Getty Images udostępnia 35 milionów zdjęć do niekomercyjnego wykorzystania

Autor: Michal Grzegorczyk

6 Marzec 2014
Artykuł na: 2-3 minuty

Ciekawy ruch ze strony agencji Getty Images. Firma zdecydowała się udostępnić zbiór 35 milionów zdjęć do niekomercyjnego wykorzystania na stronach, forach, blogach i w mediach społecznościowych. Posłuży do tego mechanizm "embed" - zdjęcia pozostaje na serwerze Getty Images, a zainteresowany otrzyma jedynie kilka linijek kodu HTML.

Agencja Getty Images udostępniła zbiór 35 milionów zdjęć w niewielkiej rozdzielczości do niekomercyjnego wykorzystania na stronach, forach, blogach i w mediach społecznościowych. Firma uznała, że w praktyce nie da się wyeliminować nielegalnego wykorzystania zdjęć przez miliony internautów, więc postanowiła spróbować rozwiązać problem z zupełnie innej strony. Pod zdjęciami z biblioteki Getty Images pojawił się przycisk "embed", który generuje kilka linijek kodu HTML. Plik pozostaje na serwerze Getty Images, a użytkownik może szybko, wygodnie i legalnie zilustrować swój materiał. Do tej pory zdjęcia krążyły bez podania autora i źródła. Dzięki mechanizmowi "embed" pod zdjęciem (które nie jest zasłonięte żadnym znakiem wodnym) pojawia się informacja o autorze i źródle. W praktyce wygląda to tak:

Co według Getty Images jest niekomercyjnym wykorzystaniem zdjęć ?

Firma Getty Images precyzuje również co rozumie pod hasłem "niekomercyjnego wykorzystania". Wątpliwości mogły budzić na przykład strony internetowe, które zarabiają na reklamach (choćby Google Ads na wielu blogach). Według definicji Getty Images tak długo jak zdjęcie ilustruje materiał redakcyjny, tak długo może być wykorzystywane w tej formie za darmo. Jeśli jednak miałoby posłużyć na takiej stronie do reklamy jakiegoś produktu czy samego serwisu, wtedy powinna zostać wykupiona stosowna licencja.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie gettyimages.com.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Prawda ma znaczenie. Adobe zmienia politykę dotyczącą sprzedaży obrazów AI
Prawda ma znaczenie. Adobe zmienia politykę dotyczącą sprzedaży obrazów AI
Po niedawnych kontrowersjach dotyczących handlu wygenerowanymi obrazami, mającymi ilustrować prawdziwe wydarzenia, Adobe obiecuje zmienić zasady dotyczące zgłaszania prac do Adobe...
8
World Press Photo chciało dopuścić do konkursu obrazy AI. Teraz wycofuje się ze swojej decyzji
World Press Photo chciało dopuścić do konkursu obrazy AI. Teraz wycofuje się ze swojej decyzji
W ostatnich latach konkurs WPP obrał zupełnie inne tory. W nadchodzącej edycji jury zamierzało dopuścić do konkursu „fotografie” wytworzone generatorach AI. Po fali krytyki...
8
Sony i Associated Press kończą testy systemu certyfikowania zdjęć w aparacie
Sony i Associated Press kończą testy systemu certyfikowania zdjęć w aparacie
Sony nie będzie pierwsze, ale dzięki swojej pozycji ma szansę sprawić, że certyfikowanie autentyczności zdjęć już na etapie ich wykonywania stanie się standardem. Firma właśnie...
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)