś produktu czy samego serwisu, wtedy powinna zostać wykupiona stosowna licencja.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie gettyimages.com.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)